Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزدان عشیری مدیر روابط عمومی حوزه هنری، در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره دوازدهمین دوره جشنواره فیلم‌های صدثانیه‌ای و تعداد آثار شرکت کننده در این دوره اظهار کرد: امسال همانطور که دبیرخانه جشنواره اعلام کرده بود، متقاضیان می‌توانستند تا پایان دی ماه فیلم‌های خود را در سه بخش انیمیشن، داستانی و ملی ارسال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مجموع ۳۶۰۶ فیلم در بخش‌های مختلف از جمله بین الملل متقاضی حضور در جشنواره بوده اند که در میان آن‌ها اسامی ۱۱۹ کشور جهان دیده می‌شود.

وی گفت: در مجموع ۴۰۰ فیلمساز داخلی به جشنواره اضافه شده‌اند که نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد رشد کمی را شاهد هستیم. این جشنواره به دلیل اهمیت و شهرتی که در کشور‌های مختلف دنیا پیدا کرده، از اعتبار بالایی برخوردار است و به همین دلیل امسال رشد چشمگیری را از جهت تعداد آثار ارسالی شاهد هستیم.

عشیری با بیان اینکه دوازدهمین دوره از جشنواره فیلم ۱۰۰ از لحاظ مضامین بسیار انطباق بیشتری به فراخوان موضوعات اعلام شده دارد، عنوان کرد: جشنواره فیلم ۱۰۰ بنا بر شعار خود که اخلاق و سبک زندگی است، امسال بیشتر از دوره‌های دیگر به محوریت اهداف خود نزدیک‌ شده است و فیلم‌ها با مضمون‌های جشنواره تطابق بیشتری دارند.

مسئول روابط عمومی جشنواره فیلم صدثانیه‌ای همچنین در پایان با اشاره به اینکه امسال همانند سال گذشته بخش خارج از مسابقه نیز در جشنواره خواهد بود، تصریح کرد: جشنواره امسال از ۸ الی ۱۰ اسفند ماه در پردیس سینمایی آزادی برگزار می شود و فیلم‌های راه یافته به بخش مسابقه نمایش داده خواهند شد. نشست خبری جشنواره نیز دوشنبه ۶ اسفند در حوزه هنری برپا خواهد شد.

انتهای پیام/

جزئیات برگزاری جشنواره فیلم ۱۰۰ اعلام شد

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سینمای ایران سینما جشنواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۷۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور کشور‌های اسلامی در جشنواره مد و لباس مداومت

پوریا جلالی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در نشست صمیمی با هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر و رسانه که به همت دستیار مردمی‌سازی فرمانداری کنگاور در این شهرستان برگزار شد، گفت : نگاه ما به شهرستان‌ها یک نگاه ویژه است و با توجه به ظرفیت‌های موجود در کنگاور تلاش می‌کنیم که جشنواره‌هایی را به میزبانی این شهرستان برگزار کنیم. 

وی با تاکید بر اینکه اداره ارشاد پدر معنوی اهالی فرهنگ و هنر و رسانه است، خاطرنشان کرد: ما از آثاری که با ارزش‌ها و فرهنگ جامعه منافات نداشته باشد حمایت می‌کنیم. 

جلالی در ادامه با بیان اینکه کرمانشاه می‌تواند میزبان بزرگترین رخداد‌های بین‌المللی باشد، اذعان داشت: در تلاش هستیم با ایجاد هماهنگی‌های لازم دهه فرهنگ کرمانشاه را در اروپا به میزبانی ایتالیا یا فرانسه برگزار کنیم و در همین راستا همه شهرستان‌های استان نیز حضوری موثر خواهند داشت و آثاری که به مفاهیم مقاومت و اربعین حسینی (ع) اشاره داشته باشند، در این جشنواره بین‌المللی ارائه و آثار برتر تجاری و به صورت انبوه تولید می‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • حضور کشور‌های اسلامی در جشنواره مد و لباس مداومت
  • هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ به ایستگاه پایانی رسید + فیلم
  • ۳۰ سالگی «داستان عامه‌پسند» در جشنواره کلاسیک
  • جشن ۳۰ سالگی «داستان عامه‌پسند»/ بازیگران گرد آمدند
  • برگزاری اختتامیه چهارمین جایزه ملی داستان حماسی در خرداد
  • امسال تعداد اتوبوس‌های تهران به ۸۰۰۰ دستگاه می‌رسد؟
  • سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • امسال رشد اقتصادی روسیه سریع‌تر از کشور‌های پیشرفته خواهد بود
  • ۱۵ اردیبهشت؛ برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره تیتر دانشجویی
  • سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت ماه برگزار می شود