Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- معاون پذيرش و بازاريابي فرابورس ايران گفت: بهترين روش‌هاي واگذاري سهام باشگاه‌هاي پرسپوليس و استقلال به بخش خصوصي از طريق بازار سرمايه، عرضه به صورت بلوک‌هاي سهام مديريتي در فرابورس يا تشکيل صندوق سرمايه‌گذاري بخش ورزش است.

«رضا غلامعلي‌پور» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي ايرنا درباره چگونگي واگذاري باشگاه‌هاي پرسپوليس و استقلال به بخش خصوصي از طريق بازار سرمايه، افزود: پيشنهاد مي‌شود سازمان خصوصي‌سازي فرصت مشخصي مثلا 6 ‌ماهه در نظر بگيرد تا کنسرسيوم‌هاي ورزشي متقاضي شامل شرکت‌هايي متشکل از باشگاه‌داران، چهره‌هاي ورزشي، هواداران و اسپانسرها تشکيل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اضافه کرد: در گام بعد، در قالب مزايده در بازار سوم فرابورس بين اين کنسرسيوم‌ها رقابت براي عرضه بلوکي سهام اين 2 باشگاه انجام شود.
غلامعلي‌پور با بيان اينکه مزيت اين روش آن است که مديريت اين باشگاه‌ها به افراد صاحب صلاحيت و داراي توان مالي واگذار مي‌شود، گفت: مي‌توان حداقل 51 درصد سهام باشگاه‌هاي پرسپوليس و استقلال را به اين شکل واگذار کرد و ‏پس از گذشت دوره سه تا پنج‌ساله و حصول اطمينان از مديريت مناسب در باشگاه، باقيمانده سهام را به صورت خرد در فرابورس عرضه ‏کرد.‏
وي تاکيد کرد: ‏با توجه به اهميت سرمايه اجتماعي اين باشگاه‌ها، اساسنامه بايد طوري تنظيم شود که امکان تاييد صلاحيت هيات مديره باشگاه‌ها توسط وزارت ورزش و جوانان وجود داشته باشد، همانطور که اکنون صلاحيت هيات مديره بانک‌ها توسط بانک مرکزي تاييد مي شود.
معاون پذيرش و بازاريابي فرابورس ايران، روش ديگر براي واگذاري سهام باشگاه‌هاي ورزشي را تشکيل «صندوق سرمايه‌گذاري بخش ورزش» اعلام کرد و گفت: اين صندوق با هدف سودآوري براي تداوم حيات ورزشي باشگاه‌ها و موسسه هاي ورزشي و همچنين توسعه درآمدزايي صنعت ورزش فعاليت مي‌کند و در جذب سرمايه‌گذاران موثر است.
** صورت مالي باشگاه هاي استقلال و پرسپوليس منتشر نشده است
معاون پذيرش و بازاريابي فرابورس ايران با بيان اينکه صورت مالي براي دو باشگاه استقلال و پرسپوليس تهيه شده اما اين صورت‌هاي مالي تاکنون منتشر نشده است، گفت: رئيس سازمان خصوصي‌سازي در جلسه‌اي که در مورد واگذاري باشگاه‌هاي ورزشي برگزار شد، اعلام کرد صورت مالي حسابرسي شده اين دو باشگاه آماده شده است.
به گفته وي، اگر واگذاري باشگاه‌ها به بخش خصوصي مطابق يک برنامه‌ريزي زمان‌بندي‌شده و اهداف مشخص و با استفاده از روش‌هاي عملياتي موثر انجام شود، موجب بهبود وضعيت فوتبال باشگاهي و ملي و در پي آن اقتصاد ورزش مي‌شود.
وي يادآور شد: يکي از راه‌هاي گريز از ساختار غيررقابتي باشگاه‌هاي فوتبال در ايران، خصوصي‌سازي باشگاه‌ها از طريق عرضه سهام آن‌ها در بازار سرمايه است.
غلامعلي‌پور ادامه داد: از آنجا که بازار سرمايه، بازاري شفاف، رقابتي و تحت نظارت است و فضايي امن براي فعاليت اقتصادي فراهم مي‌کند، حضور باشگاه‌ها در ساختار اين بازار، اعتماد افراد براي سرمايه‌گذاري در آنها را افزايش مي‌دهد و از طرفي به توسعه جذب درآمد در اقتصاد فوتبال کشور نيز کمک مي‌کند.
** لزوم تهيه مدل درآمدي براي جلب اعتماد سرمايه‌گذاران
معاون پذيرش و بازاريابي فرابورس ايران گفت: باشگاه‌هاي ورزشي در ايران به حمايت‌هاي دولت وابسته بوده‌اند از اين رو نتوانسته‌اند براي خود مدل درآمدي تهيه کنند.
وي با بيان اينکه از نظر مالکيت، هر باشگاه بايد به صورت يک موسسه تجاري به ثبت رسيده باشد، افزود: باشگاه هاي حرفه‌اي بايد قادر به تامين هزينه‌هاي خود، سودآوري ساليانه از طريق مدل‌هاي کسب درآمد مرسوم در دنيا، کاهش بدهي‌ها با ارائه برنامه مديريتي کارا و نمايش افقي روشن از آينده تجاري باشگاه براي جلب اعتماد سرمايه‌گذاران باشند.
غلامعلي‌پور اصلي ترين منابع درآمدي صنعت فوتبال را حق پخش تلويزيوني، اسپانسرينگ و درآمد روز مسابقه اعلام کرد و گفت: از مهم‌ترين منابع درآمدي باشگاه‌ها، حق پخش تلويزيوني است و هرچه پخش مسابقات فوتبال در سطوح باشگاهي، ملي و بين‌المللي وسيع‌تر باشد، ميزان جذب حاميان مالي باشگاه‌ها بيشتر خواهد بود.
وي وجود اطلاعات شفاف و کامل اقتصادي در مورد يک ورزش خاص را از مهم‌ترين ابزار تصميم‌گيري شرکت‌ها براي ورود منابع مالي سرمايه‌گذاران به آن ورزش دانست و اضافه کرد: باشگاه‌هاي حرفه‌اي مي‌توانند با افشاي اطلاعات مديريتي و مالي خود سود بيشتري را از طريق حاميان مالي و سرمايه‌گذاران به دست آورند.
به گزارش ايرنا، وزير ورزش و جوانان ششم بهمن ماه گفت: مصرانه به دنبال تحقق خصوصي سازي و واگذاري باشگاه هاي استقلال و پرسپوليس هستيم.
سازمان خصوصي سازي نيز چندي پيش اعلام کرد: با توجه به تاکيد رئيس جمهوري و وزير ورزش و جوانان مبني بر واگذاري سهام 2 باشگاه، اين سازمان در نظر دارد براساس برنامه زمان بندي شده تا پايان امسال مزايده برگزار کند.
کميسيون تلفيق مجلس شوراي اسلامي مصوبه اي درباره واگذاري سهام استقلال و پرسپوليس از طريق فرابورس تا شهريور 1398 دارد.
در صورت تصويب نهايي مصوبه کميسيون تلفيق در مجلس شوراي اسلامي، وزارت ورزش و جوان مکلف مي شود چنانچه باشگاه استقلال و پرسپوليس امسال واگذار نشود تا شهريور 1398 از طريق فرابورس اين گام برداشته شود.
اقتصام*2022*1961*
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۷۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از مراسم امضای قرارداد واگذاری استقلال و پرسپولیس | تعیین تکلیف ۵ درصد از سهام باقیمانده

دریافت 3 MB دریافت 878 KB

به گزارش همشهری آنلاین، آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی صبح امروز (چهارشنبه) با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی، سید محمدشروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی، مدیران عامل، اعضای هیات مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و نمایندگان مالکان جدید سرخابی‌ها برگزار شد.

بر این اساس در این جلسه مشخص شد که ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌های تابعه آن شامل پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی پارس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز به بانک‌های شهر(۳۰ درصد)، ملت (۲۰ درصد)، تجارت (۲۰ درصد)، صادرات (۵ درصد)، رفاه (۵ درصد) و اقتصاد نوین (۵ درصد) انتقال پیدا کرد.

پرسپولیس و استقلال بعد از واگذاری چه تغییری خواهند کرد؟ | گام تازه برای برتری در مسابقات

هاشمی در این جلسه اظهار داشت: از پیشکسوتان دو تیم تشکر می‌کنم. ۵ درصد از سهام این دو باشگاه در اختیار وزارت ورزش است که با همکاری این عزیزان این ۵ درصد نیز واگذار خواهد شد تا واگذاری این دو باشگاه به‌صورت کلی انجام شود تا مشکلی برای حضور در رقابت‌های بین‌المللی نداشته باشند.

تصاویری از آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس و بخشی از صحبت های وزیر ورزش و جوانان را ببینید.

کد خبر 846933 منبع: ایرنا برچسب‌ها وزارت امور اقتصاد و دارایی ویژه ورزشی فوتبال ورزش باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • خداحافظی همیشگی پرسپولیس و استقلال با پدر!
  • تصاویری از مراسم امضای قرارداد واگذاری استقلال و پرسپولیس | تعیین تکلیف ۵ درصد از سهام باقیمانده
  • مراسم واگذاری رسمی استقلال و پرسپولیس برگزار شد
  • پرسپولیس و استقلال بعد از واگذاری چه تغییری خواهند کرد؟ | گام تازه برای برتری در مسابقات
  • پایان دو دهه پرحاشیه استقلال و پرسپولیس/ منتظر «هندوانه دربسته»
  • گام پایانی برای واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس
  • دولت سرخابی‌ها را به صورت قطعی واگذار کرد؛ پرسپولیسِ بانکی، استقلال پتروشیمی
  • استقلال و پرسپولیس واگذار شدند
  • مزایده برای واگذاری استقلال و پرسپولیس شروع شد
  • سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس واگذار شد | واگذاری ۸۵ درصد از سهام پرسپولیس به ۶ بانک