Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-03-19@08:44:14 GMT

فناوری‌های نو به کشاورزی ایران نفوذ می‌کند

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۵۹۸۰

فناوری‌های نو به کشاورزی ایران نفوذ می‌کند

تهیه نقشه راه زیست‌فناوری در سه مرحله مطالعه و شناخت وضع موجود زیست فناوری کشاورزی در ایران و جهان، تهیه نقشه راه فنـاورانه محصـولات و در زیست فناوری کشـاورزی و تهیه برنامه ملی توسعه فناوری‌ها و محصولات زیستی در حوزه کشاورزی انجام می‌شود.

بر اساس دیدگاه‌های کارشناسان کارگروه‌های کشاورزی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اولویت تولید محصولات زیست‌فناوری در این طرح در حوزه‌های تراریخته، کشت بافت، زیست مهارگرها، کود زیستی، واکسن‌ها، افزودنی‌های خوراک دام و طیور و کیت تشخیص تعیین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس اولویت تولید محصولات تراریخت شامل پنبه، کلزا، ذرت، چغندرقند، برنج، سویا، یونجه، نیشکر، حبوبات، سیب‌زمینی، پیاز، سورگوم، پایه‌داران، پایه هسته‌داران، پایه مرکبات، گردو، پسته، سیب‌زمینی، پایه‌های دانه‌دار، خرما، پایه‌های هسته‌دار و گیاهان زینتی می‌شود.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۵۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۵ هزار و ۴۶۷ محموله محصولات باغی مازندران

بابک مومنی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره صادرات نارنگی، پرتقال و کیوی مازندران به خارج کشور، گفت: ۵ هزار و ۴۶۷ محموله نارنگی، پرتقال و کیوی به وزن ۱۱۷ هزار و ۳۳۳ تن تا ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۲ از مازندران به خارج کشور صادر شد.

او با بیان اینکه یک هزار و ۳۱۹ محموله نارنگی به وزن ۲۵ هزار و ۱۲۱ تن از این استان به کشور‌های خارجی صادر شد، افزود: ۳ هزار و ۸۲ محموله پرتقال به وزن ۶۷ هزار و ۸۱۲ تن از استان مازندران به سایر کشور‌ها صادر شد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران همچنین از صادرات یک هزار و ۶۶ محموله کیوی به وزن ۲۴ هزار و ۴۰۰ تن از مازندران به کشور‌های هدف خبر داد و گفت: روند صادرات محصولات باغی مازندران با شتاب خوبی در حال انجام است.

او افزود: این میزان صادرات صرفا با اخذ گواهی قرنطینه‌ای از مازندران صادر شده است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: همکاران جهاد کشاورزی مازندران در سال‌های اخیر تلاش‌ها و برنامه‌های زیادی در راستای تولید محصولات باکیفیت و افزایش دانش باغداران داشتند که نتایج و اثرات آن در افزایش صادرات نمودار است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ذخیره سازی مناسب انواع کود‌های پایه کشاورزی در کشور
  • صادرات بیش از ۵ هزار محموله محصولات باغی مازندران
  • صادرات ۵ هزار و ۴۶۷ محموله محصولات باغی مازندران
  • سال ۱۴۰۳؛ خط پایان خودرو‌های باری و تجاری قدیمی
  • تجربه خریدی آسان و لذت‌بخش از داروخانه آنلاین زیوش
  • طرز تهیه یک غذای سنتی با مرغ، سیب زمینی (فیلم)
  • سرمایه گذاری برای رشد زیست بوم خلاق و فرهنگی حیاتی است
  • سرمایه گذاری برای حیاتی رشد زیست بوم خلاق و فرهنگی است
  • گله کشاورزان گلستانی از بدعهدی‌های صندوق بیمه
  • پخت نان به طبخ یک غذای محلی با گوشت بره و سیب زمینی (فیلم)