Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-28@08:06:19 GMT

تصاویر| روزنامه‌های چهارشنبه، ۱ اسفند

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۷۷۵۱

تصاویر| روزنامه‌های چهارشنبه، ۱ اسفند

۱۶ ایالت آمریکا از دونالد ترامپ برای اعلام وضعیت اضطراری ملی شکایت کردند، دادستان تهران: نجات جان بابک زنجانی دست خودش است، فرمانده نیروی دریایی سپاه: کشتی‌های ماهیگیری چینی آب‌های ایران را ترک کنند و سخنگوی شورای نگهبان: زمان اصلاح قانون اساسی نرسیده است از مواردی است که مطبوعات امروز به آن پرداخته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آفتاب‌‌نیوز : صفحه نخست روزنامه‌های چهارشنبه، ۱ اسفند ۱۳۹۷ را در ادامه مشاهده می‌کنید.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: روزنامه مطبوعات رسانه صفحه اول روزنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۷۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سانسور صدای فلسطین

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: «رسانه‌های انگلیسی در بازتاب جنگ غزه، بیشتر به روایت تل‌آویو تمایل نشان داده‌اند تا روایت فلسطینی‌ها.» این بخشی از نتایج یک تحقیقات جدید درباره سوءگیری رسانه‌های انگلیسی نسبت به جنگ غزه است. در نتایج این تحقیقات آمده که رسانه‌های انگلیسی برای تلفات اسرائیل در عملیات طوفان الاقصی 11 بار بیشتر از قربانیان فلسطینی در این جنگ از واژه‌هایی چون «کشتار»، «قتل‎عام» و «وحشیگری» استفاده کرده‌اند.

فیصل حنیف در تارنمای میدل ایست آی می‌نویسد: رسانه‌های انگلیسی در شرایطی همچنان به روایت اسرائیلی‌ها از جنگ غزه تمایل دارند که که شمار کشته شدگان فلسطینی در غزه از مرز 30 هزار نفر هم گذشته است.

از اعتراض‌های گاه و بیگاه روزنامه‌نگاران در انگلیس به نحوه پوشش خبری جنگ غزه که بگذریم ـ از جمله نامه اعتراضی سال گذشته روزنامه‎نگاران بی بی سی به سوءگیری این رسانه در پوشش اخبار جنگ ـ طیف گسترده‌ای از حامیان رژیم صهیونیستی در این کشور وجود دارند که همچنان به‌دنبال تهییج افکار عمومی علیه نیروهای فلسطینی هستند و قویا تلاش می‌کنند تا جنایات صهیونیست‌ها در غزه را در رسانه‌ها کمرنگ کنند.

این حساسیت تا جایی پیش رفته که یک سیاستمدار محافظه کار انگلیسی، روزنامه‎نگاران مستقل را متهم کرده که با استفاده از واژه کشتار فلسطینیان در غزه در واقع با آنان ابراز همدردی کرده است. اما واقعیت است که تحقیقات نشان می‎دهد که رسانه‌های انگلیسی صدای فلسطینیان را منعکس نمی‌کنند و تقریبا سه چهارم از برنامه‌هایی که در رابطه با جنگ غزه در انگلیس منتشر می‎شود در حمایت از دیدگاه اسرائیلی‎ها است.

این گزارش همچنین نشان می‎دهد مجریان و روزنامه‎نگاران انگلیسی به شدت تحت فشار هستند تا در یک چارچوب نابرابر بارها و بارها از مهمانان تلویزیونی و مفسران بخواهند که حق اسرائیل برای دفاع از خود را به رسمیت بشناسند. آمارها حاکی از آن است که در برنامه‎های تلویزیونی اشاره به حق اسرائیلی‌ها برای دفاع از خود تقریبا 5 برابر اشاره به حق فلسطینی‌ها برای دفاع از خود بوده است.

نپرداختن به ریشه های عملیات طوفان الاقصی

تارنمای میدل‌ایست آی نوشته، پس از بررسی بیش از ۱۷۶ هزار کلیپ خبری و ۲۶ هزار مقاله خبری آنلاین از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر 2023 تاکنون، این شبکه خبری الجزیره بوده که بیشترین اشاره به این حقیقت داشته که اسرائیل دولتی اشغالگر است و قملرو فلسطین، سرزمین اشغال شده.

علاوه بر این، رسانه‌های انگلیسی از میان نزدیک به ۱۰۰ هزار اشاره به غزه، فقط ۲۸ بار به این حقیقت اشاره کرده‌اند که غزه توسط صهیونیست‌ها اشغال و محاصره شده است، که بیش از نیمی از موارد نیز مربوط به الجزیره انگلیسی بوده است.

تارنمای میدل ایست آی نوشته: این موضوع به مسئله بزرگتری در پوشش رسانه‌ای جنگ غزه اشاره می‌کند، یعنی چشم‏پوشی از دلیل اصلی جنگ. رسانه‌های انگلیسی هیچ تمایلی ندارند تا به بینندگان و خوانندگان خود 75 سال جنایات صهیونیست‌ها پیش از هفتم اکتبر را یادآوری کنند. احتمالا یکی از نگرانی‌های آنان متهم شدن به حمایت از حماس بوده است.

تکرار ادعاهای غیرواقعی اسرائیل و حامیانش در جنگ غزه و دامن زدن به اسلام هراسی نیز از جمله رویکردهایی است که از هفتم اکتبر 2023 تاکنون در رسانه‌های انگلیسی از جمله روزنامه دیلی میل به طور گسترده دیده می‎شود.

کد خبر 838144 برچسب‌ها روزنامه نگاران خبرنگاران رسانه‌ خارجی نسل‌کشی رژيم صهيونيستى فلسطین طوفان الاقصی

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال
  • حماس همچنان به سادگی می‌تواند کنترل غزه را در دست بگیرد
  • شی ‌جین‌پینگ به روزنامه‌نگاران گفت: « داستان چین را خوب روایت کنید»
  • روزنامه انگلیسی تلگراف: چرا بریتانیا به قطعنامه آتش بس در غزه رای مثبت داد؟
  • صفحه نخست همشهری هشتم فروردین
  • صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ سه شنبه ۷ فروردین
  • سانسور رسانه‌ای مکمل حیاتی نسل‌کشی در غزه است
  • ویدیو/ بررسی ابعاد مختلف انتخابات ۱۱ اسفند از نگاه دانشگاه
  • مواد سرطان زا در محصولات بهداشتی
  • سانسور صدای فلسطین