Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-29@15:35:05 GMT

خانواده ها از مساجد توقع بیشتری دارند

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۵۴۶۰

خانواده ها از مساجد توقع بیشتری دارند

یک نوجوان فوتبالیست معتقد است که خانواده ها برای پرورش فرزندان شان توقع بیشتری از مساجد دارند.

خبرگزاری شبستان، سرویس مسجد و کانون های مساجد: ساخت مساجد به عنوان محلی برای نیایش، تجمع و تعامل مسلمانان در طول تاریخ اسلام همواره مدنظر بسیاری از بزرگان دینی و حاکمان و مسئولان کشورهای اسلامی و حتی غیر اسلامی بوده و هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

وجود جایگاهی برای پرداختن به مسایل اجتماعی و ارتقای ابعاد گوناگون زندگی افراد از جمله زندگی اجتماعی مسلمانان در جوامعی که این گروه در آن ها زندگی می کنند می تواند مأمنی برای افزایش سطح کیفی زندگی این افراد و حتی تمامی کسانی باشد که در این محیط ها اعم از شهرها و کشورها زندگی می کنند و در طول سالیان سال در آن ها به دنیا می آیند و می بالند و زندگی می کنند.

 

 

ضرورت پرداختن به وجود مساجد در محیط های اجتماعی گوناگون و افزایش کارکردهای آن ها برای پاسخگویی به نیازهای انسان ها در جوامع مختلف، موضوعی است که همواره در طول تاریخ اسلام بر آن تاکید شده است و در جوامع گوناگون به شکل های مختلفی به انجام رسیده است.

 

 

موضوعی که در سلسله نوشتارهای «مساجد و معابر» و «مسجدی ها» به آن پرداخته می شود نگاه کمی دقیق تر به مقوله ایجاد مساجد و نیاز کنشگران اجتماعی به وجود آن ها در اطراف محیط های زندگی افراد و نیز چگونگی نقش آفرینی این اماکن دینی در زندگی امروزی بشر است.

 

 

در ادامه به یکی از موضوعات مطرح در زمینه مساجد پرداخته می شود:

 

 

در لیگ دست دو فوتبال جوانان بازی می کند، مهدی با چهره سیه چرده و لبخند همیشگی اش به من نگاه می کند و می گوید چه چیزی در مورد مسجد بگویم؟

 

 

می گویم مسجد چقدر در زندگی شما نقش داشته است؟ می گوید "همین فوتبالیست شدنم به خاطر مسجد آمدن بوده است قبلا در مسجد محله مان تیم فوتبال تشکیل داده بودند و من هم عضو آن شدم و پیشرفت کردم و الان هم در لیگ دست دوم جوانان بازی می کنم.

 

 

به نظر من مسجدها با برگزاری کلاس هایی که به درد همه سنین به ویژه کودکان و نوجوانان می خورد، می توانند تعداد بسیاری از آنان را به مراتب بالایی از مهارت های فرهنگی، هنری و حتی مثل ما ورزشی برسانند.

 

 

محیط مساجد محل مناسبی برای پرورش استعدادهای جوانان و نوجوانان و هدایت صحیح آن ها در زمینه های مختلف است به همین دلیل بسیاری از خانواده ها از مسئولان مساجد توقع دارند تا آنان برای این موضوع فکری کنند."

 

 

چگونه شد که خودت به مسجد جذب شدی؟

 

 

"ما در محله ای زندگی می کردیم که اکثرا وسایلی برای بازی نبود و مسجدی در نزدیکی منزل مان وجود داشت که برنامه های مختلفی را برای افراد با سنین مختلف برگزار می کرد همین شد که من به همراه چند نفر از دوستان و هم کلاسی هایم به این مسجد رفتیم و در کنار حضور در کلاس هایی چون تقویتی دروس مدرسه و قرآن و احکام در کلاس آموزش فوتبال هم شرکت کردم و خدا را شکر با دعای پدر و مادرم توانستم پیشرفتی در حد تلاشم داشته باشم.

 

 

همچنین با هماهنگی مسجد و مدرسه تیم های فوتبالی تشکیل شدند که افرادی در سن من توانستند در آنها عضو شوند و در مسابقاتی که مسجد محله مان میزبانش بود اما مسابقات در حیاط مدرسه برگزار می شد شرکت کنند.

 

 

حضور امام جماعت و مسئولان مختلفی از بخش های مختلف مسجد در این مسابقات هم باعث دلگرمی ما می شد و هم ما مراقب بودیم که خدای نکرده رفتار زشتی ازمان سر نزند."

 

 

 

 

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: حادثه تروریستی زاهدان اصفهان سرلشگر باقری حضرت عباس اردبیل استان بوشهر خبرگزاری شبستان حضرت ام البنین سلام الله علیها زاهدان شهید مدافع وطن مسجدی ها فوتبال مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۵۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین شب‌های قدر در ۱۴۰۰ مسجد لرستان

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان از برگزاری مراسم شب‌های قدر در بیش از هزار و ۴۰۰ مسجد این استان خبر داد. - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام مهدی قدرتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد، با اعلام ویژه‌برنامه‌های مساجد لرستان در ماه رمضان، اظهار داشت: جزءخوانی قرآن، برگزاری محافل انس با قرآن، کرسی‌خوانی تلاوت و برنامه‌های ویژه روزه‌اولی‌ها در مساجد این استان در حال برگزاری است.

وی اضافه کرد: تمام مساجد و حسینیه‌ها در شهرها و روستاهای لرستان برای برگزاری مراسم پرفیض احیا و مراسم جمع‌خوانی قرآن، دعا، مناجات، سخنرانی و روضه‌خوانی آماده شده‌است.

اجرای طرح آرامش بهاری در 44 بقعۀ لرستان

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان اعلام کرد: مراسم احیای شب نوزدهم، بیست‌ویکم و بیست‌وسوم ماه رمضان در بیش از هزار و 400 مسجد این استان با حضور روحانیون و ائمه‌ جمعه برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: قرائت دعای جوشن کبیر همراه با مراسم معنوی قرآن بر سر گرفتن و برپایی مراسم سوگواری ایام شهادت حضرت علی (ع) از ویژه‌ برنامه‌های شب‌های قدر در لرستان است.

قدرتی با اشاره به اعزام هزار و 200 مبلغ برای برگزاری مراسم شب‌های قدر در لرستان، گفت: مراسم احیای خرم‌آباد در مصلای الغدیر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 644/

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین احیای شب های قدر در بیش از ۲ هزار مسجد استان مرکزی
  • ماجرای ساخت مسجد در بوستان قیطریه تهران چیست؟
  • تحکیم خانواده در جامعه باید اولویت تمام اقدامات فرهنگی باشد
  • کنترل خشم در زندگی مشترک را یاد بگیرید!
  • صدای اصولگرا هم برای مسجدسازی در پارک قیطیریه درآمد +نقشه مساجد اطراف پارک
  • واکنش شهرداری تهران به موضوع ساخت مسجد در پارک قیطریه
  • ساخت مسجد در پارک قیطریه؛ اولین و آخرین بار نیست
  • برگزاری جشن آیه‌های بندگی در بیرجند
  • برگزاری آیین شب‌های قدر در ۱۴۰۰ مسجد لرستان
  • برخی مسئولان اسلامی فکر می‌کنند اما قارونی عمل می‌کنند