Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@06:40:33 GMT

توزیع رشته های تحصیلی در اردستان متوازن بوده است

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۴۹۴۸

توزیع رشته های تحصیلی در اردستان متوازن بوده است

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر مومنیان عصر سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش اردستان ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی اخیر اظهار داشت: حادثه تروریستی زاهدان خباثت و پلیدی دشمنان را برای جهانیان به تصویر کشید.

وی در ادامه صحبتهای خود  بیان داشت: آموزش و پرورش اردستان ۴۲۰ نفر دانش آمو زدر رشته های فنی و کار و دانش دارد که تا سه سال آینده از نظر فضا و معلم مشکلی در این خصوص نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر آموزش و پرورش اردستان گفت:  ۵۰ درصد از دانش آموزان اردستان از پایه نهم وارد رشته های نظری شده اند و ۵۰ درصد دیگر وارد رشته های فنی و حرفه ای کار و دانش می شوند که می توان گفت توزیع متوازن رشته‌ای در شهرستان خیلی مطلوب بوده است.

مومنیان افزود: سه مدرسه شبانه روزی با جمعیت ۱۲۲ نفر در آموزش و پرورش اردستان وجود دارد که بزرگترین مشکل آنها کمبود نیرو و وجود سه دوره تحصیلی در این مدارس است.

وی ابراز داشت: با توجه به شرایط خاص مدارس شبانه روزی باید موضوع مشاوره در آنها قوت پیدا کند و روی آن برنامه ریزی انجام شود.

عدم استقبال دانش آموزان اردستانی از آزمون های پیشرفت تحصیلی

مدیر آموزش و پرورش اردستان گفت: دانش آموزان اردستانی از آزمون های پیشرفت تحصیل استقبال نکرده و این موضوع باعث شده تا فقط در بعضی از رشته های کلاسی در استان دارای مقام اول بوده و در موارد دیگر مقام چندانی را کسب نکنند.

مومنیان با اشاره به موضوع بودجه و اینکه بودجه موضوع آموزش در آموزش و پرورش کم است، افزود: مرکز مشاوره در شهرستان نداریم و برای جایگزینی آن دانش آموزان باید به بیمارستان ها معرفی می شوند که استقبال خوبی انجام نمی شود و جای یک هسته مشاوره در مرکز شهرستان خالی است.

وی تاکید داشت: دانش آموزان باید برای تحصیل خود دچارمشکل جسمی نباشند  و باید مرکزی برای اصلاح ساختار دانش آموز  موجود باشد تا دانش آموزان در این مرکز مورد درمان قرار بگیرد.

مدیر آموزش و پرورش اردستان گفت: آموزش و پرورش اردستان در سال گذشته ۱۷ مدرسه را با ۱۲۰ کلاس برای اسکان نوروزی آماده کرد و در این راستا یک هزار و ۵۲ نفر غیر فرهنگی و دو هزار و ۶۲۴ نفر فرهنگی از آن استفاده کرده اند که در این خصوص هلال احمر و نیروهای انتظامی همکار ی خوبی را داشته اند.

مومنیان همچنین در راستای مقابله با آسیب های اجتماعی افزود: این اداره در سال ۹۷ در خصوص موضوع اعتیاد با برپایی نمایشگاه، برگزاری جلسات با خانواده‌ها ، برگزاری جلساتی در خصوص آسیبهای فضای مجازی، برگزاری ۱۲ جلسه و کارگاه مشترک و استفاده از مدرسان کشوری گام های مثبتی را در این زمینه برداشته است.

کد خبر 4547246

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش و پرورش رشته تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۴۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسینعلی محمدی متکازینی ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: بهشهر دارای بیش از ۲۰۰ مدرسه و ۲۸ هزار دانش آموز است که در مقاطع مختلف تحصیل می‌کنند.

وی افزود: مدارس شهرستان بهشهر از لحاظ کیفیت از استان جلوتر است و با تراکم دانش آموزی مواجه هستیم، اما مشکل فضا در بهشهر وجود ندارد.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر یادآورشد: از خرداد ۱۴۰۳ دبیرستانی‌ها در هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم امتحان نهایی خواهیم داشت و شبه امتحان نهایی برای دانش آموزان برگزار شد.

محمدی گفت: این امتحانات شبه نهایی به‌منظور کاهش استرس دانش‌آموزان دبیرستانی تدوین شده است در مدارس برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر از تک نوبته بودن مدارس بهشهر خبر داد و گفت: همه‌مدارس بهشهر در همه‌مقاطع تحصیلی نوبته هستند و هیچ مدرسه دو نوبته ای در بهشهر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش خود یک رسانه است، خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی در کشور و استان و شهرستان خانه‌ای نداریم که آموزش و پرورش نباشد و حضور جدی در زندگی مردم دارد و ارتباط ما با خانواده‌ها دو طرفه است.

محمدی متکازینی گفت: در بحث حجاب و عفاف براساس دستگاه نظارتی، بهشهر از جمله شهرهایی است که کمترین چالش را دارد.

وی افزود: حجاب در مدارس اجباری است و قانون است و دانش آموزان باید با پوشش مدرسه حاضر شوند و همه دستگاه‌های فرهنگی باید کمک‌کار ما برای این امر مهم باشند.

کد خبر 6087653

دیگر خبرها

  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای این پایه‌ها آغاز شد | دانش آموزان به این سایت مراجعه کنند
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • ضرورت افزایش آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان
  • آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است
  • آغاز به کار نمایشگاه هفته مشاغل در هنرستان تربیت زرین شهر
  • برپایی نمایشگاه دستاوردهای فنی دانش آموزان
  • وضعیت مطلوب شیر مدارس در چهارمحال‌ و بختیاری
  • وضعیت مطلوب شیر مدارس در چهارمحال‌وبختیاری