Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از حمله خونین گروه «جیش‌محمد» به نیروهای هندی در کشمیر، سفیر پاکستان در کابل اعلام کرد که هرگونه اقدام تلافی جویانه هند علیه پاکستان روند صلح افغانستان را متاثر خواهد کرد. ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، اخیرا گروه تروریستی «جیش محمد» که در پاکستان مستقر است نیروهای امنیتی هند در کشمیر را هدف حمله انتحاری قرار داد که بیش از 40 کشته و ده‌ها زخمی برجا گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«نارندرامودی» نخست وزیر هند سازمان اطلاعاتی ارتش پاکستان را به طراحی این حمله متهم کرد و نسبت به اقدامات تلافی جویانه هند به این کشور هشدار داد.

«زاهد نصرالله» سفیر پاکستان در کابل اعلام کرد که اگر هند در واکنش به این حمله، هرگونه اقدام تلافی جویان علیه پاکستان انجام دهد روند مذاکرات صلح افغانستان از آن متاثر خواهد شد.

دیپلمات پاکستانی اظهار داشت: «این را نیز روشن می‌سازم که مسئله کشمیر بر روند مذاکرات صلح افغانستان تاثیر گذار است».

دولت افغانستان نیز در واکنش به این موضوع اعلام کرد که اظهارات دیپلمات پاکستانی غیرمنطقی است زیرا روابط پاکستان با هند هیچ ربطی به روند صلح افغانستان ندارد.

«صبغت‌الله احمدی» سخنگوی وزارت خارجه افغانستان اظهار داشت: مشکلی بین هند و پاکستان وجود دارد مشخص است و ربطی به روند صلح این کشور ندارد.

وی افزود: اینکه پاکستان این گونه تهدید می‌کند اقدامی بسیار غیر منطقی است.

آلمان: مذاکرات اصلی برای صلح افغانستان باید بین طالبان و دولت برگزار شودخلیلزاد: پاکستان نقش عملی در روند صلح افغانستان ایفا کندکرزی: رقابت‌های منطقه‌ای در حال تخریب روند صلح افغانستان است

پاکستان در حالی نسبت به تخریب روند صلح افغانستان به هند هشدار داده است که امیدواری‌ها برای به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح با گروه طالبان در افغانستان افزایش یافته است.

قرار است در پنجمین دور از مذاکرات آمریکا و طالبان که تا 5 روز آینده در قطر برگزار می‌شود دو طرف درباره مسائل سرنوشت سازی مانند خروج نیروهای خارجی و آغاز مذاکرات بین‌الافغانی مذاکره کنند.

انتهای پیام/.

R36461/P36446/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۷۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحاد ایران و پاکستان نقش بسیاری در مبارزه با اسرائیل دارد

حمیدرضا ترقی قائم مقام حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره اهمیت سفر رئیس‌جمهور کشورمان به پاکستان اظهار کرد: مردم پاکستان از ابتدای انقلاب علاقه بسیاری به جمهوری اسلامی پیدا کردند و اشتراک‌های فرهنگی و دینی میان مردم دو کشور وجود دارد.

او گفت: مردم این کشور هنگام سفر مقام معظم رهبری به پاکستان استقبال ویژه ای از ایشان به عمل آوردند و همواره دستاوردهای ایران را مورد تحسین قرار می‌دهند.

ترقی ادامه داد: سفر رئیس جمهور به این کشور باعث رفع تنش و ایجاد اتحاد و همبستگی میان دو کشور و ملتهای منطقه خواهد شد و می‌تواند به توسعه دستاوردهای اقتصادی و سیاسی بینجامد.

قائم مقام حزب موتلفه متذکر شد: دشمنان انقلاب اسلامی و گروهک های ضدانقلاب تلاش بسیاری دارند تا از وابستگی ارتش پاکستان به آمریکا برای نفوذ در مرزها و ضربه زدن به جمهوری اسلامی استفاده کنند بنابراین تحکیم روابط بین دو کشور نقش موثری خواهد داشت .

این فعال سیاسی افزود: سفر آقای رئیسی به پاکستان آثار و برکات بسیاری خواهد داشت و می‌تواند دو کشور را در جهت نابودی اسرائیل و گروهک‌های تروریستی همبسته تر کند.

او در پایان گفت: پاکستان در پیمان های مشترک بسیاری با جمهوری اسلامی قرار دارد و تقویت روابط با این کشور نقش بسیاری در افزایش تولید و بهبود شرایط اقتصادی و افزایش صادرات غیرنفتی خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • «کمیته تماس منطقه‌ای» درباره افغانستان؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است
  • ابتکار «کمیته تماس منطقه‌ای درباره افغانستان»؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است
  • توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • از مبارزه حق طلبانه فلسطین حمایت می کنیم
  • پدافند فرهنگی مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی
  • اگر سپاه نبود، ایران تاکنون صدپاره شده بود!
  • چین:گشایش کریدور «واخان» با افغانستان را بررسی می‌کنیم
  • سفیر طالبان در پکن: مناسبات افغانستان با چین بسیار مهم است
  • اتحاد ایران و پاکستان نقش بسیاری در مبارزه با اسرائیل دارد