Web Analytics Made Easy - Statcounter

خمسه گفت: در آستانه عید نوروز باید اکیپ های گشت اراضی به صورت شبانه روزی مانع از ساخت و ساز و تخریب در اراضی کشاورزی شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، «فاطمه خمسه» در آئین معرفی فرمانده یگان حفاظت مدیریت امور اراضی استان بیان کرد: حفاظت از خاک دشت قزوین از اولویت های اساسی توسعه بخش کشاورزی محسوب می شود ومتولیان بخش باید از آب و خاک این دشت برای تولید پایدار استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: مجموعه دستگاه های اجرایی استان در تلاش است  از اراضی کشاورزی به منظور حفظ تولید و اشتغال پایدار صیانت کند.

 

وی تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم از این اراضی صیانت کنیم باید با افراد سودجو در راستای قانون برخورد جدی کرد و مانع گسترش ساخت و ساز در این اراضی شد و تمام تلاش ما این است که اخطار های اولیه قبل از ساخت و ساز غیر مجاز به آنها داده شود .

 

خمسه اعلام کرد: استان قزوین مستعد کشاورزی است بنابراین با تمام وجود و با تلاش شبانه روزی مانع از ساخت و ساز در اراضی کشاورزی شده ایم .

 

وی تأکید کرد: در آستانه عید نوروز باید اکیپ های گشت اراضی به صورت شبانه روزی مانع از ساخت و ساز و تخریب در اراضی کشاورزی شوند .

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: از نیروی انتظامی و دستگاه قضایی بابت همکاری در جلوگیری از ساخت و ساز در اراضی کشاورری تقدیر و تشکر داریم.

 

وی خاطر نشان کرد: زمین سرمایه ملی است و تمام تلاش ما بر این است که از این سرمایه ملی دفاع کنیم.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: حادثه تروریستی زاهدان اردبیل استان بوشهر خبرگزاری شبستان اصفهان سرلشگر باقری حضرت عباس حضرت ام البنین سلام الله علیها زاهدان رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین ساخت و ساز غیرمجاز اراضی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۷۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین

محمدحسین عطایی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: امیدواریم با پیشبرد این برنامه‌ها شاهد افزایش تولید در بخش‌های مختلف کشاورزی باشیم که البته بخش قابل توجهی از آن با مشارکت بخش خصوصی محصص خواهد شد.

وی اضافه کرد: گفتمان مشارکت مردم جز سیاست‌های و اولویت‌های اصلی و مهم بخش کشاورزی استان قزوین است که امیدواریم با ورود سرمایه گذار به این بخش شاهد افزایش تولیدات کشاورزی باشیم.

این مسئول ادامه داد: مقام معظم رهبری تاکیدات و توجه خوبی به دشت قزوین داشته اند تا اینکه در اردیبهشت ۱۴۰۱ و تاکید مجدد بر اهمیت دشت قزوین و پیگیری این دستور توسط رییس جمهور، وزیر جهادکشاورزی و استاندار، ستاد احیا و پایدار سازی دشت قزوین تشکیل شد.

عطایی شبکه آبیاری دشت قزوین را یک فرصت بسیار مهم در استان برشمرد و بیان کرد: شبکه آبیاری دشت قزوین به وسعت ۶۰ هزار هکتار بزرگترین شبکه کشور است که متاسفانه در چند سال اخیر برای تامین این میزان اراضی با مشکل مواجه شده ایم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه ۲۷۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی آبی و ۱۳۰ هزار هکتار اراضی دیم در استان زیر کشت قرار دارد، یادآور شد: اقدامات جهش تولید در کشاورزی استان قزوین از دهه ۴۰ آغاز شده و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز گسترش پیدا کرده است.

استان قزوین در تولید ۱۶ محصول کشاورزی رتبه یک تا ۶ کشور را به خود اختصاص داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • ۱۷۹ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در استان بوشهر شناسایی شد
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • رفع تداخل ۱۱هزار و ۱۱۷هکتار از اراضی کشاورزی قزوین
  • رفع تداخل ۵ پلاک از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • فعالیت شبانه‌روزی در پروژه پارک آبی و آکواریوم
  • شناسایی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی تفرجگاه غربالیز