Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-24@00:48:42 GMT

شرکت 6157 نفر کردستانی در هفدهمین آزمون سراسری قرآن

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۷۱۶۶

شرکت 6157 نفر کردستانی در هفدهمین آزمون سراسری قرآن

کامل گلباغی، مسئول واحد قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: با پایان مهلت ثبت‌نام در این آزمون ٦ هزار و ١٥٧ نفر از علاقه‌مندان به کلام وحی در ۱۸ رشته قرآنی ثبت‌نام کردند.
وی افزود: از این تعداد سه هزار و ٩٤٣ نفر با ٥٧ درصد شرکت‌کنندگان را بانوان و ٢ هزار و ٢١٤ نفر با ٤٣ درصد شرکت‌کنندگان را آقایان شامل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به رشته‌های این آزمون اشاره و عنوان کرد: آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم در سه گروه امتحانی شامل گروه حفظ قرآن کریم با هشت رشته، گروه مفاهیم و معارف قرآن و اهل بیت(ع) با هفت رشته و گروه آموزش‌های الکترونیکی با سه رشته برگزار می‌شود.
وی به تعداد شرکت‌کنندگان به تفکیک هر شهرستان نیز اشاره و عنوان کرد: ٢ هزار و ٢٩ نفر از شهرستان سنندج، ٢هزار و ٧١ نفر از سقز، ٨٨٧ نفر از کامیاران، ٤٨٥ از بیجار، ٢٣٨ نفر از بانه، ۱۲۰ نفر از دیواندره، ۱۱۶ نفر از دهگلان، ١١٩ نفر از قروه، ٨٦ نفر از مریوان و ٦ نفر از سروآباد برای شرکت در این آزمون ثبت‌‎نام کرده‌اند.
گلباغی با بیان اینکه این آزمون به صورت کتبی و شفاهی برگزار می‌شود، بیان کرد: یک هزار و ٣٢٦ نفر از شرکت کنندگان در بخش آزمون کتبی و چهار هزار و ٨٢٩ نفر در بخش آزمون شفاهی رقابت می‌کنند.
وی زمان برگزاری آزمون کتبی را ٩ اسفندماه سال جاری در استان‌های سراسر کشور اعلام و عنوان کرد: کارت ورود به جلسه آزمون کتبی از دوشنبه ۲۹ بهمن ماه تا ۷ اسفندماه ادامه دارد که قرآن آموزان، مربیان و مدیران مؤسسات برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم می‌توانند به سامانه www.quranedu.ir مراجعه کنند.
مسئول واحد قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یادآور شد: همچنین قرآن آموزانی که در بخش‌های شفاهی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم ثبت‌نام کرده‌اند، می‌توانند از یکشنبه ۵ اسفند تا جمعه ۱۰ اسفندماه جاری نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه آزمون، اقدام کنند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان فعالیت های قرآنی آزمون سراسری قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۷۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رمضانی ظهر سه شنبه در نشست خبری نوزدهمین آزمون سراسری اعطا مدارک تخصصی به حافظان قرآن کریم اظهار کردک در حال حاضر ۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان وجود دارد و بیش از ۲۵۰۰ جلسه قرآن به صورت روزانه در نقاط مختلف استان برگزار می‌شود.

مسؤول دارالقران اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: نوزدهمین آزمون سراسری مدرک تخصصی حافظان قرآن کریم در سه رشته ۱۰ جز و ۲۰ جز و کل قرآن همزمان با سراسر کشور روز ۱۴ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

وی گفت: اعطا مدرک تخصصی یکی از خدمات ویژه است که برای حافظان در نظر گرفته شده است و در این مرحله نوزدهمین آزمون برگزار خواهد شد.

رمضانی بیان کرد: حافظانی که اهتمام به حفظ قرآن داشته باشند برای ۱۰ جز مدرک دیپلم علوم قرآنی، ۲۰ جز مدرک لیسانس علوم قرانی و حفظ کل مدرک دکترا داده می‌شود.

خراسان رضوی دارالقران ایران است

مسؤول دارالقران اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه استان خراسان رضوی دارالقران ایران است، گفت: هیچ استانی این حجم از قاریان و حافظان را ندارد و در این آزمون با ۱۶۱۷ نفر ثبت نام رتبه اول را در کشور از نظر تعداد شرکت کننده داریم.

وی از افزایش تعداد حوزه‌های امتحانی نسبت به سالهای گذشته خبر داد و افزود: آزمون در هفت حوزه تربت جام، سبزوار، نیشابور، کاشمر، خواف و مشهد در ۲ حوزه خواهران و برادران برگزار می‌شود که در سالهای قبل فقط یک حوزه در استان داشتیم.

رمضانی گفت: برای شرکت در آزمون تأمین هزینه‌های برگزاری از خود حفاظ مبلغی گرفته شود، ولی علی رغم این موضوع تعداد بیشماری شرکت کردند.

کد خبر 6086796

دیگر خبرها

  • جزییات برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در استان فارس اعلام شد
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد
  • جزئیات برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در استان فارس
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان اعلام شد
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد
  • آمار داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ / پیشتازی ۲۶ درصدی داوطلبان زن در نوبت اول
  • دوره سراسری «انسان مدیر؛ انسان سعادتمند» برگزار می‌شود
  • بیش از ۱۵ هزار نفر در نوبت اول آزمون سراسری شرکت می‌کنند
  • اعلام جزییات شرکت در رشته‌های خاص و دارای آزمون عملی کنکور
  • دوره سراسری «انسان مدیر؛ انسان سعادتمند» برگزار می شود