Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-19@21:48:39 GMT

تولید تخم مرغ به یک میلیون تن می رسد

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۶۰۴۲

نبی پور گفت: طبق اظهارات وزارت جهاد کشاورزی سال آینده یک میلیون تن تخم مرغ در کشور تولید خواهد شد که حداقل ۱۵۰ هزارتن از این میزان باید صادر شود.به گزارش بلاغ، ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران از ثبات نرخ تخم مرغ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۶ هزار و ۴۰۰ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان است که با قیمت تمام شده خود ۲ هزار تومان فاصله دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بازار نهاده‌های دامی همچنان آشفته است، افزود: در شرایط کنونی مرغداران هر کیلو ذرت را با نرخ یک هزار و ۵۰۰ و کنجاله سویا را ۳ هزار و ۵۵۰ تومان از بازار آزاد خریداری می‌کنند که این امر بر افزایش هزینه‌های تولید دامن می‌زند.

نبی پور با انتقاد از این مسئله که خبری از توزیع نهاده‌های دامی با نرخ مصوب نیست، بیان کرد: بار‌هایی که  یک ماه پیش از خریداری، مبلغش واریز شده، هنوز بین مرغداران توزیع نشده است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران ادامه داد: روزانه ۲ هزار و ۷۰۰ تا ۲ هزار و ۸۰۰ تن تخم مرغ در کشور تولید می‌شود که بخشی از این میزان به سبب مازاد باید به بازار‌های هدف صادر شود که متاسفانه وزارت صمت، صادرات تخم مرغ را ممنوع اعلام کرده است.

به گفته وی، طبق اظهارات معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی سال آینده یک میلیون تن تخم مرغ در کشور تولید خواهد شد که حداقل ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزارتن از این میزان باید به بازار‌های هدف صادر شود.

این مقام مسئول به وضع عوارض برای صادرات تخم مرغ اشاره کرد و گفت: با توجه به درخواست مرغداران برای صادرات مازاد تولید تخم مرغ، اتحادیه پیشنهادی مبنی بر دریافت عوارض را ارائه کرده  اما تاکنون ستاد تنظیم بازار نظر خود را در این باره اعلام نکرده است.

نبی پور در پایان با اشاره به اینکه ممنوعیت صادرات تخم مرغ  دردسر ساز شده است، تصریح کرد: با توجه به آنکه نمی‌توانیم اجازه دهیم مازاد تولید تخم مرغ خراب و دور ریخته شود، از این رو پیشنهاد وضع عوارض بر صادرات را به ستاد تنظیم بازار داده ایم که در صورت موافقت صادرکنندگان به ازای دریافت یک کیلو تخم مرغ باید میزان مشخصی عوارض پرداخت کنند. 

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۶۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۳ میلیون دلاری مکمل و دارو‌های گیاهی

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ­سید حیدر محمدی در سیزدهمین همایش طلای سبز و دوازدهمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی گفت: ما در حوزه مکمل‌ها و فرآورده‌های گیاهی خودکفا هستیم و این افتخاری برای کشور ماست، امسال سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است و این یعنی با نقطه ثقل دولت به سمت حمایت از تولید باشد و امسال مکلف هستیم تا حمایت ویژه داشته باشیم. وی افزود: هیچ اقدامی در دنیا بدون مشارکت ذی نفعان نتیجه مطلوبی ندارد و سیاست سازمان غذا و دارو تلاش می‌کند مشارکت ذی نفعان را به حداکثر برساند و در بخش‌های در بدون سپاری موفق بوده و در بخش‌هایی موفق نبودیم و ما در بخش‌های حاکمیتی اجازه برون سپاری نداریم. محمدی بیان کرد: در بحث صادرات سال‌ها با کمک سندیکا اقدامات صورت می‌گرفت و شرکت‌ها گلایه‌های داشتند و تصمیم گرفتیم تا این اقدام اختیاری شود و به دنبال تسریع در صدور پروانه‌ها و الکترونیکی شدن سامانه‌ها هستیم و به دلیل حمله‌های هکری مجبور شدیم اتوماسیون اداری را از بستر اینترنت خارج کنیم که قدری سرعت ما را کند کرد و در تلاش هستیم تا شرکت‌ها از بستر اینترنت اتصال پیدا کنند. وی اظهار کرد: منع واردات رویکرد مشترک سندیکا و سازمان غذا و داروست و این سیاست را دنبال می‌کنیم و دو مجموعه موازی در گیاهان دارویی فعالیت می‌کردند که همدیگر را قبول ندارند و شنیده ایم که این دو مجموعه باهم توافق کرده اند که کمک کننده خواهد بود. محمدی بیان کرد: قول می‌دهیم که صف انتظار بررسی پرونده تولید مکمل و فرآورده‌های طبیعی تا پایان بهار به صفر برسد و یکی از انتظارات ما از ذی نفعان در تولید توسعه صادرات است، زیرا به دلیل محدودیت‌ها در قیمت و مشکلات اقتصادی توسعه صادرات به شرکت‌ها کمک می‌کند و ما آمادگی داریم در سفر‌های خارجی با کمک سندیکا‌ها نماینده شرکت‌ها را با خود همراه کنیم تا تفاهم‌نامه صادراتی منعقد شود و افزایش کیفیت در توسعه صادرات و بازار داخلی کمک کننده است. محمدی گفت: در عمق تولید باید بیشتر تلاش کنیم، در دارو شفافیت بالاست و در طول زنجیره اگر ثبت در تیتک را انجام دهیم می‌توانیم شفافیت بیشتری داشته باشیم. وی افزود: مردم به دلیل عدم اشراف از عطاری‌های خود نیاز‌های خود را تامین می‌کنند که نیاز به ساماندهی وجود دارد و اطلاع رسانی به مردم کمک کننده خواهد بود و رتبه بندی شرکت‌ها هم در حال انجام است.

دیگر خبرها

  • فتح قله‌های نفتی/ صادرات نفت ایران رکورد شش سال اخیر را شکست
  • شناسایی بازار‌های جهانی برای صادرات آبزیان از خوزستان
  • بخش کشاورزی به سمت صنایع تبدیلی گام بردارد
  • تولید به صادرات گره بخورد/ نادرست بودن قطع برق چاه‌ها
  • وزیر جهاد کشاورزی: برای مشتاقان تولید فرش قرمز پهن می‌کنیم‌
  • صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان
  • صادرات سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی در قزوین
  • سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی استان قزوین صادر شود
  • مجوز حدود ۱۲ هزار مکمل در کشور برای مصرف
  • صادرات ۱۳ میلیون دلاری مکمل و دارو‌های گیاهی