Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: اعتراض همیشگی بازیکنان به تصمیمات داوران، به اعتبار فوتبال ایران آسیب می‌زند.

حسین عبدی امروز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه اعتراض به داوری در فوتبال ایران به تیم های بزرگ اختصاص ندارد و تقریبا در تمام بازی ها شاهد این موضوع هستیم اظهار کرد: اعتراض داوری در این سطح صورت خوشی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع در درجه اول به اعتبار فوتبال و در ادامه به وجه بین المللی داوران ایران آسیب می زند.
وی با بیان اینکه بازیکنان باید در هر شرایطی به تصمیم داوران احترام بگذارند، اظهارداشت: متاسفانه به نظر می رسد این نکته در فرهنگ بازیکنان ما مغفول مانده و آنان به هر تصمیم داور به صورت انفرادی و یا جمعی اعتراض می کنند این درحالی است اگر داور در صحنه ای هم اشتباه صد درصدی داشت لازم نیست تمام بازیکنان به سمت او حمله ور شوند.
به گفته وی در این گونه صحنه ها کافی است کاپیتان و یا بزرگتر تیم به نمایندگی از بازیکنان با داور گفت و گو کند.
کاپیتان اسبق پرسپولیس درپاسخ به این سئوال که دلیل این حجم از اعتراض به داوران در فوتبال ایران چیست، عنوان کرد: افزایش فشار مدیران باشگاه ها به کادر فنی و بازیکنان برای نباختن دلیل اصلی این موضوع است. متاسفانه مدیران از جایگاه خود می ترسند و برای ماندن در این جایگاه به کادر فنی و بازیکنان فشار مضاعف وارد می کنند.
وی گفت: بازیکنان هنگامی که با فشار مضاعف روحی وارد زمین می شوند، به طور طبیعی بر اعصاب خود کنترل کمتری دارند و برای فرار از این وضعیت، به خصوص وقتی از رقیب خود عقب می افتند، برای جبران نتیجه به هر کاری دست می زنند که اعتراض دائم به داوران یکی از این ابزار دم دستی است.
مربی اسبق تیم پرسپولیس ادامه داد: البته اعتراض به داوری در همه جای دنیا وجود دارد اما هر چیزی حدی دارد و باید گفت این موضوع در ایران از حد و اندازه خود خارج شده است.
عبدی اضافه کرد: البته در دنیا برخلاف ایران مرسوم نیست که برای خطاهای کوچک و یا اشتباهات سهوی داور که در بیشتر موافع نیز در باخت و برد تیم نیز تاثیری ندارد، به داور اعتراض کنند.
به گفته وی برای رهایی از این وضعیت تمام ارکان فوتبال باید دست به دست هم دهند تا راهکاری برای رهایی از این وضعیت بیابند.
پیشکسوت باشگاه پرسپولیس ادامه داد: البته این موضوع باید دو طرفه باشد و داوران نیز کنترل خود را بیشتر حفظ کند و با عصبانیت بی مورد و یا تهدید به فکر مدیریت بازی نباشند. همچنین داوران نباید بی جهت از کارت های زرد و قرمز استفاده کنند و به جای آن، با تصمیمات درست مدیریت بازی را در کنترل خود بگیرند.
وی در پاسخ به این سئوال که پیشنهاد مشخصی برای مهار این وضعیت دارید؟ عنوان کرد: پیشنهاد می کنم همانند سایر لیگ های حال حاضر در اغلب کشورهای دنیا شعاری برای لیگ خود انتخاب کنیم.
عبدی اضافه کرد: البته در نظر گرفتن تنبیهات انضباطی از سوی داور و جرایمی که سازمان لیگ به تبعه آن برای افراد خاطی و یا خاطیان درنظر می گیرد از دیگر ابزار بازدارنده در این خصوص است و می توان از این اهرم برای مهار این موج استفاده کرد.
به گفته وی بزرگترین تنبیه ما در جام ملت های آسیا 2019 امارات اتفاق افتاد و پنج بازیکن تیم ملی در حالی بدون دلیل به سمت داور هجوم بردند که او اصلا هیچ اشتباهی نکرده بود و با این اعتراض بی مورد مقابل ژاپن شکست خوردیم و از راهیابی به دیدار نهایی این رقابت ها باز مانده و جریمه شدیم.
ورزشی **9144** 2024

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش فوتبال حسين عبدي اعتراض به داوران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۶۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوران بازی‌های لیگ برتر بر چه اساس انتخاب می‌شوند؟

تا به حال این سوال برای‌تان پیش آمده است که داور بازی تیم محبوب‌تان چگونه انتخاب شده است؟ ما قصد داریم در این مطلب، به این پرسش، پاسخ بدهیم. 

پس از آن که ناتینگهام فارست مدعی شد استوارت اتول طرفدار لوتون تاون، رقیب آن‌ها در رقابت برای فرار از سقوط به رقابت‌های چمپیونشیپ است، جنجال بزرگی در فوتبال انگلستان به پا شده است. اتول در جریان شکست ۲-۰ روز یکشنبه ناتینگهام فارست مقابل اورتون، داور VAR بود.

طرفداری | به گزارش اسکای، فارستی‌ها معتقدند اتول در سه صحنه، از اعلام ضربه پنالتی به سود آن‌ها خودداری کرده است. در این مطلب قصد داریم نگاهی به نحوه گزینش داوران برای هر مسابقه لیگ برتری را بررسی کنیم.

قبل از هر دور از مسابقات، جلسه‌ای مفصل با حضور هاوارد وب، رییس کمیته داوران و سایر مقامات PGMOL (کمیته داوران فوتبال انگلیس) برای تعیین داوران هر مسابقه برگزار می‌شود. انتخاب داوران تا حدودی بر اساس «فرم های وابستگی» است که توسط همه داوران و مسئولان به ثبت می‌رسد. در این فرم ها، آن‌ها تیم‌هایی که طرفدارشان هستند و هر ارتباط دیگری که با یک تیم مشخص دارند را فاش می‌کنند. 

این فرم‌های وابستگی که در ابتدای هر فصل ارائه می‌شوند، به طور ویژه بر روی مسائل جغرافیایی و رقابت تمرکز دارند. به عبارت دیگر، هدف این فرم‌ها جلوگیری از قضاوت داوران در بازی تیم‌هایی است که با آن ها همشهری هستند یا رقابت دیرینه دارند. برای مثال، هرگز به داوری که طرفدار تیم بیرمنگام سیتی است، اجازه قضاوت بازی تیم استون ویلا داده نخواهد شد.

با این حال، به چنین داوری (طرفدار بیرمنگام سیتی) اجازه داده می‌شود تا بازی‌ای که وست برومویچ آلبیون در آن حضور دارد را قضاوت کند؛ زیرا اگرچه بین این تیم و بیرمنگام سیتی رقابت وجود دارد، اما این رقابت یک تضاد منافع آشکار در نظر گرفته نمی‌شود. همان‌طور که مشخص شد، قوانین به طور واضح مشخص نکرده‌اند که داورانی که طرفدار تیم‌هایی در پایین جدول هستند، نمی‌توانند بازی‌های دیگر تیم‌های درگیر در سقوط را قضاوت کنند. با وجود این، برای اجتناب از چنین تداخل‌هایی، تا جایی که امکان داشته باشد، راه‌حل‌های عملی و مبتنی بر عقل سلیم به کار گرفته می‌شود.

کمیته PGMOL باید برای هر بازی لیگ برتر شش داور انتخاب کند؛ به این معنی که برای هر دور از مسابقات لیگ برتر، مجموعاً 60 داور انتخاب می‌شوند. PGMOL برای انتخاب داوران، حدود ۸۰ داور درجه یک در اختیار دارد. با این حال، داوران جوان و بااستعداد نیز در زمان‌های مختلف برای توسعه و همچنین گسترش این گروه، به این لیست اضافه می‌شوند. داوران چهارم اغلب از گروهی پایین‌تر در رده‌بندی PGMOL انتخاب می‌شوند که به طور معمول در لیگ دسته یک (چمپیونشیپ) فعالیت می‌کنند.

معیارهای انتخاب داوران برای هر هفته

انتخاب داوران یک فرآیند پیچیده است و به علم دقیق شباهت ندارد. با این حال، معیارهای مورد استفاده به شرح زیر است:

تیم های مورد علاقه داوران: همانطور که قبلاً ذکر شد، این معیار تنها از قضاوت داور در بازی تیم رقیب مستقیم جلوگیری می‌کند و لزوماً بر اساس رقابت تیم‌ها در جدول مسابقات نیست. عملکرد: عملکرد داور در بازی قبلی او چقدر خوب بوده است؟ داورانی که اشتباهات قابل توجهی مرتکب می‌شوند، اغلب در هفته بعد استراحت می‌کنند یا به قضاوت بازی‌های کم اهمیت‌تر یا سطوح پایین‌تر منتقل می‌شوند. این کار برای اطمینان از قضاوت بازی‌های مهم توسط داوران «روی فرم» انجام می‌شود. آخرین باری که داور بازی تیم‌های مورد نظر را قضاوت کرده است: به داوران اجازه داده نمی‌شود که دو بازی متوالی یک تیم را قضاوت کنند. PGMOL تا حد امکان سعی می‌کند بین قضاوت‌های یک داور برای یک تیم، یک ماه فاصله ایجاد کند. شایستگی: همچنین انتخاب بهترین فرد برای هر بازی بر اساس اهمیت بازی نیز در نظر گرفته می‌شود، اما تمام داوران مورد استفاده در لیگ برتر از دسته بندی «درجه یک» هستند. ملاحظات چمپیونشیپ (لیگ دسته یک): فرآیند انتخاب با این واقعیت پیچیده‌تر می‌شود که PGMOL همچنین باید داوران را برای لیگ دسته یک نیز انتخاب کند. اگر یک بازی بسیار مهم در آنجا وجود داشته باشد، به عنوان مثال بین مدعیان صعود یا سقوط، ممکن است از تعداد بیشتری از داوران دسته بندی درجه یک برای آن بازی استفاده شود.

بیشتر بخوانید:

پیروزی اورتون در جنگ بقای لیگ برتر؛ ناتینگهام فارست شکایت می‌کند

از دست ندهید ????????????????????????

باخت دیوید تیلور، دردسر تازه برای حسن یزدانی تصاویر سه‌بعدی علیه ژاوی: توپ یامال گل نشده بود! باورنکردنی؛ لالیگا تکنولوژی خط دروازه ندارد کامنت تمسخرآمیز وینیسیوس؛ فکر کردی بلینگامی؟

دیگر خبرها

  • حیرت بارسلونا: داور ال‌کلاسیکو نمره قبولی گرفت
  • سوت سرنوشت
  • جنگ بیانیه‌ها در انگلیس: فارست کوتاه نمی‌آید
  • پس از بیانیه آتشین لاپورتا؛ کمیته داوران اسپانیا هیچ تصویر و فیلمی به بارسلونا نمی‌دهد
  • داوران بازی‌های لیگ برتر بر چه اساس انتخاب می‌شوند؟
  • پسر رئیس کمیته داوران، رکورددار تعداد داوری!
  • اعتراض ذوب‌آهن به چهار تصمیم سرنوشت‌ساز
  • بیشترین قضاوت برای فرزند رئیس کمیته داوران فدراسیون + جدول
  • افشاریان دارای بیشترین قضاوت در لیگ دسته اول + جدول
  • فتاحی: اشتباهات داوری نبود جایگاه بالاتری داشتیم