Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@00:32:35 GMT

نگرانی آمریکا از افزایش نفوذ حزب‌الله

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۶۳۲۵

نگرانی آمریکا از افزایش نفوذ حزب‌الله

تهران – ایرنا – در ادامه تلاش آمریکا برای اختلاف‌افکنی بین احزاب لبنان و نیز تضعیف جبهه مقاومت، سفیر آمریکا در لبنان روز سه شنبه در دیدار با «سعد الحریری» نخست وزیر این کشور، از افزایش نفوذ حزب‌الله ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، افزایش جایگاه حزب‌الله و کسب چند وزارتخانه‌ مهم در دولت ائتلافی، نگرانی مقام‌های آمریکایی را به دنبال داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در همین ارتباط «الیزابت ریچارد» سفیر آمریکا پس از دیدار با الحریری، بار دیگر در جمع خبرنگارها، اتهام‌های واهی علیه حزب‌الله را تکرار و علیه این گروه موضع گرفت.
وی مدعی شد: این گروه به صورت خودسرانه، تصمیم‌هایی در زمینه امنیت ملی اتخاذ می‌کند که کل لبنان را به خطر می‌اندازد.
آمریکا و متحدانش در سالیان گذشته همواره در تلاش برای مقابله با حزب‌الله و کاهش نفوذ جبهه مقاومت در منطقه بوده‌اند.
از جمله اقداماتی که سال گذشته در همین زمینه صورت گرفت، حصر الحریری در عربستان سعودی و فشار به او برای استعفا به علت عدم مقابله با حزب‌الله بود.
تلاش ها برای تضعیف جبهه مقاومت، با میدان داری رژیم صهیونیستی بوده است که در دو دهه گذشته، بارها به خاک لبنان تجاوز کرده است.
این رژیم در سال 1982 میلادی به بهانه نابود کردن مبارزان فلسطینی، به لبنان حمله کرد و با اشغال پایتخت این کشور، جنایت های بزرگی را از جمله کشتار در اردوگاه های فلسطینی صبرا و شتیلا مرتکب شد.
حزب الله لبنان در سال 2000 میلادی پس از سال ها اشغالگری رژیم صهیونیستی، توانست با مقاومت سرسختانه خود، جنوب لبنان را از لوث وجود آن ها پاک کند.
در جنگ 33 روزه نیز که در سال 2006 صورت گرفت، مجاهدت نیروهای حزب الله، شکست سختی را به صهیونیست ها تحمیل کرد.
شبس ** 9386 **1613

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي آمريكا حزب الله لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۶۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاومت لبنان ۲ پایگاه‌ نظامی اسرائیل را هدف قرار داد

مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه‌‌های جداگانه اعلام کرد که دو پایگاه‌ نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را هدف حملات خود قرار داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه‌‌های جداگانه اعلام کرد که رزمندگان مقاومت امروز چهارشنبه توانستند دو پایگاه‌ نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار دهند.

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای سوم خود اعلام کرد که رزمندگان مقاومت اسلامی در راستای حمایت از مردم مقاوم نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت شجاع و شریف آن، امروز چهارشنبه محل استقرار نظامیان رژیم صهیونیستی را در پایگاه «برانیت» با موشک و حملات توپخانه‌ای هدف قرار دادند.

حزب الله لبنان در بیانیه چهارم خود اعلام کرد که رزمندگان مقاومت اسلامی امروز چهارشنبه تجمع نظامیان رژیم صهیونیستی را در پایگاه «رامیا» هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای قرار دادند.

مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه پنجم خود اعلام کرد که رزمندگان مقاومت اسلامی امروز چهارشنبه باردیگر محل استقرار تازه تاسیس نظامیان رژیم صهیونیستی را در پایگاه «برانیت» هدف حملات موشکی قرار دادند.

تمجید گردان‌‎های حزب الله از عملیات ایران علیه اسرائیلشلیک ده‌ها موشک حزب الله به مقر سامانه هوایی و موشکی اسرائیل

انتهای پیام/

 

 

دیگر خبرها

  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به تجمع نظامیان صهیونیست
  • حمله مقاومت لبنان به تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها
  • انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!
  • حمله حزب الله به پایگاه صهیونیستی «المالکیه»
  • اعتراف خبرنگار ایرانی بی‌بی‌سی به نفوذ پهپادی حزب الله/ این حمله پیام هشدار حزب‌الله به رژیم صهیونیستی بود
  • حمله حزب‌الله لبنان به ۲ مرکز نظامی صهیونیستی دیگر
  • شمار زخمی‌های حمله به اسرئیل به ۱۱ نفر رسید | حال دو نفر وخیم است
  • حمله مقاومت لبنان به اسرائیل
  • صدای انفجار در پایگاه هوایی میرون اسرائیل
  • مقاومت لبنان ۲ پایگاه‌ نظامی اسرائیل را هدف قرار داد