Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه آمریکا شب گذشته اعلام کرد واشنگتن برنامه‌های خود برای ادغام سفارت و کنسولگری آمریکا در اورشلیم [قدس اشغالی] را در ماه مارس اجرایی می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز در پاسخ به این پرسش که آیا ادغام سفارت و کنسولگری این کشور در قدس اشغالی در ماه مارس را تایید می‌کند، گفت: «این خبر را تایید می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در اکتبر سال گذشته میلادی اعلام کرد آمریکا سفارت و کنسولگری خود در قدس اشغالی را ادغام می‌کند. وی این حرکت را یک ماموریت دیپلماتیک برای تقویت روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی و افزایش کارایی سفارتش دانست.

گفته می‌شود روابط آمریکا با تشکیلات خودگردان فلسطین به طور سنتی از طریق کنسولگری آمریکا در قدس اشغالی صورت می‌گرفته است. در واقع، این کنسولگری به عنوان سفارت فلسطین در قدس مورد پذیرش آمریکا بوده است که با ادغام سفارت و کنسولگری، این حق از فلسطین سلب می‌شود.

پمپئو اعلام کرده است سفارت آمریکا با اختصاص یک واحد جدید در سفارتش در قدس اشغالی که تحت نظارت سفیر این کشور خواهد بود، به امور مربوط به فلسطین خواهد پرداخت.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در دسامبر سال ۲۰۱۷ ترامپ اعلام کرد قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می‌شناسد و از وزارت خارجه این کشور خواست تا روند انتقال سفارت از تل‌آویو به قدس را آغاز کند. در ماه مه سال ۲۰۱۸، سفارت آمریکا در تل آویو به این شهر منتقل شد. اقدام رئیس جمهور آمریکا در انتقال سفارت با استقبال صهیونیست‌ها روبرو شد، اما اعتراضات گسترده بین‌المللی را به دنبال داشت. بنابر گزارش‌ها، بیش از ۱۰ هزار فلسطینی معترض در نوار غزه در روز افتتاح سفارت آمریکا در قدس اشغالی دست به تظاهرات زدند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا فلسطین رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۷۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا برای سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد

یک حساب توئیتری امنیت دولتی آمریکا که به زبان فارسی منتشر می شود از تعیین جایزه 10 میلیون دلاری برای اطلاعاتی در مورد 3  مرد ایرانی به عنوان هکر خبر داد.   به گزارش یورو نیوز؛ برنامه «پاداش برای عدالت» سرویس امنیت دیپلماتیک وزارت امور خارجه ایالات متحده با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در ازای اطلاعات درباره سه مرد ایرانی با نام‌های «ر.ک»، «ک.ب .س.» و «ح. ه» تا ۱۰ میلیون دلار پاداش پرداخت می‌کند.   به ادعای این نهاد دولتی آمریکا؛ این افراد به انجام حملات سایبری «تحت هدایت و همکاری شرکت‌های نیابتی وابسته به سپاه پاسداران» به «بیش از ۱۲ شرکت آمریکایی، وزارت امور خارجه و وزارت خزانه‌داری ایالات متحده» متهم شده‌اند.   کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تاکید اعضای بریکس بر توقف نسل‌کشی در غزه
  • محکومیت حمله اسرائیل به سفارت ایران در نشست بریکس
  • واکنش وزارت خارجه به اعتراضات دانشگاهی در آمریکا
  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه طبس
  • بیانیه وزارت خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا
  • آمریکا برای سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • افغانستان جنایات رژیم صهیونیستی در بیمارستان ناصر را محکوم کرد
  • تظاهرات مردم اردن در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • حزب‌الله: حمله موشکی به شمال اراضی اشغالی، پاسخی به جنایات علیه غزه بود