Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان: شبکه الجزیره گزارش داد لغو اجلاس سران گروه ویشگراد در قدس، شکست سنگینی برای اسرائیل است.

الیاس کرام، خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره در قدس گفت: لغو اجلاس گروه ویشگراد، شکست سنگینی برای بنیامین نتانیاهوست. زیرا او می‌خواست از برگزاری این اجلاس، در رقابت‌های انتخاباتی اسرائیل به سود خود استفاده کند و به رقبای سیاسی خود بگوید که می‌تواند سران کشور‌های اروپایی را به قدس بیاورد و بر موضع اروپایی‌ها درباره پرونده هسته‌ای ایران و نیز سیاست‌های ضد اسرائیلی اروپایی‌ها به ویژه درباره مخالفت با شهرک‌سازی، تاثیر بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتانیاهو به برگزاری این اجلاس امیدوار بود تا بتواند حمایت این کشور‌ها را در رویارویی با اتحادیه اروپا به دست آورد و بین اروپایی‌ها درباره دو مسئله پرونده هسته‌ای ایران و صلح با فلسطینی‌ها شکاف ایجاد کند.

خبرنگار این شبکه افزود: نتانیاهو می‌خواست برای سران اروپایی اینطور جلوه دهد که اسرائیل نوک پیکان و خط مقدم دفاع از اروپا در برابر چیزی است که آن را اسلام افراطی در خاورمیانه نامید. نتانیاهو همچنین اسرائیل را نوک پیکان مقابله با خطر هسته‌ای ایران و خطر موشک‌های بالستیک این کشور توصیف می‌کند که می‌تواند اهدافی را در اروپا هدف قرار دهد.

سران اسلواکی، مجارستان و چک فقط درباره روابط دوجانبه و مبارزه با حملات سایبری با نتانیاهو گفتگو خواهند کرد. بدون شک لغو این اجلاس، ضربه سنگینی برای اسرائیل است؛ به ویژه که سخنان نتانیاهو و وزیر امور خارجه او، باعث بروز بحران دیپلماتیک در روابط اسرائیل با لهستان شده است. ورشو از تل آویو خواست تا به طور رسمی از لهستان عذرخواهی کند.

بنیامین نتانیاهو و یسرائیل کاتس به همین علت در تنگنا قرار گرفته‌اند. عذرخواهی از سخنانی که نتانیاهو و کاتس به آن باور دارند، بسیار دشوار و بعید است. به ویژه که رقابت‌های انتخابات پارلمانی در اسرائیل ادامه دارد.

منبع: فردا

کلیدواژه: رسوایی رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۶۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رمزگشایی از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در جلسه حزب اعتدال و توسعه /پیش بینی می شود دولت نتانیاهو سقوط کند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اولین جلسه دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه در سال جدید برگزار و پیرامون موضوع سیاست خارجی و مباحث مربوط به تقابل نظامی بازدارنده ایران در برابر اسرائیل تبادل نظر و گفتگو شکل گرفت.

محمود واعظی، ضمن ارائه مطالب، به سوالات حضار پاسخ، و سپس برخی از اعضا تحلیل های خود را ارائه نمود.

برخی مطالب مطروحه در جلسه مزبور به شرح ذیل می باشد:

*وحدت و انسجام ملّی اولویت است.

*جنگ غزه ۷ ماه به طول انجامیده و رژیم صهیونیستی به هیچ یک از اهداف سیاسی و نظامی خود نرسیده است. مردم غزه هم جنگیدند و هم خود را حفظ کردند و این دستاورد کمی نیست .

*اگر فلسطینیان ذره ای ابراز ناراحتی خود را بروز می دادند ، رژیم صهیونیستی با تمام قوای رسانه ای خود وارد عمل می شد و با تبلیغات گسترده علیه حماس و جهاد اسلامی تبلیغ می‌کرد .

*با توجه به شرایط داخلی اسرائیل ، پیش بینی می شود بعد از آتش بس ، دولت نتانیاهو سقوط کند.

*افکار عمومی جهانی به شدت در تقابل با اسرائیل است و این رژیم که با تبلیغات و به واسطه حمایت های حداکثری آمریکا و کشورهای اروپایی تلاش می‌کرد خود را مظلوم و ستمدیده جلوه دهد، امروز با گستاخی تمام به «ماشین نسل کشی» و ظالم بدل گشته است.

*فشار افکار عمومی علیه رژیم صهیونیستی موجب شده تا حتی کشورهای حامی این رژیم به دنبال آتش بس و تشکیل دولت فلسطین باشند.

*اسرائیل برای برون رفت از بحران بدون دستآورد غزه ، با هدف درگیر نمودن ایران در جنگ، به کنسولگری ما در دمشق حمله کرد و در پاسخ مجموعه نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تنبیهی سنجیده و هوشمندانه را عملیاتی نمودند تا با این تنبیه نظامی مشروع و بازدارنده مانع از ایجاد و گسترش جنگ شوند.

*ضروری است از مجموعه اقدامات ارزنده و غرور آفرین عزیزان نیروهای مسلح حمایت حداکثری صورت گرفته و امیدواریم عملیات «وعده صادق» همراه با تعامل بیشتر با مردم موجب نزدیکی ، وحدت و انسجام ملی فزاینده و متعالی گردد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899261

دیگر خبرها

  • رمزگشایی از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در جلسه حزب اعتدال و توسعه /پیش بینی می شود دولت نتانیاهو سقوط کند
  • حمله وزیر نتانیاهو به ارتش رژیم اسرائیل
  • رژیم‌صهیونیستی نمی‌تواند تا ابد بجنگد
  • سرنوشت رژیم اشغالگر صهیونیستی بعد از تنبیه در عملیات وعده صادق چه خواهد بود؟
  • هاآرتص رسوایی‌های نتانیاهو و کابینه‌اش را لیست کرد
  • لیبرمن خواستار کناره گیری نتانیاهو از نخست وزیری رژیم صهیونیستی شد
  • رژیم صهیونیستی تحمل تا ابد جنگیدن را ندارد
  • حمله به کنسولگری ایران در دمشق خطای بزرگ رژیم صهیونیستی بود
  • حمله به کنسولگری ایران در دمشق اشتباه رژیم صهیونیستی بود
  • مخالفت نتانیاهو با جلسات ارزیابی اهداف تجاوز اسرائیل به غزه