Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@13:02:17 GMT

ادغام کنسولگری و سفارت آمریکا در بیت المقدس

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۶۹۸۲

ادغام کنسولگری و سفارت آمریکا در بیت المقدس

یکی از مقامات دولت آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که در ماه مارس ، کنسولگری این کشور در شهر بیت المقدس با سفارت جدید و تازه انتقال یافته آمریکا به این شهر ادغام خواهد شد؛ اقدامی که به شدت از سوی مردم فلسطین محکوم شده است.

کنسولگری کنونی آمریکا در شهر بیت المقدس با سفارت جدید این کشور که ماه مه گذشته به بیت المقدس انتقال یافت، ماه آینده ادغام و یک مرکز دیپلماتیک واحد را تشکیل خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، اظهار داشت که «ادغام کنسولگری و سفارت آمریکا روز چهارم یا پنجم ماه مارس انجام خواهد شد».

گفتنی است که «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا اکتبر سال گذشته (۲۰۱۸) از تشکیل یک هیأت دیپلماتیک واحد در سرزمینهای اشغالی بدون ذکر زمان دقیق آن خبر داد.

در پی اعلام این تصمیم از سوی پمپئو، «صائب عریقات» دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) با محکوم کردن این تصمیم، آن را تازه ترین گواه دال بر همکاری دولت ترامپ با رژیم صهیونیستی برای تحمیل «اسرائیل بزرگتر» به جای راه حل دو دولتی خواند.

شایان ذکر است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در دسامبر ۲۰۱۷ و انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به این شهر در ماه مه ۲۰۱۸، خشم سران کشورهای عربی را برانگیخت و مایه نگرانی جامعه بین المللی شد.

گفتنی است که وضعیت شهر بیت المقدس یکی از بحث برانگیزترین موضوعات مورد مناقشه میان اسرائیل و فلسطینیان است. رژیم صهیونیستی سرتاسر این شهر از جمله بخش شرقی آن را که در جنگ با اعراب در سال ۱۹۶۷ اِشغال کرد، «پایتخت دائمی» خود می خواند؛ اقدامی که تاکنون جامعه بین المللی آن را به رسمیت نشناخته است.  / مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۶۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، حسن پرکار در گفتگویی با بیان اینکه متقاضیان حج تمتع امسال این استان طبق نوبت اعلام شده از امروز (پنجم) تا شانزدهم اردیبهشت ماه برای انجام واکسیناسیون اجباری فرصت مراجعه دارند، اظهارکرد: هر فرد متقاضی سفر به حج تمتع باید ۱۵ روز قبل از اعزام، واکسن مننژیت را به منظور ایمن سازی در مقابل این بیماری دریافت کرده باشد.

وی اظهار کرد: تزریق واکسن مننژیت برای متقاضیانی که در ۲ سال گذشته این واکسن را تزریق نکرده‌اند، اجباری است.

معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی با بیان اینکه در مشهد حدود ۱۰ هزار نفر شامل متقاضیان اعزام، عوامل کاروانها و عوامل آشپزخانه واکسینه می‌شوند، ادامه داد: با توجه به مدت مشخص جهت تزریق واکسن برای حجاج تمتع، ظرفیت پذیرش و انجام واکسیناسیون زائران غیرخراسانی را هم در مشهد با توجه به زیارتی بودن این شهر داریم.

وی ادامه داد: شمار متقاضیان حج تمتع امسال استان خراسان رضوی ۹ هزار و ۵۶۷ نفر هستند که در قالب ۶۷ کاروان به این سفر زیارتی اعزام می‌شوند، ۳۹ کاروان از این شمار متعلق به مشهدی‌ها است.

پرکار گفت: تامین عوامل یکی از آشپزخانه‌های مرکزی در مکه نیز با خراسان رضوی و به تعداد ۱۰۰ نفر است که معاینات پزشکی این تعداد از روز گذشته در مشهد آغاز شده است.

شایان ذکر است، نخستین کاروان اعزام متقاضیان حج تمتع امسال خراسان رضوی از روز ۲۹ اردیبهشت ماه جاری آغاز می شود و تا ۱۲ خرداد ادامه دارد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899103

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • تظاهرات مردم اردن در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • حمله به کنسولگری ایران در دمشق خطای بزرگ رژیم صهیونیستی بود
  • حمله به کنسولگری ایران در دمشق اشتباه رژیم صهیونیستی بود
  • دو شهرک‌نشین اسرائیلی در بیت المقدس با خودرو زیر گرفته شدند
  • حمله‌ی رژیم صهیونیستی به سفارت ایران و مخالفان پاسخ ایران
  • تلاش ۲۰ کشور برای ممانعت از پاسخ ایران به اسرائیل | به اقدام متجاوزانه دیگر پاسخ قوی‌تر می‌دهیم | واکنش به حادثه امنیتی در سفارت ایران در فرانسه
  • رئیس سرویس اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی استعفا می‌دهد
  • راز اختلاف سنی ۱.۵ میلیون ساله یک جفت ستاره مشخص شد
  • سپاه سدی آهنین در مقابل اهداف شوم دشمن است