Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-25@07:06:43 GMT

فیس بوک گانگستر دیجیتال است

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۵۳۳۲

فیس بوک گانگستر دیجیتال است

کمیته دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش پارلمان انگلیس  گزارشی را در مورد فیس بوک تهیه کرده که نشان می دهد پلیس نمی تواند به این شرکت در زمینه نگهداری و نقل وانتقال داده های کاربران اعتماد کند و اصولا فیس بوک به شکلی عمدی و آگاهانه حریم شخصی کاربران خود را نقض می کند. 

در ادامه گزارش، زاکربرگ به رفتاری ریاکارانه متهم شده است؛ زیرا وی علیرغم طرح ادعای احترام برای حریم شخصی کاربران، درعمل اهمیتی برای این موضوع قائل نیست و حامی انتقال اطلاعات خصوصی کاربران به شرکت های ثالث برای کسب درآمد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسناد مورد استناد برای تهیه گزارش مجلس انگلیس، از طریق یک شرکت نرم افزاری ثالث تهیه شده و حاوی ایمیل های داخلی کارکنان و مدیران فیس بوک است. پارلمان انگلیس می گوید این ایمیل ها بخش کوچکی از کل ماجراست ولی به خوبی نشان می دهد که فیس بوک چگونه از اطلاعات خصوصی افراد سواستفاده می کند.

در بخشی از این گزارش آمده است: شرکت هایی مانند فیس بوک نباید امکان پیدا کنند در دنیای آنلاین مانند گانگسترهای دیجیتال رفتار کرده و خودشان را مافق قانون بدانند. این گزارش ممکن است زمینه ساز برخوردهای قضایی و قانونی جدی با فیس بوک شود.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۵۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرشبکه هرمی سایت غیرقانونی ارز دیجیتال ترینوست در گلستان بازداشت شد

محمود اسپانلو از بازداشت سرشبکه هرمی ترینوست (Treenvest) خبر داد و گفت: متهم به صورت غیرقانونی در حوزه ارز دیجیتال فعالیت داشت و افراد را به امید پرداخت سود و یا دادن ارزدیجیتال، ترغیب به سرمایه گذاری و عضویت در سایت ترینوست (Treenvest) می‌کرد.

وی افزود: این شرکت برای جلب اعتماد قربانیان، در چند مرحله سود به آنان پرداخت می‌کرد، اما پس از گذشت چند ماه، خبری از پرداخت سود و اصل پول نبود.

اسپانلو گفت: تاکنون ۱۰۰ نفر شکایت خود را در دادسرای گنبدکاووس ثبت کرده اند و سرشبکه این شرکت هرمی در گندکاووس نیز به اتهام کلاهبرداری و تحصیل مال از طریق نامشروع با صدور قرار بازداشت موقت، در زندان است.

دادستان مرکز استان گفت: تحقیقات برای ابعاد این پرونده و برآورد میزان زیان قربانیان در دادسرای این شهرستان ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان
  • هر آنچه که کاربران «تیک تاک» باید درباره ممنوعیت آن در آمریکا بدانند
  • توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان
  • دست اسرائیل از آستین واتس‌اَپ بیرون زد/ کشتار کاربران فلسطینی با نقض حریم اطلاعاتی
  • تصاویر واقعی از گوگل پیکسل ۸A منتشر شد/ پرچمدار گوگل در رنگ‌های جدید در راه است
  • دارایی کاربران ایرانی در کیف پول تلگرام مسدود شد؟
  • محدودیت «تیک‌تاک» در آمریکا احتمالاً هفته آینده به تصویب سنا می‌رسد.
  • دستگیری سرشبکه هرمی سایت غیرقانونی ارز دیجیتال
  • دستگیری سرشبکه هرمی سایت غیرقانونی ارز دیجیتال ترینوست در گلستان
  • سرشبکه هرمی سایت غیرقانونی ارز دیجیتال ترینوست در گلستان بازداشت شد