Web Analytics Made Easy - Statcounter

در سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان که به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان و با همکاری حسینیه اعظم، شهرداری و حوزه هنری استان زنجان برگزار شد ۳ هزار و ۸۴۲ اثر ارسال شده بود که از برگزیدگان تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، اختتامیه چهارمین سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان، عصر امروز در سالن اجتماعات حسینیه اعظم زنجان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان که به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان زنجان و با همکاری حسینیه اعظم زنجان، شهرداری زنجان و حوزه هنری استان زنجان برگزار شد ۳ هزار و ۸۴۲ اثر ارسال شده بود که داوران از بین این آثار اقدام به انتخاب آثار برتر کردند.

 

امام جمعه موقت زنجان،در این مراسم با اشاره به روایتی از امام حسین (ع) گفت: هدف از خلقت انسان خداشناسی است و انسان تنها از طریق عبادت می تواند به خدا شناسی برسد امام حسین (ع) فرموده اند:  برای بندگان خود واجب کرده است که در هر زمانی امام خود را بشناسد و از او اطاعت کند در زمان حال که امام زمان حج غائب هستند وظیفه ما اطاعت از ولی فقیه است و هر کسی در زمان غیبت ولی خود را بشناسد خداشناس است.

 

رئیس دانشگاه جهاد دانشگاهی، به هدف برگزاری از " سوگواره ی ملی میعادگاه ملی عاشوراییان " اشاره کرد و گفت: ترویج فرهنگ و هنر عاشورایی و شکوفایی استعداد و ظرفیت های نسل جدید به ویژه دانشجوایان و جوانان به طوری که آثار برگزیده قابل انعکاس در جامعه باشد.

 

جعفری،در ادامه افزود:  ۱۳۸۴۲ هزار تعداد آثار در سه دوره ی اخیر در سرار کشور ارسال شده است که آثار نفرات برگزیده امروز تقدیر خواهد شد.

 

رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان یادآور شد: هدف اصلی برگزاری این برنامه، ترویج هنر متعالی نهضت امام حسین (ع)، اشاعه سبک و سیاق زندگی امام حسین (ع) در جامعه به‌ویژه در میان جوانان و دانشجویان، بدعت‌شناسی و آگاهی از زمینه‌های ورود بدعت و تحریف در فرهنگ عاشورایی و فراتحلیل آثار برای بهره‌گیری مستمر و قابل انعکاس در فضای جامعه است. 

 

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی،بیان داشت: عاشورا صحنه ی هنرنمایی است و متعالی ترین هنرهای انسان در ایثار است،در طول فرن های متمادی فرهنگ عاشورا هویت بخش جامعه در فراز و نشیب بوده است، ۴ جلد کتاب که تولید سه مجموعه نمایشگاهی از جمله محصولات فرهنگی است.

 

عیسی علیزاده یادآور شد: مایه مباهات است که در چهار دوره فعالیت این رویداد ملی، دبیرخانه آن با جمع‌آوری بیش از ۱۵ هزار اثر دانشجویی، مرتبط با فرهنگ عاشورا در بخش‌های مختلف هنری و ادبی، گنجینه ارزشمندی از روایت ایستادگی و دلدادگی مردمان این مرز و بوم فراهم آورده است. 

 

وی عنوان کرد: چاپ چهار جلد کتاب، تولید سه مجموعه نمایشگاهی و انتشار مجموعه چندرسانه‌ای از جمله محصولات فرهنگی است که از میان آثار فاخر این رویداد ملی به جامعه عرضه شده است. همچنین باید حسن‌نظر و نگاه عمیق سیاست‌گذاران این رویداد را به خاطر انتخاب زنجان که پایتخت شور و شعور حسینی است، به عنوان دبیرخانه دائمی این حرکت ارزشی ستود.

 

در ادامه از برگزیدگان جشنواره در بخش های مختلف تجلیل شد که در بخش ویژه شعر، وحید طلعت از دانشگاه آزاد اسلامی مهاباد حائز رتبه نخست شد و هیئت داوران اثر حسین طاهری از دانشگاه پیام‌نور زنجان را شایسته تقدیر دانستند. همچنین در بخش شعر سکینه اکبری از دانشگاه قم و محمد‌مهدی خان‌محمدی از دانشگاه شهید بهشتی تهران به طور مشترک دوم شدند و سعید مبشر از دانشگاه تهران سوم شد. همچنین مهدی حنیفه از دانشگاه تهران شایسته تقدیر شناخته شد. 

 

در بخش قطعه ادبی، ثریا عبدی از دانشگاه پیام‌نور خوزستان عنوان نخست را از آن خود کرد. حنان سالمی از دانشگاه پیام‌نور اهواز رتبه دوم را کسب کرد و الهام مریمی از دانشگاه فردوسی مشهد سوم شد. 

 

محمد عمارلو از علمی‌کاربردی خیام الکتریک نیشابور و محمد قجر از دانشگاه آزاد اسلامی کتول گلستان در بخش عکس به طور مشترک دوم شدند. مجتبی ملک‌پوریان از دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال و حامد نیرومند از دانشگاه تهران نیز به طور مشترک عنوان سومی را به‌دست آوردند. 

 

حسین الماسی از دانشگاه آزاد اسلامی زنجان رتبه نخست این سوگواره در بخش قطعات تصویری را از آن خود کرد. نیما کزازی از دانشگاه علمی‌کاربردی فرهنگ و هنر واحد 46 تهران حائز رتبه دوم شد. محسن ذوالقدر از دانشگاه علمی‌کاربردی فرهنگ و هنر قزوین نیز مقام سوم را کسب کرد. 

پایان پیام/585

منبع: شبستان

کلیدواژه: حادثه تروریستی زاهدان خبرگزاری شبستان اردبیل استان بوشهر اصفهان زاهدان حادثه تروریستی مقام معظم رهبری شهرستان آران و بیدگل هنرنمایی سوگواره میعادگاه عاشورایی ترویج فرهنگ عاشورایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۶۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه کوثر یاسوج در روستای درغک دیشموک

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مراسم تجلیل از خادمان قرآنی با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود
  • مراسم احیاء شب های قدر و عزاداری شهادت امام علی(ع) در کرمانشاه
  • موزه تخصصی ایلخانی کشور در مراغه میزبان ۴ هزار گردشگر
  • روایتی از ساخت مسجدی که پس از ۱۰۷۲ سال میعادگاه منتظران ظهور است
  • اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه کوثر یاسوج در روستای درغک دیشموک
  • وزیر ارشاد: استقبال از نمایشگاه قرآن فراتر از برآوردهای ما بود
  • آثار برگزیده اولین جشنواره ملی راوی خورشید اعلام شد
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره شعر رضوی
  • نحوه برگزاری کلاس‌های دانشجویان پس از تعطیلات نوروز اعلام شد
  • محفل انس با قرآن در مصلای الیگودرز برگزار شد