Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، کمبود ماشین های لازم برای برداشت مکانیکی خانواده بقولات، یکی از مانع‌های اصلی بر سر راه تولید این محصولات در ایران محسوب می‌شود. البته نبود تحقیقات کافی در این زمینه نیز یکی از مشکلات در این حوزه است.

البته نگاهی به منابع موجود در زمینه برداشت نخود و خانواده بقولات نشان می دهد که روش‌های مرسوم برداشت (کندن بوته از زمین توسط کارگر و برداشت با استفاده از کمباین) یا ارائه شده توسط محققان پیشین برای برداشت این محصول مناسب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین به دلیل نبود تجهیزات لازم برای برداشت نخود تلفات برداشت این محصول نسبت به محصولاتی همچون گندم، ذرت و سویا بیشتر است. بنابراین با وجود این مسئله صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در اقدامی از طرحی با عنوان «طراحی، ساخت و ارزیابی ماشین برداشت نخود» حمایت کرد. این طرح توسط محققان در دانشگاه کردستان انجام شد. در این طرح تلاش شد با ارائه روشی جدید راه حل مناسبی برای برداشت محصول نخود با تلفات کم ارائه شود.

مکانیزه کردن برداشت نخود، طراحی و ساخت ماشین برداشت نخود و ارزیابی ماشین از اهدافی بود که طرح با آن شروع شد. همچنین ماشین ضمن کندن دانه و غلاف از بوته سرپا در مزرعه به دلیل کوچک بودن قابلیت مانوور بسیار خوبی دارد و بر خلا ف ماشین‌های پیشین این ماشین بسیار سبک، کوچک و با راندمان بالا طراحی شده است تا بتواند در مزارع کوچک نخود نیز استفاده شود.

انتهای پیام/

169 / 279 فناوری کشاورزی محصول نخود پژوهشگر برداشت تلفات برداشت صندوق حمایت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: فناوری کشاورزی محصول نخود پژوهشگر برداشت تلفات برداشت صندوق حمایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۵۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفارش آنلاین از عطاری؛ خرید محصولات دلخواه با طعم تخفیف

طبیعی و بی‌ضرربودن این محصولات مهم‌ترین دلیل ما برای استفاده از آنهاست. امروزه امکان سفارش آنلاین این محصولات مفید نیز فراهم است و شما می‌توانید محصولات موردنیازتان را آنلاین با چند کلیک سفارش دهید. در این مقاله درباره اهمیت استفاده از محصولات گیاهی و مزایای سفارش آنلاین از عطاری می‌گوییم. با ما همراه باشید.

اهمیت استفاده از محصولات طبیعی

گرچه اولین و مهم‌ترین روش درمان بیماری‌های جدی، مراجعه به پزشک است، گاهی دچار درد جزئی رایجی می‌شویم که ترجیح می‌دهیم با چند داروی گیاهی تسکینش دهیم؛ مثلا سردرد یا دل‌درد مختصری داریم که چاره‌اش فقط استراحت و مصرف مواد طبیعی مفید است. در شرایطی که درد خفیف است و علائم خاصی نداریم، به‌سراغ کشوی ترکیبات گیاهی‌مان می‌رویم و محصول طبیعی مفید برای این وضعیت را مصرف می‌کنیم. مثلا کلپوره یکی از مفیدترین گیاهان برای درمان دردهای گوارشی مختصر مانند دل‌درد و دل‌پیچه است.

مصرف مواد طبیعی مفید علاوه بر اینکه باعث بهبود درد جزئی می‌شود، فواید ارزشمند دیگری هم برای بدن دارد. البته مهم‌ترین نکته‌ای که در این زمینه باید رعایت کنید، خرید این مواد گیاهی مفید از عطاری معتبر است. اگر به عطاری معتبری دسترسی ندارید یا محصول موردنظرتان را به‌راحتی پیدا نمی‌کنید، اصلا نگران نباشید؛ امکان سفارش آنلاین از عطاری ها تمام دغدغه‌هایتان را رفع می‌کند.

مزایای سفارش آنلاین از عطاری ۱. خرید راحت و بی‌معطلی

خرید حضوری سختی‌های خاص خودش را دارد و ممکن است لازم باشد برای پیداکردن محصول موردنظرتان به چندین عطاری مراجعه کنید. خرید راحت و بی‌دردسر مهم‌ترین مزیت سفارش آنلاین از عطاری است. در خرید آنلاین از عطاری دیگر نیازی نیست از این مغازه به آن مغازه بروید و می‌توانید به‌راحتی محصول موردنظرتان را جست‌وجو کنید و آن را سفارش بدهید.

۲. خرید بدون محدودیت

در خرید آنلاین دیگر محدودیت زمانی و مکانی معنایی ندارد. با خرید آنلاین امکان سفارش محصولات موردنظرتان از بهترین عطاری‌های کشور برایتان فراهم است. می‌خواهید از عطاری و گیاهان دارویی کیمیای تهران خرید کنید یا محصول موردنظرتان در عطاری صانعی اصفهان موجود است؟ هیچ مانعی وجود ندارد؛ با چند کلیک می‌توانید سفارشتان از بهترین عطاری‌های هر شهر را ثبت کنید.

۳. دسترسی به انواع محصولات

در قدیم عطاری‌ها رنگ‌ولعاب فروشگاه‌های امروزی را نداشت اما امروزه می‌توانید هر محصول طبیعی دلخواهتان را در مغازه‌های عطاری بیابید. فرقی نمی‌کند عصاره گل‌وگیاه منطقه‌ای خاص را می‌خواهید، به‌دنبال عسلی ناب و درجه یک هستید، محصولی برای سلامت پوست و مو می‌خواهید یا به‌دنبال جوشانده گیاهی خاصی هستید؛ در سفارش آنلاین از عطاری ها تمام محصولات موردنیازتان در دسترس شماست.

۴. امکان خرید از هر نقطه کشور

برخی گیاهان بومی منطقه خاصی هستند و در همه جای کشور دردسترس نیستند. در خرید آنلاین از عطاری دیگر گرفتار محدودیت‌های این‌چنینی نخواهید بود و می‌توانید از هر نقطه کشور محصول موردنظرتان را با بالاترین کیفیت آنلاین سفارش بدهید. خرید از بزرگترین عطاری آنلاین خیال شما را بابت تازگی و ارگانیک‌بودن انواع محصولات راحت می‌کند.

۵. خریدی با نهایت امنیت

نماد اعتماد سایت، جواز کسب و درگاه پرداخت بانکی ایمن همه مواردی‌اند که خیال شما را بابت امنیت خرید آنلاین راحت می‌کنند. نماد اعتماد یکی از مهم‌ترین الزامات راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی است. این نماد نشان‌دهنده سالم‌بودن محصولاتی است که به‌صورت آنلاین فروخته می‌شوند. پس با خیال راحت محصولات موردنظرتان را از بهترین فروشگاه اینترنتی محصولات سالم طبیعی کشور سفارش بدهید.

۶. امکان استفاده از تخفیف‌های شگفت‌انگیز

استفاده از تخفیف دلچسب‌ترین قسمت خرید آنلاین است. بسیاری از کسب‌وکارهای اینترنتی در برخی مواقع تخفیفاتی بی‌نظیر برای مشتریان فعالشان در نظر می‌گیرند و عطاری آنلاین از این قاعده مستثنی نیست. با استفاده از این تخفیف‌ها مبلغ قابل‌توجهی از هزینه سفارشتان کسر می‌شود و محصول موردنظرتان با قیمتی بسیار کمتر از حد معمول به دست‌تان می‌رسد.

۷. امکان خواندن نظرات کاربران

شما هم از آن دسته افرادی هستید که قبل از سفارش محصول موردنظرتان تجربه کاربران را می‌خوانید؟ یکی از کاربردی‌ترین بخش‌های فروش آنلاین قسمت نظرات هر محصول است. در این قسمت افراد تجربه‌شان از خرید محصولات فروشگاه اینترنتی موردنظر را با دیگران به اشتراک می‌گذارند. هنگام سفارش آنلاین از عطاری هم امکان خواندن نظرات دیگران و مطرح‌کردن سؤالات‌تان فراهم است. این مزیت خرید آنلاین یکی دیگر از روش‌هایی است که خیالتان را بابت کیفیت محصول راحت می‌کند.

۸. مطالعه اطلاعات کامل محصولات

پس از جست‌وجوی محصول موردنظرتان در عطاری اینترنتی و بازکردن صفحه مخصوص آن، تمام اطلاعاتی که باید درباره آن محصول بدانید برایتان نمایش داده می‌شود. امکان خواندن اطلاعاتی مانند خواص محصول یا موارد احتیاطی مربوط به آن یکی دیگر از مزیت‌هایی است که فقط در خرید آنلاین از عطاری نصیبتان می‌شود. قطعا دستیابی به این حجم از اطلاعات مفید در هنگام خرید حضوری ممکن نیست.

۹. پشتیبانی ۲۴ساعته و مشاوره تخصصی

دریافت مشاوره تخصصی در هنگام سفارش آنلاین از عطاری ها مزیت ارزشمند دیگر این شیوه خریدکردن است. پاسخ کامل به سؤالات شما و ارائه مشاوره تخصصی درباره هر محصول از جمله وظایف صاحبان عطاری‌های آنلاین است. گاهی ممکن است پس از خرید و دریافت محصول برایتان سؤالی پیش بیاید. نگران نباشید؛ شما می‌توانید حتی پس از خرید هم از امکان مشاوره تخصصی استفاده کنید. سؤال یا نکته مبهمی را که در زمینه محصول موردنظر دارید، با پشتیبانی در میان بگذارید و در کمترین زمان ممکن پاسخ سؤالات‌تان را دریافت کنید.

کلام پایانی

خرید آنلاین یکی از بهترین امکاناتی است که این روزها در دسترس ماست. خرید آنلاین از عطاری دست شما را در انتخاب باکیفیت‌ترین محصولات از بهترین عطاری‌های کشور باز می‌گذارد. فرقی نمی‌کند به‌دنبال فراورده‌های طب سنتی هستید یا محصولی برای رفع مشکلات پوست و مو می‌خواهید، کافی‌ست تلفن همراهتان را بردارید و طی چند دقیقه محصول موردنظر را پیدا و سفارش دهید.

تابه‌حال آنلاین از عطاری خرید کرده‌اید؟ لطفا نظرات و تجربیات ارزشمندتان را با ما و کاربران عزیزمان به اشتراک بگذارید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1885213

دیگر خبرها

  • برداشت شکوفه‌های بیدمشک در آذربایجان غربی آغاز شد
  • امسال بیش از ۲.۵ میلیون لیتر عرق بیدمشک در آذربایجان غربی تولید می شود
  • «بیدمشک»پیام آور بهار در ارومیه/ کشت بیدمشک در ۶۰ هکتار
  • سفارش آنلاین از عطاری؛ خرید محصولات دلخواه با طعم تخفیف
  • چاپ دیجیتال چیست
  • آغاز کشت نخود سفید بهاره در روستای حصار + تصاویر
  • ورود دانشگاه علوم پزشکی به مسائل تهدیدکننده سلامت در استان بوشهر
  • تسهیلات نمونه‌سازی محصولات دانش‌بنیان چیست؟
  • گلخانه‌ها، محافظان آب در عصر خشکسالی
  • برداشت انگور نوبرانه در گلخانه خارج از فصل در خلیل‌آباد