Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@20:46:35 GMT

قاتلی خاموش، اما حرفه‌ای + فیلم

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۶۳۷۲

قاتلی خاموش، اما حرفه‌ای + فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، اگرچه زمستان زیباست امام طعم سردش را هم باید چشید این روز‌ها با هجوم سرما و حاکم شدن آن در اکثر شهر‌های کشور استفاده از وسایل گرمایشی به اوج خود رسیده است. آمار‌ها نشان می‌دهد هرساله با فرا رسیدن فصل‌های سرد سال، آمار گاز گرفتگی افزایش قابل توجه می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش ده درصدی گاز گرفتگی در سال گذشته

احمد دهقان رئیس اورژانس استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد گفت: در سال گذشته ۲۸۰ نفر بر اثر گاز مونواکسید کربن جان خود را از دست داده اند که این آمار در سال جاری متاسفانه با ده درصد رشد همراه بوده به طوری که در ده ماهه سال جاری ۳۰۰ نفر در کشورجان خود را از دست داده اند.

دهقان افزود: امیدواریم با افزایش آگاهی و رعایت نکات ایمنی آمار تا پایان سال به همین اندازه باقی بماند و شاهد رشد و افزایش آن نباشیم.

با رعایت نکات ایمنی  زمستان امنی را سپری کنیم

اما برای در امان ماندن از گاز مونواکسید کربن باید از ایمن بودن وسایل گاز سوز مطمئن باشیم این مطلب را حسینی معاون آموزش و پیشگیری آتشنشانی یزد گفت و افزود: وسایل گازی درون سوز مثل بخاری، آبگرمگن و پکیچ باید دارای دودکش مجزا و مجهز به کلاهک تدریجا اچ (H) شکل باشد.

حسینی افزود: کلاهک دودکش‌ها از دیوار‌های اطراف باید حداقل ۷۰ سانتی متر بالاتر باشد تا مانع ورود اشیاء خارجی و جریان باد به داخل دودکش گردد و همچنین مسیر دودکش مرتب کنترل شود که باز باشد.

حسینی ادامه داد: اگر شعله بخاری به رنگ آبی بود نشان دهنده این است که عمل احتراق به خوبی انجام می شود.

معاون آموزش و پیشگیری آتشنشانی خاطرنشان کرد: لوله‌های فنری به دلیل اینکه به راحتی از دریچه دودکش جدا می شود و به راحتی سوراخ می شود مناسب جهت استفاده برای بخاری و آبگرمکن نیست و صرفا برای هود و پکیچ قابل استفاده است.

۷۰ درصد تلفات ناشی از مرگ خاموش در زمستان است

عباس پور، کارشناس مسئول سازمان ۱۱۵ یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  با بیان اینکه ۷۰ درصد از تلفات ناشی از مرگ خاموش در زمستان است افزود: تهران، خراسان رضوی و البرز بیشترین آمار مصمومیت و فوتی با گاز مونواکسید کربن را به خود اختصاص داده اند.

عباس پور عنوان کرد: گاز مونواکسید کربن گازیست بی رنگ، بی بو که پخش شدنش در فضای ساختمان علائمی ندارد تا زمانی که فرد احساس سردرد، سرگیجه، تهوع، دل درد، استفراغ، بیهوشی و اغماء کند.

و، اما با رعایت نکاتی مانند بررسی کردن دودکش‌ها، باز گذاشتن یک خروجی برای تبادل هوای تازه به داخل ساختمان می توانیم زمستان گرم و سالم با خانواده هایمان سپری کنیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/ص

گزارش از نرگس دهقان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۶۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ فوتی با مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در طارم سفلی

گزارشی مبنی بر گازگرفتگی در بخش طارم سفلی روستای الوندی به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان قزوین اعلام شد.

که بلافاصله تیم نجات پایگاه امداد و نجات شیرین شو دفتر نمایندگی طارم سفلی جهت امدادرسانی به محل حادثه اعزام شدند.

این حادثه ۲ فوتی برجای گذاشت که تحویل مقامات ذیصلاح شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • مسمومیت ۵ نفر در اردبیل براثر گاز مونوکسید کربن
  • مسمومیت 5 نفر در اردبیل براثر گاز مونوکسید کربن
  • اقدامات داوطلبانه هلال احمر جهاد خاموش است
  • ۲ فوتی با مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در طارم سفلی
  • تبدیل کربن دی اکسید به سوخت با کمک مس
  • آتش سوزی جنگل‌های مرزن آباد چالوس مهار شد
  • نکونام: دوربین‌ها را خاموش کنید و بیایید
  • توقف مازوت‌ سوزی در نیروگاه شازند
  • توقف مازوت‌سوزی در نیروگاه شازند
  • مازوت‌سوزی در نیروگاه شازند متوقف شده است