Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، علیرضا منصوریان، سرمربی تیم ذوب‌آهن ایران در نشست خبری پس از دیدار با الغرافه گفت: در ابتدای بازی نظم کافی را نداشتیم و وقتی دو گل دریافت کردیم، می‌دانستیم چیزی برای از دست دادن نداریم. در رختکن به بازیکنان گفتم که اگر گل سوم را نخوریم، حتماً می‌توانیم به بازی برگردیم و نتیجه را جبران کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: خوشبختانه در نیمه دوم خیلی زود گل اول را زدیم و در ادامه به گل دوم دست یافتیم. همین مسئله باعث شد تا با اعتماد به نفس بیشتر بازی کنیم و گل صعود را هم بزنیم.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن افزود: کامبک امروز جزو زیبایی‌های فوتبال بود و بعد از گل سوم بازیکنانم بهترین بازی خودشان را انجام دادند و تا لحظه آخر برای صعود جنگیدند. این موفقیت را به مردم بزرگ ایران و هواداران‌مان و کارگران کارخانه ذوب‌آهن تبریک می‌گویم.

منصوریان خاطرنشان کرد: همه بازیکنان امروز خوب بودند و رشید مظاهری در مقابل مهاجمان الغرافه عملکرد خوب و مثبتی داشت و باید به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب می‌شد.

وی ادامه داد: ما قرار داشتیم آینده خودمان را بسازیم و با تلاش و همت کادرفنی و بازیکنان، توانستیم برای هفتمین بار به لیگ قهرمانان آسیا صعود کنیم. یک تساوی در لیگ برتر ایران و دو پیروزی در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا نشان از بازگشت ذوب‌آهن به دوران اوجش دارد و حالا باید در لیگ قهرمانان آسیا و ادامه لیگ روند خوب‌مان را ادامه بدهیم.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: علیرضا منصوریان ذوب آهن اصفهان الغرافه قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۴۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«صفر دو» سال تابش خورشید فوتبال در قزوین

ایسنا/قزوین صعود شمس آذر به لیگ برتر و درخشش این تیم در بازی‌های لیگ برتر فوتبال را باید یکی از دلایل اصلی ایجاد نشاط در استان قزوین در سال ۱۴۰۲ دانست.

«در ادامه هفته بیست‌ونهم لیگ یک فوتبال ایران، در مهم‌ترین بازی هفته، تیم فوتبال شمس آذر قزوین موفق شد با برتری سه بر صفر برابر ون‌پارس در فاصله سه هفته مانده به پایان لیگ یک، به لیگ برتر فوتبال ایران صعود کند.» این ۲ سطر آغاز کار خورشید فوتبال ایران بود، خبری که قزوین را غرق شادی و غرور کرد، آنچه در قزوین کم داشتیم، یک حضور مقتدرانه و یک ورود با گردن‌های افراشته، چیزی که شاید همه نبودن‌ها در تمام دوران لیگ برتر فوتبال را برای قزوین جبران می‌کرد.

حمایت پدر معنوی استان در میانه راه صعود شمس آذر به لیگ برتر هم از نگاه مردم و هم نگاه رسانه‌ها ایجاد کننده جریان امیدواری بود. امام جمعه قزوین نیز در دیدار با بازیکنان و کادر فنی این تیم و با برشمردن فواید ورزش و نشاطی که برای جامعه به همراه دارد، برای شمس آذر در ادامه مسابقات پیش رو آرزوی موفقیت کرد و خواستار تلاش جدی بازیکنان و دست اندرکاران این تیم برای صعود به لیگ برتر شد.

سعید دقیقی و تیمش تاریخ‌ساز شده بودند و حالا نوبت مدیران و مسئولان قزوینی بود که اگر تا امروز به صورت لفظی از تیم شمس آذر دفاع و حمایت کرده بودند، با توان پای کار بیایند چرا که به معنای واقعی کلمه حضور شمس آذر در لیگ برتر بارقه امید در دل جوانان پر شور و نشاط قزوینی بود. چه کسی می‌تواند معجزه‌های فوتبال و آن حس نابی که ایجاد می‌کند را انکار کند؟

استاندار قزوین به عنوان مدیریت ارشد استان در مصاحبه‌های متعددی حمایت خود را از این صعود اعلام کرد و در توییتی نوشت: «تیم شمس آذر برای استان قزوین افتخار و نشاط آفرید، همه پشتیبانش هستیم.»

هنوز مدتی از شادی صعود به لیگ برتر نگذشته بود که تیم با شکایت برخی باشگاه‌ها با کسر چندین امتیاز مواجه شد و در نهایت شمس‌آذر با سه امتیاز منفی کار خود را در لیگ برتر شروع کرد و در همان هفته‌های ابتدایی با نام‌های بزرگ روبه‌رو شد، نام‌هایی که می‌توانستند زانوهای این آهوی تازه متولد شده را بلرزانند اما سعید دقیقی و شاگردانش علی‌رغم داشتن سه امتیاز منفی در برابر هر نامی بلندتر فریاد زدند، قوی‌تر ظاهر شدند و شهر را سوار بر موج شادی کردند، از تساوی با ۲ گل برابر استقلال تهران تا برد شوکه کننده در برابر تیم پر ستاره سپاهان که قزوین را به مسلخ نام‌های بزرگ بدل کرد.

چرا شمس آذر شگفتی‌ساز است؟

چرا شمس‌آذر شگفتی‌ساز است؟ چون ستاره‌ای ندارد، میانگین سنی تیم زیر ۲۵ سال است پس تجربه خاصی هم ندارد، بیش از ۷۰ درصد بازیکنان از دسته یک و با صعود شمس آذر وارد لیگ برتر شده‌اند و حالا همین بازیکنان در چندین هفته پیاپی در جمع برترین بازیکنان، در تیم منتخب هفته لیگ قرار می‌گیرند.

از سویی دیگر این بار لیگ در حالی فعالیت می‌کرد که در همه شهرها بانوان امکان تماشای بازی در استادیوم را داشتند و کانون هواداران خانم شمس آذر نیز یکی از فعال‌ترین کانون‌های هواداری بود و بانوان در بازی‌های خانگی شمس‌آذر در سرما و برف و باران در ورزشگاه حضور پیدا می‌کردند و تیم شهرشان را تشویق می‌کردند.

وقتی تلویزیون مختارنامه پخش می‌کند و یا وقتی جومونگ روی آنتن تلویزیون می‌رود حتماً شاهد جومونگ‌های کوچک در کوچه پس کوچه‌ها هستید که برای سرزمینشان شمشیر به دست گرفته‌اند، شگفت‌انگیز است که در همین کوچه پشتی یکی ۲ تا سعید دقیقی و رحمان جعفری دیده‌ام، پسرکی که خودش را «رحمان آقای گل» می‌نامد تنها یک مفهوم را به من می‌رساند و آن این است که شمس آذر آن کاری که باید را برای این شهر کرده است.

از شمس آذر تا رئال مادرید

عرشیا کوچکی که ۱۶ ساله است و در باشگاه اتحاد قزوین فوتبال بازی می‌کند به ایسنا می‌گوید: من ۹ سال است که فوتبال بازی می‌کنم و هدف اصلی من بازی در تیم‌های مطرح است و صعود شمس آذر به عنوان یک تیم استانی باعث شده که با جدیت بیشتری هدف خود را دنبال کنم.

وی اظهار می‌کند: تیم اتحاد قزوین در سال ۱۴۰۲ به مرحله کشور صعود کرد و با ۴ بازی و ۱۲ امتیاز به مرحله بعد رفت و من امید دارم با تلاش هم تیمی‌ها و مربی صبورم به قله اوج فوتبال برسیم.

عرشیا که یک پرسپولیسی دوآتشه است و خود را در رویاهایش بازیکن تیم ملی و لژیونر باشگاه رئال مادرید می‌بیند، می‌گوید: فکر می‌کنم حضور یک تیم قزوینی در لیگ برتر باعث شده افراد بیشتری به ورزش فوتبال به عنوان ورزشی که باید آن را ادامه بدهند، روی بیاورند.

یک شهر، یک تیم، یک هدف

کسی کمتر انتظار دارد دخترها فوتبالی باشند ولی عاطفه بخشی‌پور که یک فوتبالی به معنای واقعی است به ایسنا می‌گوید: وقتی شمس آذر در دسته یک بازی می‌کرد آرزو داشتم که در ورزشگاه تیم را تشویق کنم، برایم خیلی ارزشمند بود که تیم این‌همه تلاش می‌کند که در دسته یک بدرخشد، هیچ وقت اولین لحظه‌ای که وارد ورزشگاه شدم، اولین بار که فریاد زدم و تیم را تشویق کردم فراموش نمی‌کنم، من هوادار تیم‌های خارجی هستم و کلا لیگ برتر را تماشا نمی‌کنم ولی امسال به عشق شمس‌آذر لیگ را موبه‌مو دنبال کرده‌ام و همه بازی‌های خانگی شمس آذر را هم در ورزشگاه تماشا کرده‌ام و بدون اغراق می‌گویم از همه بازی‌ها لذت برده‌ام، مگر می‌شود جنگندگی تیم را دید و لذت نبرد؟

این هوادار شمس آذر می‌گوید: حضور در ورزشگاه را خیلی حرکت عجیب و غریبی می‌دانستم ولی امروز برایم دیگر این حالت را ندارد، هواداری کردن یک حرکت لذت‌بخش است که هم هیجانم را می‌گیرد و هم این حس را به من می‌دهد که بخشی از یک کل هستم که ارزشمند است و این باعث حال خوبم می‌شود.

قزوینی‌ها هواداران با فرهنگی هستند

افشین مولایی خود را یک هوادار شماره یک می‌داند و می‌گوید: هواداری از شمس آذر را افتخار می‌دانم، تا جایی که زمانم اجازه بدهد هم بازی‌ها را در استادیوم تماشا می‌کنم ولی از این‌ها مهمتر زمانی است که برای تبلیغ تیم انجام داده‌ام، خیلی از دوستان غیر فوتبالی‌ام امروز با من به ورزشگاه می‌آیند و موضوع کم کم برایشان مهم شده، تعریف‌های مثبت که همه جا را پر کرده برایشان خیلی مهم است.

مولایی ادامه می‌دهد: موفقیت تیم و بازیکنان و حتی آقای دقیقی از اتفاقاتی که در نیم فصل افتاد کاملاً مشخص است، تیم‌های بزرگ دنبال بازیکنان و حتی سرمربی ما بودند، شمس آذر تیم ارزشمندی است که تا به حال هوادارانش را شرمنده نکرده و تا روزی که تیم با این کیفیت به کار خود ادامه می‌دهد ما نیز هوادار تیم می‌مانیم. در خیلی از شهرها می‌بینید که طرفداران ناراضی با تیم خود چه برخوردی می‌کنند ولی مردم قزوین در سطح بالایی از فرهنگ و فرهنگ هواداری در کنار تیم ایستاده‌اند.

به گزارش ایسنا جامعه‌ای که بیش از نیمی از آن جوانان هستند به نشاط و بذر امید و حس غرور نیاز دارد، یکی از راهکارهای اصلی ایجاد این حس‌ها و انگیزه بخشی به جامعه حتماً ورزش است. فوتبال در سده اخیر توانسته تا حد قابل توجهی در ذهن مخاطبان ورود پیدا کند، خیلی‌ها با برد تیمشان شاد و غمگین می‌شوند، فوتبال می‌تواند ضامن اشک‌ها و لبخندها باشد و خیلی درس‌های دیگر از منظر فوتبال عبور کند، حالا که به همت شمس‌آذر این فرصت در استان قزوین نیز قرار داده شده قطعاً مدیران و مسئولان استانی و نیز مدیران ورزشی استان بایست از این فرصت برای بهبود وضعیت انگیزه و امید در سطح استان استفاده کنند.

فراموش نکنیم باشگاه فرهنگی و ورزشی شمس آذر برآمده از بخش خصوصی است و تا این لحظه هم تمام توان خود را برای جاودان کردن این نام به کار برده، لازم است مسئولین نیز برای ارج نهادن به این تلاش پای کار بیایند، خورشیدی که امروز از پشت ابرهای قزوین سر برآورده نباید بر سرزمین دیگری بتابد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • کامبک‌های فراموش‌نشدنی در دنیای فوتبال / فیلم
  • صحبت‌های جذاب مسی: به همه چیز رسیده‌ام
  • «صفر دو» سال تابش خورشید فوتبال در قزوین
  • حسینی: قهرمانی آسیا حق ایران بود
  • کمترین حقمان قهرمانی آسیا بود!
  • سیدحسین حسینی: کمترین حقمان قهرمانی آسیا بود
  • اقبالی: مقابل تیم درجه هفتم آسیا نتوانستیم بازیسازی کنیم
  • مسی زمان خداحافظی اش از فوتبال را مشخص کرد | هر چه می خواستم به دست آوردم
  • دستیار مجیدی، استراماچونی و منصوریان میهمان تمرین امروز استقلال
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز سه‌شنبه ۷‌ فروردین از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات