Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  آموزگاران مدارس آلمان هشدار می دهند که بچه ها روی گوشی های هوشمند خود عکس و ویدئوهای غیر اخلاقی دریافت می کنند و نباید بی توجه از کنار این مطلب گذشت چراکه آثار چنین اتفاق هایی، سال ها بعد مشخص خواهد شد. به نظر برخی کارشناسان امور تربیتی آلمان، استفاده از گوشی های هوشمند باید برای بچه های زیر ۱۴ سال قدغن شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «دویچه وله فارسی»، کارشناسان امور تربیتی در آلمان هشدار می دهند که حتی دانش آموزان دبستانی روی تلفن همراه خود عکس و ویدئوی غیر اخلاقی و 18+ دریافت می کنند که آثار و آسیب های فراوانی روی جسم و ذهن این کودکان به جا می گذارد.

اظهارات کارشناس رسمی در امور سوء استفاده اینترنتی

«یولیا فون وایلر»، کارشناس رسمی در امور سوء استفاده اینترنتی در جدیدترین اظهاراتش به خبرنگاران گفته است که دانش آموزان کم سن و سال در مدارس با تلفن های هوشمند عکس های غیر اخلاقی رد و بدل می کنند و آمار چنین رفتارهایی رو به افزایش است. او می گوید، شاهد بوده است که حتی بچه های ۹ تا ۱۱ ساله برای همدیگر عکس ها و فیلم های این چنینی می فرستند. این کارشناس مقابله با سوءاستفاده از حقوق کودکان در اینترنت، اعتقاد دارد که قانون باید دسترسی کودکان زیر ۱۴ سال به تلفن همراه را هرچه زودتر ممنوع کند. او ادامه می دهد: «همان طور که قانون از دسترسی کودکان به مشروبات الکلی و مواد مخدر جلوگیری می کند، باید آن ها را به موجب قانون از آسیب های گوشی هوشمند حفظ کنیم.»

بیشتر بخوانید:چه سنی برای خرید تبلت و موبایل برای فرزندان مناسب است؟

پلیس آلمان هم موافق است

کارشناسان پلیس آلمان نیز نگرانی خانم «فون وایلر» را تایید می کنند. «یودیت دوبروف» از اداره جنایی برلین به رسانه های جمعی گفته است: «در سال های اخیر عده بی شماری از این قضیه شکایت کرده اند.» او می گوید که به طور متوسط هر دو هفته یک بار در جریان موردی از دریافت محتواهای غیر اخلاقی روی گوشی کودکان قرار می گیرد. خانم «دوبروف» می گوید: «از وقتی که هر کودکی یک گوشی هوشمند به دست گرفته، چنین مواردی فراوان پیش می آید و سن افراد هم به طور مداوم کمتر می شود.»

نظر یک مقام دولتی آلمان در این باره

درباره احتمال ممنوع شدن استفاده از گوشی برای بچه های زیر ۱۴ سال، یک مقام دولتی می گوید: «منع قانونی استفاده کودکان از تلفن همراه احتمالا یک راه حل سریع و آسان است.» اما به گفته او منع قانونی نمی تواند مشکل بزرگ دسترسی نامحدود کودکان به اینترنت را برطرف کند. با این حال، کشمکش در این باره در آلمان بالا گرفته است و باید ببینیم چه سرانجامی خواهد داشت.

منبع:خراسان

انتهای پیام/

نظر کارشناسان درباره سن استفاده بچه ها از گوشی هوشمند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روانشناسی خواندنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۶۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیلور غرورش اجازه نمی‌دهد خداحافظی کند

سرپرست پیشین و ایرانی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا در خصوص شکست قهرمان نامدار کشتی آمریکا گفت: غرور تیلور به او اجازه نمی‌دهد که از کشتی خداحافظی کند و تمریناتش را دوباره آغاز خواهد کرد.

به گزارش مشرق، مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا دوم اردیبهشت در ایالت پنسیلوانیا برگزار شد. دیوید تیلور دارنده ۴ مدال طلای جهان و المپیک در دومین مبارزه خود مقابل آرون بروکس پدیده ۲۳ ساله کشتی آمریکا و دارنده مدال طلای زیر ۲۳ سال جهان در سال ۲۰۲۳ به میدان رفت و با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد تا با قبول دومین شکست، ناباورانه حضور در المپیک پاریس را از دست بدهد.

به جز دیوید تیلور، جردن باروز نیز دارنده مدال طلای المپیک، ۵ طلا و ۳ برنز جهان نیز با شکست مقابل جیسون نولف و همچنین جی دن‌کاکس نیز دارنده برنز المپیک و طلای جهان، ۲ آزادکار نامدار دیگر آمریکا بودند که در عین ناباوری از حضور در المپیک بازماندند.

هومن توکلیان سرپرست پیشین تیم ملی کشتی آزاد آمریکا در خصوص مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا و شکست چهره های مطرح گفت: کشتی آمریکا مسیر تازه‌ای را آغاز کرده و چرخش قهرمانان در تیم ملی همیشه در تاریخ کشتی آمریکا طبیعی بوده است. کشتی‌گیران جوان و باانگیزه می‌آیند و جای کشتی‌گیران‌گیران مطرح و پابه سن گذاشته را می‌گیرند.

وی ادامه داد: برخی از قهرمانان آمریکا از سال ۲۰۱۱ تاکنون حضور ثابتی در تیم ملی داشتند و روند حضور آنها هم طولانی و هم کم سابقه بوده است‌.

او با اشاره به اسطوره‌های کشتی آمریکا همچون بروس بومگارتنر و جان اسمیت که دو طلای المپیک را در کارنامه دارند اظهار داشت: تیلور و جردن باروز به دنبال رکوردشکنی بودند و می‌خواستند نام خود را به عنوان کشتی‌گیران آمریکایی با دو طلای المپیک در تاریخ ثبت کنند که به هدف خود نرسیدند.

توکلیان در پاسخ به این سوال که آیا تیلور از دنیای کشتی خداحافظی می‌کند گفت: بعید می‌دانم. غرور تیلور به او اجازه نمی‌دهد که از کشتی خداحافظی کند و او دوباره تمرینات خود را آغاز خواهد کرد.

عضو ایرانی تالار مشاهیر کشتی آمریکا در خصوص پیروزی باروکس بر تیلور خاطر نشان کرد: تیلور آماده نبود، او درگیر خانواده و مزرعه‌اش شده بود. سن او هم بالا رفته و باروکس با بدن آماده، فکر خوب و انگیزه بالا مقابل او کشتی گرفت. او مثل تانک به وسط تشک آمد و با برنامه و آنالیز خوب پیروز میدان شد.

عضو پیشین کمیسیون ورزش برای همه اتحادیه جهانی در مورد سبک کشتی باروکس و چگونگی تاکتیک کشتی ایرانی‌ها مقابل او عنوان کرد: او زیرگیر بسیار خوبی است و به نظر من سبک کشتی کامران قاسم‌پور مقابل او بهتر جواب می‌دهد و قاسم‌پور توان آن را دارد که باروکس را شکست بدهد.

توکلیان به انعکاس شکست تیلور در رسانه‌های آمریکایی و شبکه های مجازی این کشور اشاره و تصریح کرد: پس از شکست تیلور رسانه‌ها نوشتند تیلور راه را برای جوانان پرقدرت دیگری در کشتی آمریکا باز کرد و برخی رسانه‌ها نیز نوشتند که حالا حسن یزدانی می‌تواند نفس راحتی بکشد.

این فعال بین‌المللی کشتی در مورد پیروزی اسنایدر و خداحافظی جی‌دن کاکس نیز خاطرنشان کرد: به نظرم المپیک پاریس آخرین میدان اسنایدر روی تشک کشتی است و احتمالا بعد از المپیک خداحافظی خواهد کرد. شرایط او در حال حاضر خوب شده و نسبت به چند ماه پیش آماده‌تر است. اسنایدر باشگاه خود را تغییر داده و حالا نزد جک وارنر که مربی بزرگی است تمرین می‌کند.

وی همچنین افزود: جی‌دن کاکس کشتی‌گیر با اخلاقی است. او نیز درگیر زندگی شده و مشخص بود که در این مسابقات قصد خداحافظی دارد. در کشتی آمریکا مرسوم است که قهرمانان کشتی می‌خواهند به شکلی محترمانه و روی تشک و آویختن کفش‌های خود از دنیای قهرمانی خداحافظی کنند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • تن‌هاخ: قابل قبول نیست با این حال خوشحالم
  • سقوط شدید فروش گوشی‌های اپل در چین
  • مربی جدید تراکتور با اجازه قلعه نویی انتخاب شد!
  • خودرو‌های متخلف طرح نور که راننده دارد با جرثقیل حمل نمی‌شود
  • کسی که اجازه نداد جای خالی پائز احساس شود
  • اردوغان: نتانیاهو مانند هیتلر است
  • تصاویر واقعی از گوگل پیکسل ۸A منتشر شد/ پرچمدار گوگل در رنگ‌های جدید در راه است
  • تیلور غرورش اجازه نمی‌دهد خداحافظی کند
  • نگاهی به بدترین گوشی های هوشمند جهان؛ از آیفون ۶ تا گلکسی نوت ۷ انفجاری (+عکس)
  • افراد ۱۴۴ بار در روز تلفن‌های خود را چک می‌کنند!