Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین - ایرنا - مدیرکل امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری قزوین گفت: نخستین دوره آموزش آشنایی با بودجه ریزی در راستای ساماندهی اخذ عوارض محلی، ویژه شوراهای اسلامی بخش های استان برگزار شد.

اکرم نجفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ادامه این برنامه آموزشی، نشست هماهنگی در خصوص نحوه محاسبه عوارض محلی و وصول آن با حضور اعضای شوراهای اسلامی بخش های استان برگزار و تعرفه عوارض محلی برای هر بخش به صورت جداگانه مصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: تعرفه عوارض محلی به استناد تبصره ذیل ماده 37 آیین نامه مالی دهیاری ها مصوب سال 82 هیات وزیران و دستورالعمل شیوه محاسبه عوارض محلی عمومی توسط شوراهای اسلامی بخش تصویب و در هر یک از بخش های استان لازم الاجرا خواهد بود.
به گفته این مسئول امور روستایی، براساس ماده 9 دستورالعمل یاد شده، عواید حاصل از وصول عوارض محلی تنها با نظر شوراهای اسلامی بخش برای تامین تمام و یا بخشی از هزینه های اداری،خدماتی و عمرانی مناطق روستایی و توسعه و عمران روستاها قابل مصرف است.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری قزوین گفت: عوارض محلی به عوارضی گفته می شود که در قانون مالیات بر ارزش افزوده و سایر قوانین جاری کشور برای آنها تعیین تکلیفی صورت نگرفته و شوراهای اسلامی براساس اختیارات قانونی خود برای تامین بخشی از هزینه ها، آن را وضع می کند.
نجفی با اشاره به اینکه عوارض یاد شده به تمامی اماکن، واحدهای صنفی، تولیدی، خدماتی، صنعتی و هرگونه منبع درآمد دیگر که محل استقرار آنها در محدوده بخش باشد تعلق می گیرد،خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات کارشناسی و مشورتی پیش از تصویب و اعلان عمومی، می تواند در جامع نگری و غنای موضوعات این حوزه موثر واقع شود.
8054*3013

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي دفتر امور روستايي قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۶۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراهای برتر استان بوشهر تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، در هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی و معاونین شهرسازی شهرداری‌های کلانشهرها و مراکز استان‌ها، که آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و محمد هادی رستمیان معاون عمرانی استانداری بوشهر نیز حضور داشتند شوراهای برتر استان بوشهر، اعضای شوراهای شهر و روستا در استان بوشهر که ۶ دوره عضو شورا بودند، تقدیر شد

در این آئین از وحید نیک روش رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر، احمدی رئیس شورای اسلامی شهرستان دیر، صداقت رئیس شورای اسلامی روستای هلپه‌ای از دشتستان و حیدری رئیس شورای اسلامی بخش امام حسن از دیلم به عنوان شوراهای برتر استان بوشهر تجلیل شد.

همچنین از سید علی اکبر فاطمی از شورای اسلامی شهر کاکی، هوشیار از شورای اسلامی شهر بنک، کنگونی اصل از شورای اسلامی تنبک به دلیل اینکه از ابتدای شروع به کار شوراها تاکنون عضو شورا بودند، تجلیل به عمل آمد.

همچنین از محمد هادی رستمیان معاون عمرانی استانداری بوشهر، مجید محمودی مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری بوشهر و امیری نژاد به عنوان نمایندگان دولت در سطح استان بوشهر به مناسبت تعامل و همدلی با شوراهای شهر و روستاها نیز تجلیل شد.

کد خبر 6088585

دیگر خبرها

  • شوراهای برتر استان بوشهر تجلیل شدند
  • توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است
  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 
  • رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در قزوین
  • آغاز نوبت اول کنکور/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز
  • اجلاسیه سراسری روسای شورا‌های اسلامی کشور به میزبانی قم برگزار می‌شود
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • قم میزبان اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی می‌شود
  • مختومه شدن ۹۶ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف قزوین
  • مصالحه بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین