Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعطیلی دفاتر تشکل‌های دانشجویی با نارضایتی دانشجویان همراه است؛ چرا که با تعطیل شدن این دفاتر، مطالبه‌گری که مهمترین وظیفه دانشجویان است، کمرنگ و به فراموشی سپرده می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دفاتر تشکل‌های دانشجویی نقش مهمی در ایجاد فضای توام با نشاط و سرزندگی در محیط دانشگاه دارند، به همین دلیل تعطیلی دفاتر تشکل‌های دانشجویی با نارضایتی دانشجویان همراه است؛ چرا که با تعطیل شدن دفاتر تشکل دانشجویی، مطالبه‌گری که مهمترین وظیفه دانشجویان است، کمرنگ و به فراموشی سپرده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در چند سال اخیر با افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها شاهد تعطیلی و بسته شدن دفاتر تشکل‌ها در خوابگاه‌های دانشگاه هستیم که این موضوع می‌تواند تاثیر و عواقب ناخوشایندی در خوابگاه‌های دانشجویی به همراه داشته باشد.   چندی پیش شاهد تعطیلی دفتر بسیج دانشجویی در دانشگاه فرهنگی ایلام بودیم که بهانه‌های مختلفی برای این تعطیلی مطرح شد.  
یکی از دانشجویان بسیجی دانشگاه فرهنگیان ایلام در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو در رابطه با تعطیلی این دفتر می‌گوید: مدت ۷ الی ۸ ماه است که دفتر بسیج دانشجویی در خوابگاه دانشگاه تعطیل شده است؛ در حالی که بسیاری از دانشجویان خوابگاهی از وجود دفتر ما در خوابگاه استقبال می‌کردند. افزایش ظرفیت دانشگاه‌ها از دلایل تعطیلی دفتر تشکل‌ها وی می‌گوید: این موضوع به درخواست مسئولان دانشگاه انجام شده است و علت تعطیلی آن هم، افزایش تعداد دانشجویان این دانشگاه و خالی کردن دفتر بسیج برای استفاده دانشگاه عنوان می‌شود؛ در حالی که بسیاری از اتاق‌های خوابگاه دانشجویی در اختیار گروه‌های دیگر قرار دارد و حتی برخی از کارمندان برای خودشان اتاق مجزا دارند.

این دانشجو می‌افزاید: وقتی موضوع را از مسئولان دانشگاه فرهنگیان ایلام پیگیری می کنیم، موضوع را تکذیب می‌کنند و می‌گویند که کار ما نبوده است.  
صدر، مسئول دانشگاه فرهنگیان ایلام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو با بیان اینکه تشکل دانشجویی نیاز با داشتن دفتر در خوابگاه دانشجویی ندارد می‌گوید: این موضوع که دفتر بسیج دانشجویی در دانشگاه تعطیل شده است را تکذیب می‌کنیم؛ چرا که دفتر بسیج فقط در خوابگاه تعطیل شده است. لطف زیادی در حق دانشجویان کردیم! مسئول دانشگاه فرهنگیان ایلام، در رابطه با اینکه چرا اتاقی که به بسیج دانشجویی در خوابگاه اختصاص داده شده بود، از دانشجویان گرفته شد، بیان داشت: تا جایی که در توان ما باشد، فضا در اختیار فعالیت دانشجویان قرار داده می‌شود و لطف زیادی در حق دانشجویان کردیم؛ اما جای دفاتر بسیج دانشجویی در دانشگاه است.
اما اینکه وجود دفاتر تشکل دانشجویی در خوابگاه‌ها چقدر می‌تواند در حل مشکلات دانشجویان گره گشا باشد، موضوعی است که از دانشجویان پیگری کردیم، محمد نیازی، مسئول تشکل بسیج دانشجویی دانشگاه ایلام در این رابطه می‌گوید: در چند سال اخیر با توجه به افزایش ظرفیت دانشجویان در خوابگاه‌های دانشجویی، بسیج دانشجویی در خوابگاه دفتر و اتاقی برای انجام فعالیت ندارد.  
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ایلام می‌گوید: وجود بسیج دانشجویی در بسیاری مواقع می‌تواند در حل مشکلات اجتماعی از جمله اعتیاد و ناهنجاری‌های دیگر در خوابگاه تاثیرگذار باشد. فعالیت غیرقانونی برخی از تشکل‌ها در آستانه انتخابات وی در رابطه با اینکه چرا مسئولان دانشگاه‌ها از دادن دفتر یا اتاقی به تشکل‌ها اسقبال نمی‌کند، خاطرنشان کرد: شاید افزایش ظرفیت دانشجو‌یان یکی از دلایل این اقدام مسئولان باشد؛ اما به نظر انجام فعالیت تشکل‌ها در زمان انتخابات و فعالیت غیرقانونی برخی از تشکل‌ها در آستانه انتخابات یکی از دلایلی است که منجر به تعطیلی دفاتر و اتاق‌های تشکل‌ها در خوابگاه‌ها شده است.   یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان ایلام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو می‌گوید: با توجه به فاصله خوابگاه‌های دانشجویی از دانشگاه، اگر اتاقی در خوابگاه در اختیار بسیج دانشجویی قرار داشته باشد، فعالیت‌های بهتری را می توان در خوابگاه انجام داد.   وی می‌افزاید: بیشتر دانشجویان زمانی که در دانشگاه حضور دارند، در کلاس‌های درس حضور دارند و بیشتر وقت آزاد آنها در خوابگاه است که زمانی مناسبی برای تشکیل جلسات و اتاق فکر برای دانشجویان است.   دانشجوی دانشگاه فرهنگیان ایلام در رابطه با اینکه چرا مسوولان اتاقی در اختیار دانشجویان قرار نمی‌دهند،  بیان کرد: تنها دلیل که آنها ذکر می کنند، نبود فضای کافی است؛ در حالی که وجود دفتر بسیج دانشجویی در بسیاری از مواقع توانسته است در زمینه آسیب‌های اجتماعی در خوابگاه موفق عمل کند.      

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بسیج دانشجویی بسیج دانشجویی ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۶۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مفدا، اسماعیل عجم با بیان این خبر گفت: انجمن‌های علمی و کمیته تحقیقات دانشجویی همواره می‌بایست در تعامل با یکدیگر و دوشادوش هم در مسیر گسترش فعالیت‌های علمی و پژوهشی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی حرکت کنند.

وی افزود: در راستای نقش آفرینی علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی در تحقق شعار سال ۱۴۰۳ با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم و ضرورت جهش علمی و تحقیقاتی کشور و ظرفیت توسعه انجمن‌های علمی دانشجویی در تأمین این هدف با توجه به تقویت اعتبارات کمیته‌های تحقیقات دانشجویی در دولت مردمی، طی تفاهم‌نامه ای میان معاونت تحقیقات و فناوری و معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت مقرر شد از این پس از اعتبارات کمیته‌های تحقیقات در حمایت مالی برنامه‌ها و فعالیت‌های انجمن‌های علمی استفاده حداکثری شود.

این مقام مسؤول افزود: از آنجایی که جهش تولید از طریق توسعه تولیدات علمی امکانپذیر خواهد بود، از معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی خواسته شده شورای مرکزی انجمن‌های علمی را در زمینه نگارش مقالات علمی و پژوهشی راهبری کنند.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت اظهار کرد: از عرصه‌های پنجگانه فعالیت‌های انجمن‌های علمی دانشجویی می‌توان به فعالیت‌های علمی و پژوهشی از یک سو و فعالیت‌های نوآورانه از سوی دیگر اشاره کرد لذا دانشجویان علاقه مند می‌توانند از این فرصت بی سابقه نهایت حسن بهره برداری را در جهت ارتقای علمی خود و دیگر عزیزان داشته باشند.

ضمناً در این طرح مشترک اولویت استفاده از دانشجویان به عنوان همکار پژوهشی، بر اساس یکی از مشخصات ذیل است: دانشجویان نخبه، دانشجویان مقطع دکتری و دانشجویان متأهل

عجم ابراز امیدواری کرد، با عنایت خداوند متعال، مشارکت وسیع دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و اهتمام همکاران دو معاونت در دانشگاه‌ها، اتفاقات مثمر و بی سابقه‌ای را در ارتقای دانش و پژوهش جامعه شاهد باشیم.

کد خبر 6085169

دیگر خبرها

  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • لزوم همکاری بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌های دانشجویی
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی+فیلم
  • وزیر علوم: انتظارات رهبر انقلاب از تشکل‌های دانشجویی / تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند+فیلم
  • «خاستگاه خود» و «آرمان‌های نظام اسلامی» را نباید فراموش کنیم
  • زلفی گل: بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟/ شوخی وزیر علوم با بسیج دانشجویی + فیلم
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی