Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-16@06:13:44 GMT

افت 8188 واحدی شاخص در بهمنِ بورس

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۷۹۶۱

افت 8188 واحدی شاخص در بهمنِ بورس

پول‌نیوز -شاخص کل بورس با ۸۱۸۸ واحد افت در بهمن امسال به رقم ۱۵۷۳۸۷ واحد رسید که ۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

در جریان معاملات بورس اوراق بهادار در دومین ماه از زمستان امسال تعداد 36066 میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش 98048 میلیارد ریال در بیش از 3 میلیون و 709 هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب 36 و 34درصد کاهش و 7 درصد افزایش را نسبت به دیماه تجربه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این درحالی است که تعداد 323 میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تهران نیز در ماه گذشته به ارزش کل 3675 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با 43 و 40 درصد کاهش همراه شد.

در بازار بدهی نیز که اوراق مشارکت، گواهی سپرده و صکوک معامله می‌شود، در بهمن امسال تعداد 3 میلیون و 400 هزار برگه اوراق مشارکت به ارزش کل 3369 میلیارد ریال معامله شدکه به ترتیب 67 و 67 درصد کاهش داشته است.

همچنین در بازار مشتقه در ماه گذشته تعداد 601907 قرارداد به ارزش 243 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با 57 درصد کاهش و 77 درصد افزایش نسبت همراه شد.

این گزارش می‌افزاید: شاخص کل بورس هم با 8188 واحد افت نسبت به دیماه به رقم 157387 واحد رسید که 5 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

شاخص بازار اول هم در این مدت با 5797 واحد افت به رقم 117398 واحد و شاخص بازار دوم با 17410 واحد کاهش به عدد 306594 واحد رسیدند که به ترتیب با 4.71 و 5.37 درصد کاهش مواجه شدند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۷۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس/تغییر دامنه نوسان اقدامی موثر بود؟

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با اعلام کاهش دامنه نوسان به یک درصد برای سهام و دو درصد برای صندوق‌ها قبل از شروع بازار، بازار تحت تاثیر خبر‌های سیاسی - نظامی با صف فروش حداکثری شروع کرد اما محدود کردن دامنه نوسان باعث شد ریزش قیمتی احساس نشد.

 این کارشناس بازار سرمایه گفت: دلار بازگشایی بالایی را تجربه کرد، اما در پی تنش زدایی به سمت پایین حرکت کرد و صندوق‌های طلا با ریزش و حتی صف فروش همراه شدند. به نظر می‌رسد ارزندگی بورس در کنار اظهارات مناسب مقامات دو کشور با بهبود فضای سیاسی-نظامی تابلوی سهام به روند عادی و متعادل برگرداند و با رشد مناسب دلار نیمایی بازار به روند صعودی تغییر جهت دهد.

او افزود: ارزش کل معاملات امروز بازار ۱۳۳۴۲ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۱۸۸۹ میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و حق تقدم بوده است. یکی از کمترین ارزش معاملات چند سال اخیر ثبت شد.

وفایی می‌گوید: تعداد نماد‌های مثبت امروز ۴۸ و تعداد نماد‌های منفی ۷۳۴ نماد بود همچنین خالص سفارشات با خروج ۷۶۹ میلیارد تومانی پول از بازار سرمایه همراه بود و در نهایت شاخص کل با کاهش ۱۱۱۹۳ واحدی به سطح ۲ میلیون و ۱۹۶ هزار واحد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • رشد ۱۰ هزار واحدی شاخص بورس
  • کاهش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس/تغییر دامنه نوسان اقدامی موثر بود؟
  • افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در دومین روز هفته
  • افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • ریزش ۵۳ هزار واحدی شاخص کل در پایان معاملات
  • تالار شیشه‌ای قرمز شد/ ریزش ۵۳ هزار و ۹۱۹ واحدی شاخص کل بورس
  • بورس قرمز شد / ریزش ۵۳ هزار واحدی شاخص
  • ریزش ۵۴ هزار واحدی شاخص بورس!
  • تالار شیشه‌ای قرمز شد | ریزش ۵۳ هزار و ۹۱۹ واحدی شاخص کل
  • افت ۵۴ هزار واحدی شاخص بورس