Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-16@17:43:52 GMT

کاهش وزن با یک ادویه آشپزی

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۷۹۵۱

کاهش وزن با یک ادویه آشپزی

رکنا: طبق بررسی‌های انجام شده زردچوبه دارای خواص مهمی برای سلامتی است که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

 زردچوبه از ادویه‌های شناخته شده و پرمصرف است که علاوه بر ویژگی طعم‌دهندگی مطلوب به مواد غذایی دارای خواص ضد التهابی نیز هست.

در حالی که افزودن این ادویه به غذا یا استفاده از آن روی پوست صورت بی‌خطر است، لازم است پیش از مصرف آن به شکل مکمل با پزشک مشورت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق بررسی‌های انجام شده این ادویه دارای خواص مهمی برای سلامتی است که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

درمان بیماری‌های مزمن

زردچوبه دارای ترکیب‌های ضد التهابی طبیعی موسوم به "کورکومینوید" است که تاثیرات مثبتی بر انواع بیماری‌ها دارد. التهاب، عامل بیماری‌های متعددی است و در نتیجه در بسیاری از مطالعات، تاثیرات بالقوه زردچوبه در درمان بیماری‌های قلبی یا کاهش خطر ابتلا به برخی انواع سرطان‌ها مورد بررسی قرار گرفته است. درحالیکه تحقیقات انجام گرفته در مراحل ابتدایی قرار دارد، محققان به نتایج امیدبخشی دست یافته‌اند.

کمک به کاهش وزن

بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد ترکیب "کورکومین" به کاهش التهاب در پانکراس، سلول‌های ماهیچه و چربی کمک می‌کند. درحالیکه در بیشتر این بررسی‌ها موش‌ها مورد آزمایش قرار گرفته‌اند در سال ۲۰۱۵ مطالعه‌ای روی ۴۴ انسان انجام گرفت که حاکی از تاثیر این ماده در کاهش وزن افراد در دوره‌ای دو ماهه بوده است.

با این حال به گفته کارشناسان تنها افزودن زردچوبه به رژیم غذایی موجب کاهش وزن نمی‌شود و این ترکیب در کنار اقدامات دیگر همچون فعالیت فیزیکی و خودداری از مصرف غذا‌های فرآوری شده تاثیرگذار است.

بهبود سلامت پوست

مصرف چای زردچوبه یا استفاده از محصولات بهداشتی حاوی این ماده باعث می‌شود پوست ترکیب‌های آنتی‌اکسیدان را دریافت کند. در حالی که شواهدی در مورد تاثیر معجزه‌آسای زردچوبه در درمان آکنه وجود ندارد، برخی از متخصصان پوست تاکید کرده‌اند که این ماده به تولید کلاژن کمک می‌کند.

تسکین درد‌های آرتروز

برای افراد مستعد درد‌های مفصلی افزودن زردچوبه به رژیم غذایی مفید است. در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۶ انجام گرفت مشاهده شد ترکیب کورکومین درد‌های ناشی از آرتروز را کاهش می‌دهد. همچنین تاثیر آن در کاهش درد، عملکرد جسمی و بهبود کیفیت زندگی مبتلایان به آرتروز در بسیاری از بررسی‌ها مورد تاکید قرار گرفته است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

منبع: رکنا

کلیدواژه: غذا پزشک سلامت چای غذا پزشک سلامت چای درمان بیماری رژیم غذایی وزن طبیعی کارشناسان عکس فیلم عجیب تهران زاهدان حادثه تروریستی اتوبوس زن قتل مادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۷۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر فرونشست زمین در شریان‌های حیاتی کشور بررسی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان نقشه برداری کشور، نشست مشترک اعضای کمیته مدیریت بحران سازمان نقشه‌برداری کشور با موضوع بررسی نحوه همکاری دو سازمان جهت کاهش خطر فرونشست زمین با حضور نمایندگان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برگزار شد.

در این جلسه، معصومه آمیغ‌پی، رئیس کارگروه فرونشست و زمین‌لغزش کمیته مدیریت بحران سازمان نقشه‌برداری کشور گزارش مفصلی از اقدامات صورت گرفته در خصوص پایش مخاطره فرونشست در کشور ارائه کرد.

همچنین محمد رضائی هابیل، دبیر کمیته مدیریت بحران سازمان نقشه‌برداری کشور، نشست‌های تخصصی مشترک را سبب جلوگیری از موازی‌کاری و صرف هزینه‌های اضافه و آگاهی از ماموریت دستگاه‌ها دانست و اظهار کرد: همکاری‌های بین سازمانی که در زمینه پایش مخاطرات و کاهش خطر بلایا انجام می‌شود، بسیار ارزشمند است. سازمان نقشه‌برداری‌ کشور متولی داده و اطلاعات مکانی در کشور است و تهیه نقشه خطر فرونشست و اطلاع‌رسانی دقیق و به‌موقع به دستگاه‌های ذی‌ربط از ضروریات این حوزه محسوب می‌شود.

حبیب جمشیدی‌، معاون دفتر ماشین‌آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری، توضیح داد: ۲۲۵ هزار کیلومتر راه در اختیار سازمان راهداری قرار دارد که با توجه به اقدامات انجام شده تقریبا ۴۰ درصد مخاطرات کاهش پیدا کرده است.

وی در خصوص علل گسترش فروچاله‌ها، فرونشست‌ها و تاثیراتی که بر جای می‌گذارد نیز مطالبی ارائه و خاطرنشان کرد: در مرحله نخست هر گونه طرح توسعه راه‌ها باید استعلامات لازم مبتنی بر وضعیت فرونشست زمین و موقعیت گسل‌ها در منطقه مورد توجه قرار گیرد و فرونشست زمین می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری را به شریان‌های حیاتی کشور وارد آورد.

همچنین اعضای حاضر در جلسه در خصوص تهیه نقشه فرونشست زمین، به‌روزرسانی داده‌ها، نحوه همکاری به منظور ایجاد سازوکارهای لازم، زمانبندی و اولویت‌بندی و تخصیص بودجه، بحث و تبادل‌نظر کردند و پیشنهاداتی ارائه دادند.

کد خبر 6079885 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • یک خبر جدید درباره داروی معروف کاهنده قند خون
  • خطر فرونشست زمین در شریان‌های حیاتی کشور بررسی شد
  • انتقام گران‌قیمت پورتو از طارمی پیش از رفتن به اینتر
  • ضربه 140 میلیاردی پورتو به طارمی قبل از انتقال به اینتر!
  • معرفی و بررسی پروژه‌ های بزرگ حمل و نقل جاده‌ ای در حال اجرا در ایران
  • ضربه ۱۴۰ میلیاردی به طارمی قبل از انتقال به اینتر!
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • لیست محصولات عطاری شامل چیست؟
  • راه‌های کاهش پوسیدگی دندان
  • برنامه کلوپ برای بازنشستگی: رقص و آشپزی!