Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@13:02:15 GMT

پذیرایی از وزیر با غذایی از جنس سادگی+ فیلم

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۵۶۷۴

پذیرایی از وزیر با غذایی از جنس سادگی+ فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، ترویج روحیه قناعت و ساده زیستی در جامعه، «تقویت عزت و اقتدار ملی» است.

دهه فجر بود که اردکانیان وزیر نیرو به همراه جهانگیری  معاون اول رئیس جمهور برای افتتاح چندین پروژه  به همدان سفر کرد.

بعد از افتتاح چندین پروژه در شهر همدان  وزیر با تیم همراه جهت صرف ناهار به یکی از رستوران‌های مجلل و گران قیمت همدان می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در این موقع عبدالرضا زمانی که از رزمندگان وانقلابیون شهرمریانج است، خود را به رستوران می‌رساند و به وزیر می‌گوید: وقتی مردم گوشت ندارند بخورند شما چطور در رستوران بهترین غذا را مصرف می‌کنی؟

وزیرنیرو می‌گوید: خوب چی بخورم؟!

 آقای زمانی می گوید: نیمرو؛

 اردکانیان می‌گوید: در اینجا که نیمرو نیست؟!

 آقای زمانی می‌گوید: خانه ما که هست.

همه‌ی تیم همراه با وزیر را به منزل می‌برد.

این ماجرای مطالبه گری و درخواست یک شهروند از یک مسئول رده بالای نظام است برای دعوت به ساده زیستی، همدردی و همرنگ شدن با اکثریت مردم کشورمان.

 

تجربه ثابت کرده اگر مطالبه گری‌ها اندیشمندانه و عقلایی و از سر دلسوزی و با اخلاص باشد اثر خود را خواهد گذاشت، برای وزیر نیرو در یکی از گران قیمت‌ترین رستوران‌های شهر همدان تدارک ناهار دیده شده بود. وقتی جمعی از دلسوزان انقلابی با وزیر محترم نیرو در بدو ورود به رستوران صحبت کردند و یاد آور شدند در شرایط فعلی کشور که  اکثر خانواده‌ها در تامین نیاز‌های اولیه زندگی خویش در مضیقه هستند صلاح نیست مسئولین نظام در این گونه رستوران‌ها ناهار صرف نمایند. وزیر نیرو متواضعانه این انتقاد را پذیرفت و در منزل یکی از اهالی محل برای اقامه نماز حضور پیدا کرده، بعد از صرف چای با بدرقه گرم مردم و نیرو‌های انقلابی جهت ادامه ماموریت به استانداری همدان رفت.

فرصتی فراهم شد تا با آقای زمانی در این باره به گفتگو بنشینیم:

عبدالرضا زمانی شهروند همدانی که پیشتاز این حرکت شده بود در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک سنت الهی است که به صورت یک فریضه دینی و اجتماعی برای همه مردم واجب است که باید در جامعه رواج پیدا کند.

وی با اشاره به رواج تجمل گرایی در جامعه اسلامی و مسئولان گفت: متاسفانه تجمل گرایی در جامعه ما به یک معضل جدی و بزرگ تبدیل شده است.

زمانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در باره لزوم مقابل با تجمل گرایی و اشرافی گری در جامعه اسلامی گفت: به رغم توصیه ایشان به رواج سبک زندگی اسلامی، آنچه امروزه در جامعه ما مشاهده می‌شود با سبک زندگی اسلامی فاصله بسیاری دارد.

این شهروند همدانی در ادامه بیان کرد: متاسفانه این رواج تجمل گرایی ریشه در غرب و تفکرات غربی  دارد.

وی در ادامه افزود: در حکومت جمهوری اسلامی و در شرایط فعلی که مردم در امرار معاش خود دچار مشکل هستند نباید عده‌ای حقوق‌های نجومی گرفته، سر سفره‌های آنچنانی نشسته و فرزندانشان در کشور‌های غربی با رانت به تحصیل و تفریح مشغول باشند.

زمانی با اشاره به اقدام خود در دعوت از وزیر نیرو برای صرف ناهار در منزل شخصی خود، گفت: این کار مختص وزیر نیرو  نبوده و پیامی برای  برای همه مسئولان در حکومت اسلامی که مسئولیتی دارند و به مردم خدمت رسانی می‌کنند، است.

زمانی  گفت: حرکت بنده اقدامی بود در جهت احیا  امر به معروف و نهی از منکر و هشداری برای مسئولانی که گرایش به تجمل گرایی و زندگی اشرافی دارند.

وی با اشاره به اینکه حرکت وزیر نیرو بسیار پسندیده و قابل تحسین بود، گفت: ایشان در منزل بنده حضور پیدا کردند و به صرف ناهار و اقامه نماز پرداختند که در حکومت اسلامی و جامعه اسلامی یک اقدام پسندیده‌ای بود.

زمانی با انتقاد از مسئولان استانی در این باره گفت: متاسفانه برخی از مدیران استانی در مقابل این حرکت مقاومت سرسختانه‌ای داشتند و به جد با این کار مخالفت می‌کردند.

امام خمینی (ره)  در سخنرانی اول فروردین سال ۶۲ در جمع مسئولان نظام جمهوری اسلامی درباره لزوم توجه مسئولان به ساده زیستی گفت: دولت ما یک دولت کاخ‌نشین نیست. آن روزی که دولت ما توجه به کاخ پیدا کرد، آن روز است که باید ما فاتحه دولت و ملت را بخوانیم. آن روزی که رئیس جمهور ما خدای نخواسته، از آن خوی کوخ‌نشینی بیرون برود و به کاخ‌نشینی توجه بکند، آن روز است که انحطاط برای خود و برای کسانی که با او تماس دارند پیدا می‌شود. آن روزی که مجلسیان خوی کاخ‌نشینی پیدا کنند خدای نخواسته، و از این خوی ارزنده کوخ‌نشینی بیرون بروند، آن روز است که ما برای این کشور باید فاتحه بخوانیم.

یکی از آثار مهم ساده زیستی مسئولان، این است که قلوب مردم را به سوی خود جلب کرده و آرامش روحی را به جامعه تزریق می‌کند. به همین دلیل است که همواره عالمان دینی که همچون مردم عادی زندگی ساده و بی تکلفی داشتند مورد عنایت و محبت مردم بودند و مردم که میان حرف و عمل این بزرگان تطابق میدیدند، از جان و دل مطیع آنان بودند.

رهبر انقلاب نیز در این زمینه می‌فرمایند: «یک وقت هست که ما در زندگی شخصی خود مثلاً حرکت اشراف گونه‌ای داریم بین خودمان و خدا؛ که اگر حرام باشد، حرام است؛ اگر مکروه باشد، مکروه است؛ اگر مباح باشد، مباح است؛ اما یک وقت هست که ما جلوی چشم مردم یک مانور اشرافیگری میدهیم؛ این دیگر مباح و مکروه ندارد؛ همه اش حرام است؛ به خاطر اینکه تعلیم دهنده‌ی اشرافیگری است به: اولاً زیردست‌های خودمان، ثانیاً آحاد مردم به این کار تشویق میشوند. ما نباید مردم را به این کار تشویق کنیم. ممکن است در داخل جامعه کسانی پولدار باشند و ریخت و پاش کنند - البته این کار بدی است، ولی به خودشان مربوط است -، اما ریخت و پاش ما اولاً از جیبمان نیست، از بیت المال است؛ ثانیاً ریخت و پاش ما مشوق ریخت و پاش دیگران است. واقعاً "النّاس علی دین ملوکهم". ملوک در اینجا به معنی پادشاهان نیست که بگوییم ما پادشاه نداریم؛ نه، ملوک شما‌ها هستید؛ النّاس علی دین ماها.» (۸/۶/۸۴)

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/د. ا

دوری از تجمل گرایی و ساده زیستی از اصول اساسی حکومت اسلامی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی انقلاب اسلامی حکومت اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۵۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علما نقش‌آفرینان کلیدی در تمدن نوین اسلامی و تحقق عدالت اجتماعی

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام والمسلمین علی جنتی پژوهشگر مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع) در سی اُمین پیش نشست ملی پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا علیه السلام در مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع) اظهارکرد: ایران اسلامی مدعی تمدن نوین اسلامی است و بی شک این تمدن بدون عقلانیت، مطالبه جمعی، مسئولیت اجتماعی و عدالت اجتماعی امکان‌پذیر نخواهد بود. در این میان، علما به عنوان وارثان انبیاء و مفسران دین، نقشی محوری در ترویج این ارزش‌ها و زمینه‌سازی برای ساخت جامعه‌ای نوین بر پایه آموزه‌های اسلامی دارند.

وی افزود: امام رضا (ع) در بیان مسئولیت خطیر علما می‌فرمایند: "فقها باید مردم را از شر دشمنان نجات دهند، با مظاهر ناعدالتی و تبعیض مبارزه کنند و بر ظلم‌ستیزی و عدالت‌خواهی پایبندی به حقوق اخلاقی و انسانی ایرانی و اجتماعی تاکید کنند."
جنتی با اشاره به اینکه مسئولیت اجتماعی علما ابعاد مختلفی دارد، بیان کرد: ترویج علم و دانش، روشنگری افکار عمومی  و ارتقای سطح معرفت دینی مردم از طریق برگزاری کلاس‌ها، سخنرانی‌ها، تالیف کتب و مقالات و استفاده از ابزارهای نوین رسانه‌ای. ترویج آموزه‌های اخلاقی دین مانند صداقت، امانت‌داری، انصاف، و کمک به نیازمندان برای اصلاح اخلاقی جامعه و مبارزه با مفاسد اجتماعی، نقد ظلم و ستم، ترویج عدالت و انصاف، حمایت از اقشار ضعیف جامعه برای ایجاد جامعه‌ای متعادل و برخوردار از رفاه عمومی لازم و ضروری است.

پژوهشگر مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع) تأکید کرد: ترویج فرهنگ انفاق و وقف و ارائه راهکارهای مناسب برای توزیع عادلانه ثروت و منابع در جامعه برای کاهش نابرابری‌ها و فقر اقتصادی دارای اهمیت است.

وی با بیان اینکه علما با ایفای این نقش‌ها می‌توانند در تحقق عدالت اجتماعی و تمدن نوین اسلامی یاریگر مردم باشند، افزود: علما روشنگری افکار عمومی و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان برای دفاع از کیان دین و مملکت و حفظ استقلال و امنیت کشور می توانند نقش موثری داشته باشند.

وی ادامه داد: نمونه‌هایی از نقش‌آفرینی علما در تاریخ اسلام  را می توان معرفی کرد، امام علی (ع) الگوی عدالت و انصاف، در دوران خلافت خود، اهتمام ویژه‌ای به رفع تبعیض و توزیع عادلانه ثروت و منابع در جامعه داشتند.شیخ صدوق فقیه برجسته شیعه، با تاسیس دارالعلم و پرورش شاگردان برجسته، نقش مهمی در ترویج علم و دانش و حفظ معارف دین ایفا کرد وعلامه طباطبایی مفسر قرآن کریم، با تفسیر قرآن به روشی نوین و با استفاده از عقل و برهان، به فهم عمیق‌تر آیات الهی و ارتقای سطح معرفت دینی مردم کمک کرد.

جنتی در خاتمه تأکید کرد: امام خمینی (ره) با رهبری انقلاب اسلامی، جامعه‌ای ایمانی و الهی را بر پایه آموزه‌های دین اسلام بنا نهاد و نظامی بر اساس عدالت اجتماعی و رفاه عمومی مردم ایجاد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • این نشانه های بدنی می گوید سلامت تان به خطر افتاده است
  • تا زمانی که رژیم اشغالگر وجود دارد، صلح وجود ندارد
  • اردن: تا زمانی که اسرائیل وجود دارد، صلح وجود ندارد
  • رئیسی: گذشت زمانی که برخی می‌خواستند با برجام 2 و برجام 3 روی موشک‌ها و توانایی‌های ما معامله کنند/ ما به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد که روی توانایی‌های ملت ایران که به برکت خون شهیدان به دست آمده، معامله شود
  • ۵ وزیر دولت در صفِ اول «اصلاح کابینه» از نگاه محمودزاده /رئیسی با این وزرای ضعیف و ناکارآمد نمی تواند کاری از پیش ببرد
  • تفاوت‌های دولت اسلامی و سکولار
  • تهاجم فرهنگی سابقه ۲۰۰ ساله دارد/ راه‌اندازی کتابخانه عمومی «اقتصاد و فرهنگ»
  • نیروهای مسلح محبوب‌ترین قشر در بین مردم هستند
  • علما نقش‌آفرینان کلیدی در تمدن نوین اسلامی و تحقق عدالت اجتماعی
  • اسماعیلی: سکوی دائمی عرضه لباس عفیفانه در میدان هفت تیر افتتاح می‌شود