Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@15:09:44 GMT

وعده‌های افتتاح در ارومیه تاریخ انقضا ندارند

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۷۶۲۱

وعده‌های افتتاح در ارومیه تاریخ انقضا ندارند

هرساله با نزدیک شدن روزهای پایانی سال مسئولان شهرداری با جمله پروژه‌های ناتمام اولویت شهرداری در بودجه سال آینده است وعده جدید به مردم داده و به‌نوعی زمان می‌خرند در حالیکه برخی پروژه‌ها چند وعده این چنینی را پشت سرگذاشته اما به افتتاح نرسیده‌اند. ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳ استانها آذربایجان غربی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، سرمایه گذاری‌های عمرانی در یک شهر عامل ایجاد اشتغال برای جوانان، افزایش تولید و رونق کسب‌وکار و در نهایت توسعه و پیشرفت همان شهر است اما این روزها اغلب پروژه‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری شهر ارومیه با دلایل مختلفی مانند نبود اعتبارات کافی و طولانی بودن پروسه احداث ناتمام مانده‌اند و برخی نیز با پیشرفت‌های فیزیکی چند درصدی به حال خود رهاشده یا روند کندی به خود گرفته‌اند و در انتظار اندک توجهی از سوی مسئولان روزگار می‌گذرانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروژه‌های شاخصی که در سرنوشت ارومیه نیز تأثیر گذار هستند و موقعیت مناسبی برای ارتقای سطح زندگی ساکنان این شهر دارند اما بدقولی‌ها در به اتمام رساندن این پروژه‌ها سبب افزایش بودجه مورد نیاز آنها و در نهایت به ایجاد نگاه منفی در نزد مردم تین شهر نسبت به وعده‌های مسئولان شده است.

تقاطع آذربایجان یکی از پروژه‌های پر اهمیت ارومیه  در بحث ترافیک و عبور و مرور است که با 4 تراز حرکت ترافیکی خروجی و کمربندی شهر ارومیه در جنوب آن را ساماندهی می‌کند این پروژه با وجود اینکه در 20 مهر سال 93 کلنگ زنی شده و قرار بود در کمتر از یک سال کاملاً به بهره‌برداری برسد اما با افتتاح فقط یک فاز آن امسال نیز از قافله افتتاح پروژه‌ها جا ماند و به سال آینده موکول شد.

وعده‌های افتتاح یک به یک به سالهای بعد موکول می‌شوند

در مراسم کلنگ زنی تقاطع آذربایجان محمد حضرت پور شهردار ارومیه مدت زمان مورد نیاز برای اتمام این پروژه را 12 ماه  اعلام کرده بود بنابراین زمان افتتاح نهاییان اواخر مهر ماه سال 94 می‌شد اما در موعد مقرر خبری از اتمام و افتتاح این پروژه به گوش نرسیده بلکه پیشرفتی ناچیز در این پروژه نیز به چشم نمی‌خورد چرا که بحران مالی کاملاً بر شهرداری ارومیه چیره شده بود.

12 ماه از نخستین وعده شهردار گذشت ولی از افتتاح خبری نبود و مسئولان مشکلات پیچیدگی تأسیسات و اجرایی در پروژه را سبب کندی روند کار اعلام می‌کردند.

در اسفند سال 94 شهردار ارومیه وعده افتتاح تقاطع آذربایجان برای سال 95 داده و می‌گوید: طبق پیش بینی‌های انجام گرفته  فاز اول پروژه آذربایجان خرداد ماه سال 95 افتتاح شده و کلیات پروژه در هفته دولت سال 95 به بهره برداری می‌رسد اما این وعده نیز هیچ وقت رخت تحقق به تن نکرد.

12 آذرماه سال 96 و پس از گذشت 4 سال از آغاز این پروژه و 3 سال از وعده اولیه افتتاح، فاز نخست پروژه تقاطع غیرهمسطح آذربایجان همزمان با اجلاسیه نهایی کنگره ملی 12000 شهید آذربایجان‌غربی با حضور مقامات کشوری و لشکری افتتاح شد.

نداشتن تعاملات بین مسئولان در روند پیشرفت پروژه‌ها

وعده‌هایی که زمانشان از دهه فجر و هفته دولت این سال به سال دیگر موکول می‌شوند و تاریخ انقضایی ندارند و حتی  شاهد اختلاف نظر میان مسئولان مربوطه در زمان اتمام پروژه‌ها هستیم.

سال گذشته رضا جوان کیا معاون وقت فنی و عمرانی شهرداری ارومیه درباره بهره برداری نهایی از این پروژه گفته بود: در صورت ادامه شرایط مالی کنونی شهرداری ارومیه مدت زمان زیادی برای اتمام این پروژه نیاز است اما در صورت تأمین مالی در هفته دولت سال آینده 98 می توان به طور کامل این پروژه را به بهره برداری رساند.

اما اگر توجه کنیم اخبار متفاوت دیگری نیز در این‌باره وجود دارد مثلا شهردار ارومیه اوایل سال درباره بهره برداری تقاطع غیر همسطح آذربایجان گفته بود: نبود نقدینگی و رکود موجب کندی پیشرفت این پروژه شده است ولی با پیش بینی‌های انجام شده این تقاطع  تا پایان سال 97به بهره برداری می‌رسد.

پروژه‌های شاخص شهری از قافله افتتاح جا مانده است

محمدرضا علیزاده رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه نیز چندی پیش گفته بود: روند فعالیت در ساخت این پروژه عادی بوده و به احتمال زیاد در ایام دهه فجر فاز دوم این پروژه افتتاح خواهد شد.

اما این وعده رئیس شورای شهر ارومیه نیز جامه عمل نپوشید و به همین علت این اظهارات ملون از مسئولان شهروندان را سردرگم کرده و این ذهنیت را در مردم ایجاد می‌کند که مسئولان با یکدیگر تعامل ندارند و هربار یک زمان را برای افتتاح یک پروژه تعیین می‌کنند.

ارومیه| پروژه تقاطع آذربایجان ارومیه تا پایان سال 97 افتتاح می‌شودفاز نخست پروژه تقاطع غیرهم سطح آذربایجان اواخر تیرماه افتتاح می‌شود+فیلم

شهردار ارومیه تابستان امسال گفته بود:  مراحل احداث تقاطع غیر همسطح آذربایجان در دوره‌های مختلف با بحران‌های مالی روبرو شد و با روند کندی پیش رفت اما خوشبختانه با مساعدت‌های مالی استانداری آذربایجان غربی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی  هم اینک با پیشرفت فیزیکی خوبی در حال احداث است.

به هر حال تاریخ جدید افتتاح فاز دوم تقاطع آذربایجان به اوایل سال 98 موکول شده و شهردار ارومیه درباره تقاطع غیر هم سطح آذربایجان می‌گوید: این تقاطع  در سه ماهه نخست سال 98 گشایش می‌یابد و دیگر فازهای این پروژه نیز قطعاً در طول سال 98 به بهره برداری می‌رسد.

گزارش از ثمین کاظمی

انتهای پیام/ش

R41361/P/S6,48/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۷۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علاقه مردم آذربایجان به مرحوم حسنی بی حد و اندازه است

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: عشق و علاقه مردم آذربایجان به مرحوم حسنی بی حد و اندازه بوده و برگزاری مراسمی در خور شأن و جایگاه حسنی (ره) بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، نشست هماهنگی گرامیداشت سالگرد ارتحال مجاهد نستوه آذربایجان، نماینده سابق ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه برگزار شد؛ توماج وحیدافشار در این نشست ضمن تأکید بر برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم سالگرد ارتحال شیخ غلامرضا حسنی (ره) اظهار کرد: بزرگداشت یاد و خاطره مجاهد نستوه آذربایجان که در طول عمر پربرکت خویش لنگر امنیت در منطقه آذربایجان و غرب و شمال‌غرب کشور بوده‌اند، بسیار ضروری است.

وی افزود: او که همواره مورد احترام تمامی طیف‌ها و جریان‌های سیاسی و مذهبی بود، به کابوس ضدانقلاب و دشمنان جمهوری اسلامی در منطقه تبدیل شده و ترورهای کور علیه او نشانه‌ای از عجز و ناتوانی در خصوص رو در رویی مستقیم با این روحانی بزرگ تاریخ انقلاب است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: حسنی در طول بیش از ۳ دهه نمایندگی ولی فقیه در استان حساسی همانند آذربایجان‌غربی با همراهی نیروهای نظامی و امنیتی هیچگاه اجازه کوچک‌ترین بروز ناامنی را نداده و همواره در نقش پدرانه برای حل و فصل موضوعات سیاسی و اجتماعی پیش آمده ظهور می‌کرد.

وحیدافشار با یادآوری بیانات رهبر انقلاب در خصوص آن شادروان تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در خصوص مرحوم حسنی و در دیدار با اعضا کنگره بزرگداشت ۱۲۰۰۰ شهید آذربایجان‌غربی فرمودند «خوب است یاد کنیم از آقای حسنی (حفظه‌الله)؛ ایشان هم واقعاً جزو کسانی است که در این حوادث حقّاً و انصافاً امتحان خوبی داد در دوران مبارزات و در دوران بعد از انقلاب؛ چه قبل از جنگ، چه زمان جنگ، چه بعد از جنگ».

وی ادامه داد: در متن پیام تسلیت مقام عظمای ولایت به مناسبت ارتحال مجاهد نستوه آذربایجان نیز شاهد هستیم که معظم‌له طی پیامی به نیکی از ایشان یاد کرده و می‌فرمایند: «مجاهدت‌های مستمر و همه جانبه‌ی آن مرحوم در طول سال‌های متمادی چه در سنگرهای نظامی و چه در جایگاه رفیع امامت جمعه، چه در مقابل مهاجمان بعثی در دوران دفاع مقدس و چه در برابر ضدانقلاب مزدور داخلی، برگ‌های ماندگار و بی تکراری است از دفتر زندگی یک روحانی انقلابی و مبارز».

وحید افشار تاکید کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در مورد ایشان، عشق و علاقه بی حد و اندازه مردم آذربایجان به مرحوم حسنی و ضرورت پاسداشت بیش از پنج دهه مجاهدت و فداکاری در راستای پیروزی و اعتلای انقلاب اسلامی برگزاری مراسمی در خور شأن و جایگاه حسنی (ره) بسیار ضروری به نظر می‌رسد تا بتوانیم قدردان گوشه‌ای از زحمات و تلاش‌هایش باشیم.

محمد نقی‌پور رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه نیز در این نشست بر آمادگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه در خصوص بزرگداشت یاد و خاطره و پاسداشت مقام والای نماینده سابق ولی فقیه در آذربایجان‌غربی تأکید و اظهار کرد: در تلاش خواهیم بود که مراسمی با سطح بسیار بالا و پرمحتوا و با برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی جنبی برگزار کنیم.

وی افزود: بسیار ضروری است تا هم‌زمان با بزرگداشت سالگرد ارتحال آن مجاهد نستوه، بنیاد مرحوم حسنی (ره) نیز احیا و با محوریت حفظ و نشر آثار و دیدگاه‌ها و جمع‌آوری اسناد و مدارک مرتبط با سابقه فعالیتی ایشان فعال شود.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام شیخ غلامرضا حسنی نماینده سابق ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه فقید ارومیه در یکم خردادماه ۱۳۹۷ دار فانی را وداع و در گلزار شهدای باغ رضوان ارومیه به خاک سپرده شد.

مرحوم حسنی همچنین پس از پیروزی انقلاب اسلامی نماینده اولین دوره شورای شهر در سال ۱۳۵۸ و همچنین نماینده اولین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه ارومیه نیز بود.

کد خبر 745833

دیگر خبرها

  • کلنگ دو تقاطع غیرهمسطح در شیراز به زمین زده شد
  • بالاخره شاخه غربی بزرگراه یادگار امام تکمیل می شود | افتتاح ۲۵ تقاطع جدید و کوتاه شدن مسیر مردم در سال جاری
  • رییس شورای شهر: رفع معارضین بزرگراه یادگار امام در حال اتمام است | افتتاح ۲۵ تقاطع در سال جدید
  • کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی ۲ تقاطع غیرهمسطح در شرق شیراز
  • علاقه مردم آذربایجان به مرحوم حسنی بی حد و اندازه است
  • پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی پروژه تقاطع غیرهمسطح قراملک تبریز
  • طرح تقاطع غیرهمسطح صالح‌آباد طبق زمان‌بندی تکمیل شود
  • زمین چمن مصنوعی مدرسه ماندگار شهید چمران افتتاح شد
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه |‌ ویدئو
  • بازدید مشاور وزیر راه و شهرسازی از پروژه ریلی رشت کاسپین