Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید محمدتراب میری ،  در جریان بازدید جمعی از خبرنگاران از پروزه های این سازمان در شهرستان مهران اظهار کرد: توسعه گلخانه، کشت گل محمدی، کشت گیاهان دارویی، توسعه باغات در اراضی شیب دار دیم، آبزی پروری، تکمیل زنجیره در واحدهای مرغداری و پرواربندی، توسعه سیستم آبیاری تحت فشار، تکمیل ایستگاه های کوچک پمپاژ آب ۱۴ دستگاه، ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی، توسعه کشت گل نرگس از مهم ترین برنامه های سازمان جهاد کشاورزی در سال جاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، با بیان اینکه استان ایلام دارای جایگاه وِیژه ای در تولید محصولات مهم کشاورزی است، افزود استان ایلام در زمینه تولید بذر گندم رتبه اول، تولید گندم رتبه پانزدهم، کلزا رتبه هفتم، تولید گوشت سفید رتبه هشتم، گوشت قرمز رتبه هفدهم، تولید عسل رتبه بیست و چهارم و در بخش تولید ماهی رتبه شانزدهم را در کشور دارد. تراب میری، میزان تولید ماهی در قفس را با اعتبار ۴۰ هزار میلیون ریال ۳ هزار تن عنوان کرد و تصریح کرد: هم اکنون ۲۱۸ واحد تولیدی ماهی سردآبی و گرم آبی با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیون ریال و میزان تولید ۳ هزار و ۶۲۷ تن فعالیت می کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام، با اشاره به فعالیت های حوزه باغبانی در این استان، اظهار کرد: گلخانه هلیلان با سطح عرصه ۱۵ هکتار و سطح زیر کشت ۱۰ هکتار با اعتبار ۲۱۰ میلیارد ریال، گلخانه صالح آباد با سطح عرصه ۱۰ هکتار و سطح زیر کشت ۹ هکتار با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال، گلخانه بدره با سطح عرصه ۱۴ هکتار و سطح زیر کشت ۵ هکتار با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال، گلخانه مهران با سطح عرصه ۱۰۰ هکتار در دست اقدام و پیگیری، ایجاد ۲۳ سایت باغبانی به مساحت ۱۱۲۶ هکتار ، توسعه کشت پسته به مساحت ۱۳۸ هکتار با اعتبار هزینه شده ۱۲ هزار و ۴۶۵ میلیون ریال، توسعه کشت گل نرگس به مساحت ۴۳ هکتار با اعتبار هزینه شده ۱۳۲ هزار و ۹۰۰ میلیون ریال از برنامه های این حوزه در استان ایلام است.

میری، توسعه کشت دانه های روغنی به ویژه کلزا و تغییر الگوی کاشت چغندر پاییزه به جای چغندر بهاره از دیگر برنامه های این سازمان در استان ایلام برشمرد و گفت: استفاده از سیستم های نوین آبیاری در توسعه کشت سبزی و صیفی، افزایش تولید گندم با اجرای برنامه های آموزش ترویجی از دیگر فعالیت های مد نظر سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر میزان تولید محصولات در بخش های مختلف استان یک میلیون تن با ارزش ریالی حدود ۴۰ هزار میلیارد ریال است، یادآور شد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی طرح های مهم در حوزه صنایع کشاورزی در استان ایلام انجام شده است که ۱۲۳ طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی با سرمایه ۴۳۴ هزار و ۸۹۰ میلیون ریال و اشتغالزایی ۸۶۶ نفر با ظرفیت سالانه ۳۴۳ هزار و ۱۵۱ تن از جمله این فعالیت های در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی است.

رئیس سازمان جهاد کشاوری استان ایلام، با شاره به اجرای ۵ طرح شاخص در استان ایلام از جمله ۹ سیلوی ذخیره گندم با ظرفیت ۲۰۰ هزار تن، خوراک دام، کارخانه ترشیجات و شوریجات ، سردخانه میهن با سرمایه ۱۴۸ هزار و ۵۱۰ میلیون ریال اشتغالزایی ۱۰۵ نفر و ظرفیت سالانه ۵۴ هزار و ۸۵۰ تن ، افزود: گاوداری ۷۰۰ راسی قیام با میزان تولید سالانه حدود ۱۱۲ تن گوشت قرمز و ۳۸۰۰ تن شیرخام با اشتغالزایی مستقیم ۲۵ نفر، توسعه پرورش گاو شیری نژاد سمینتال با ظرفیت ۲۵۰۰ راس با اعتبار هزینه شده ۲۰۰ میلیون ریال افزایش تولید گوشت قرمز ۶۳ تن و شیر خام ۲۵۰۰ تن در سال از جمله طرح های حوزه دام و طیور است.

میری گفت: احداث ۳۹۱ واحد مرغداری گوشتی مکانیزه با اعتبار هزینه شده ۳۵۵۰۰۰۰میلیون ریال و ظرفیت ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار در هر دوره تولید ۵۱۵۰۰ تن گوشت سفید در سال با اشتغالزایی مستقیم ۱۵۰۰ نفر، توسعه صنعت زنبور داری استان به ۷۰۰ هزار کلنی و اعتبار هزینه شده ۲۴۵ هزار میلیون ریال و تولید عسل ۸ هزار و ۸۰۰ تن در سال و اشتغالزایی ۱۵۰۰ نفر از دیگر فعالیت های حوزه دام و طیور است.

وی، با بیان اینکه سطح زیر کشت زراعی دیم و آبی در ابتدای انقلاب اسلامی ۱۶۴۱۳۲هکتار بوده و این میزان در سال جاری به ۲۰۸ هزار و ۶۵۷ هکتار افزایش یافته است، افزود: سطح کلی اراضی آبی ۲۰ هزار هکتار بوده است که به ۹۰ هزار هکتار افزایش یافته است و سطح اراضی تجهیز و نوسازی شده ۱۴۳ هکتار بوده که به ۲۰ هزار و ۲۰۶ هکتار پس از انقلاب افزایش یاقته است. تولید گوشت قرمز قبل از انقلاب ۷ هزار تن بوده که به ۲۷ هزار تن افزایش یافته است، تولید گوشت سفید ۱۰۰ تن بوده که به ۵۱ هزار و ۵۰۰ تن افزایش یافته است، تعداد واحدهای مرغداری گوشتی ۳ واحد بوده که به ۳۹۱ افزایش یافته است، واحدهای پرورش گوساله ۵ واحد بوده که به ۵۹۲ واحد افزایش یافته است، واحدهای گاوداری شیری ۱ واحد بوده که به ۲۹۰ واحد افزایش یافته است صنایع تبدیلی در استان وجود نداشته که به ۱۲۳ واحد افزایش یافته است.

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۷۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت

به گزارش خبرنگار مهر، شمس‌الدین جمشیدی امروز چهارشنبه در ستاد برداشت محصولات کشاورزی پلدختر، اظهار داشت: ۵۶ هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی شهرستان پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت.

وی اظهار کرد: سطح زیر کشت قابل‌برداشت حدود ۲۹ هزار هکتار شامل گندم آبی و دیم، ۲۰ هزار هکتار جو دیم و هفت هزار و ۴۰۰ هکتار کلزا در شهرستان است.

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر، افزود: چهار کمیسیون در پلدختر و یک کمیسیون در شهرستان معمولان کار خرید محصولات مازاد بر مصرف شهرستان را به عهده دارند.

جمشیدی، افزود: پیش‌بینی تولیدات کشاورزی شهرستان حدود ۷۰ هزار تن انواع محصولات زراعی است و حدود ۳۲ هزار تن گندم به‌صورت تضمینی خریداری می‌شود.

وی گفت: نرخ خرید گندم تضمینی هر کیلوگرم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و کلزا ۳۵ هزار تومان است.

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر، افزود: مشکلات اساسی شهرستان‌های پلدختر و معمولان نبود جاده‌های دسترسی است که متأسفانه جهاد کشاورزی شهرستان هیچ‌گونه ماشین‌آلاتی ندارد و دراین‌رابطه نیاز به همکاری دیگر دستگاه‌های شهرستان از جمله راهداری که سال‌های گذشته به طور ویژه مساعدت داشتند، احساس می‌شود.

جمشیدی، یادآور شد: میزان نیاز سوخت کمباین‌های فعال حدود ۹۶۰ هزار لیتر است که توسط شرکت فرآورده‌های نفتی تأمین خواهد شد.

وی افزود: پنج اکیپ، کارن نظارت بر برداشت را انجام می‌دهند و اواخر اردیبهشت برداشت در مناطق جنوبی شهرستان آغاز خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر، گفت: این مدیریت آمادگی کامل برای برداشت و خرید محصولات کشاورزی شهرستان که نتیجه زحمات حدود ۹ ماهه کشاورزان است را دارد و امید است به طور مطلوب صورت گیرد.

کد خبر 6087702

دیگر خبرها

  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • سطح کشت فراسرزمینی به ۴۰۰ هزار هکتار می رسد
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • افزایش تولید ۹ میلیون تنی محصولات کشاورزی در دولت سیزدهم
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • شناسنامه‌دار شدن۳۰ درصد باغات جویبار
  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان