Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما منصور کبگانیان­­ گفت: بعد از ظهر سه شنبه یکصد و پانزدهمین ­جلسه­ ستاد راهبری نقشه جامع­ علمی کشور با حضور اعضا­­تشکیل شد .

وی افزود: در این جلسه سه محور اصلی بررسی شد.

کبگانیان گفت: پیش از دستور اصلی و در ابتدای جلسه بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح و اهمیت آن مورد توجه اعضا ­قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مقرر شد طراحی های لازم به منظور تبیین نحوه ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی و­ ستاد راهبری نقشه جامع­ علمی کشور در این موضوع­ تعیین شود که بر این زمینه پیشنهادهای دستگاه های عضو در جلسه های بعدی بررسی خواهد شد.

آمار نگران کننده خروج دانشجویان از کشور

دبیرستاد راهبری نقشه جامع ­علمی کشور گفت: دستور اول­ جلسه در زمینه تحولات علم و فناوری در گزارش­ شماره ۲۰ ارائه شد.

وی افزود: در این گزارش روند خروج و تحصیل دانشجویان ایرانی در خارج کشور و مقایسه این آمار با دیگر کشورهای منطقه صورت گرفت که به طور کلی می توان شرایط را نگران­ کننده ارزیابی کرد.

کبگانیان دومین دستور اصلی جلسه ستاد راهبری نقشه جامع ­علمی کشور بررسی اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه ها و آسیب های موجود در این زمینه اعلام کرد و گفت: همه دستگاه های مرتبط همچون وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین سازمان برنامه و بودجه و مرکز آمار اطلاعات خود را در این زمینه در جلسات­ گذشته ارائه کرده بودند­ و در این جلسه به منظور رفع آن تصمیم گیری شد.

سند ۹ ماده ای اشتغال

دبیرستاد راهبری نقشه جامع ­علمی کشور گفت: پیش نویس مصوبه ای در زمینه ای سیاست های اجرایی و ضوابط اشتغال دانش آموختگان در جلسه امروز پیشنهاد شد.

کبگانیان­ اضافه کرد: این سند دارای ۹ ماده و چند تبصره است.

وی افزود: ماده یک این سند در جلسه امروز به تصویب رسید که براساس آن دو وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظفند ­حداکثر در مدت ۴ ماه برنامه های اجرایی و مالی خود را در زمینه سه محور مختلف اشتغال دانشجویان ارائه کنند.

وی افزود: پس از ارائه این برنامه ها باید در­ ستاد راهبری نقشه جامع ­علمی کشور به تصویب برسند.

کبگانیان گفت: محور نخست بازنگری تعداد و ظرفیت تمام رشته ها و گرایش های تحصیلی در همه بخش هاست تا این ظرفیت ها بر اساس نیاز بازار کار شرایط جنسیتی و همچنین برنامه های توسعه ای کشور باشد.

کبگانیان افزود: محور دوم طراحی سامانه ملی اشتغال پذیری دانشجویان در مدت یک سال است چرا که این از اهمیت خاصی برخوردار است که چه میزان از فارغ التحصیلان دانشگاه ها در رشته های مختلف اشتغال مناسب پیدا کرده اند تا اگر رشته و یا دانشگاهی اشتغال پذیری کمی داشت در زمینه آن تجدید نظر شود.

دبیر­ستاد راهبری نقشه جامع ­علمی کشور افزود: محور سوم نیز ترغیب و هدایت دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی به منظور رصد سالانه وضعیت اشتغال دانش آموختگان­ شان و ارتقای آن است که در سامانه ملی اشتغال پذیری دانشجویان قابل اجرا و پیگیری است.

دبیر­ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور گفت: مواد دیگر این سند در جلسات بعدی ­ستاد راهبری نقشه جامع­ علمی کشور بررسی خواهد شد.

کد خبر 4547287

منبع: مهر

کلیدواژه: نقشه جامع علمی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۵۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلسه 197 شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به ریاست حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

ایمان افتخاری، دبیر ستاد علم، فناوری و نوآوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، پس از این جلسه در خصوص بررسی طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی بیان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر اهمیت توجه و تمرکز بر حفظ جایگاه کشور در المپیاد‌های جهانی، طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت و در جلسه ۱۷۴ مورخ 16 خرداد 1402 مقرر شد طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی در قالب میز تخصصی شناسایی، جذب و نگهداشت نخبگان مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: پس از بررسی طرح پیشنهادی در جلسات متعدد میز تخصصی مربوطه و جلسات کمیسیون علم و آموزش با مشارکت تمامی بازیگران اصلی این حوزه، این جلسه شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به بررسی این طرح اختصاص یافت.

دبیر شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور بیان کرد: در این جلسه پس از بررسی بحث المپیاد‌های دانش‌آموزی در اسناد بالادستی، بررسی المپیاد‌های دانش‌آموزی در پرتو آمار و بررسی آسیب‌شناسی این المپیادها، طرح پیشنهادی در ۲ محور اصلی تسهیلات برگزیدگان المپیاد‌های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و تسهیلات برگزیدگان المپیاد‌های جدید مطرح شد.

وی افزود: با توجه به استماع نظرات اعضای این جلسه مقرر شد باشگاه دانش پژوهان جوان طبق اساسنامه آن، ظرف مدت ۲ ماه شاخص‌ها و استاندارد‌های مسابقات معتبر دانش‌آموزی در سطح ملی و بین‌المللی را جهت بررسی و تصویب در جلسه شورای ستاد نقشه جامع علمی کشور ارائه کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش مؤثر مراکز مشاوره در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ‌التحصیلان
  • بررسی نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان
  • بررسی طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی
  • چگونگی استفاده بیماران از سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • رویداد صدرا در اشتغال‌زایی نسل جوان نقش دارد
  • بررسی سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • ۸ سکانس از مزه شیرین کارآفرینی که «ترین» شد؛ از «خر زورو» و شراکت با دایی‌جان تا تعیین نقشه راه تحول دیجیتال
  • رتبه پانزدهم علمی جهان نتیجه رشد علمی کشور است