Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، آداب سلام دادن از کشوری به کشور دیگر متفاوت است که به نوعی نشان دهنده احترام به دیگران است. کمی درباره آداب و رسوم فرهنگ‌های دیگر بدانید تا بدانید هنگام سفر به کشور‌های دیگر چگونه رفتار کنید. ما ۱۲ آداب سلام دادن از سراسر دنیا آورده است که تمام آن‌ها متفاوت‌تر از یک دست دادن ساده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلیپین

فیلیپینی‌ها آداب سلام دادن زیبایی به نام "مانو” دارند که نشان دهنده احترام به بزرگ ترهاست. آن‌ها دست بزرگ تر‌ها را می‌گیرند و به آرامی به پیشانی خودمی فشارند.

ژاپن

ژاپنی‌ها هنگام سلام و احوالپرسی به یکدیگر تعظیم می‌کنند. البته زاویه تعظیم و طول کشیدن آن به موقعیت بستگی دارد.

هندوستان

هندی‌ها هنگام سلام دادن کلمه "ناماسته” را به زبان می‌آوردند و دست‌ها را روی سینه قرار داده و کف دست‌ها را به هم می‌فشارند.

تایلند

احوالپرسی تایلندی‌ها که "وای” نام دارد درست مثل هندی‌ها ژست دعا می‌گیرند و کمی هم تعظیم می‌کنند.

فرانسه

در فرانسه وقتی دو نفر همدیگر را ملاقات می‌کنند روبوسی می‌کنند.

نیوزیلند

آداب سلام دادن در میان مردم مائوری در نیوزیلند "هونگی” نام دارد. آن‌ها هنگام سلام دادن بینی و پیشانی را به هم می‌فشارند.

بیشتر بخوانید:عجیب‌ترین آداب و اصول غذا خوردن در کشورهای مختلف دنیا+تصاویر

وتسوانا

در بوتسوانا باید هنگام احوالپرسی حرکات بسیار ساده‌ای را انجام داد. آن‌ها با دست راست به هم دست می‌دهند و با دست چپ آرنج دست راست را می‌گیرند. سپس به حالت عادی بر می‌گردند و کلمه lae kae که همان حالت چطوره خودمان است را به زبان می‌آورند.

مغول

مغول‌ها به میهمانان شان شالی به نام hada هدیه می‌دهند و هنگام دادن هدیه کمی خم می‌شوند و با دو دست شال را هدیه می‌دهند.

یونان

یونانی‌ها معمولا هنگام احوالپرسی به پشت یا شانه‌های یکدیگر می‌زنند.

کنیا

جنگجویان قبیله ماسای در کنیا تازه وارد‌ها را به مراسم رقص دعوت می‌کنند. در این مراسم افراد یک دایره تشکیل می‌دهند و مسابقه بلندترین پرش را اجرا می‌کنند.

مالزی

مردم مالزی با هر دو دست به یکدیگر دست می‌دهند و سپس کف دست را روی قلب قرار می‌دهند.

تبت

تبتی‌ها زبان شان را هنگام سلام و احوالپرسی بیرون می‌آورند. این رفتار یادآور پادشاه تبت در قرن نهم است که زبانی سیاه داشت.

منبع:بدونیم

انتهای پیام/

آداب سلام کردن در کشورهای مختلف دنیا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها عجیب ترین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۸۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو با حضور فیلم‌های ایرانی

به گزارش خبرگزاری مهر، چهل و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو با حمایت وزارت فرهنگ فدراسیون روسیه از ۳۱ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور پررنگ سینمای ایران در بخش‌های مختلف آن، در حال برگزاری است. این رویداد با مشارکت ۲۴۰ فیلم از ۵۶ کشور جهان دارای بخش‌های مختلف رقابتی و غیررقابتی است.

در مراسم افتتاحیه این رویداد که جمعه ۳۱ فروردین برگزار شد، حضار به یاد قربانیان حادثه تروریستی اخیر در تالار شهر مسکو، یک دقیقه سکوت کردند و در ادامه الگا لوبیماوا وزیر فرهنگ روسیه پیام رییس‌جمهور این کشور را قرایئت کرد و گفت: ما مفتخریم که مهمانان ارجمندی از کشورهای مختلف جهان در این جشنواره شرکت دارند و برای ما بسیار مهم است که فیلمسازان بزرگ، اثر خود را به جشنواره ما سپرده‌اند.

برنامه‌های این جشنواره شامل بخش‌های رقابتی، غیررقابتی، شات‌ست، گذشته‌نگر و فیلم‌های اعضای بریکس است.

آثار مختلفی از سینمای ایران در بخش‌های رقابتی، غیررقابتی، شات ست، مرور آثار گذشته‌نگر و فیلم‌های مربوط به کشورهای عضو بریکس حضور دارند.

جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو به عنوان یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های فیلم جهان پس از ونیز محسوب می‌شود و اولین بار در سال ۱۹۳۵ برگزار شد. در این جشنواره طی سالیان متمادی آثار شاخص سینمایی از کشورهای مختلف شرکت داشته و فیلمسازان مختلف از سراسر جهان در بخش هیات داوران آن به قضاوت آثار پرداخته‌اند.

این رویداد که ریاست آن را نیکیتا میخالکوف کارگردان مشهور روس و رییس اتحادیه سینماگران این کشور بر عهده دارد، طی ۲۰ سال اخیر به ویژه، به یکی از رویدادهای مهم صنعت سینما برای سازماندهی اولین نمایش‌های جهانی معتبر تبدیل شده است.

کد خبر 6084608

دیگر خبرها

  • حماس پیشنهاد عجیب کشورهای عربی را قاطعانه رد کرد
  • هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • نیاز ایران به تصمیم گیری های استراتژیک و سرنوشت ساز در سیاست خارجی
  • اقتصاد اسلامی بدون وضو!
  • آیا صندوق بین‌المللی پول می‌تواند بحران بدهی جهان را حل کند؟
  • تشخیص عجیب و غریب VIR در بازی سرنوشت ساز رئال مادرید و بارسلونا | ویدئو
  • آغاز جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو با حضور فیلم‌های ایرانی
  • آینده صهیونیست‌ها در «خراش»
  • انواع صبحانه در کشورهای مختلف جهان و اثرات آن بر روح و جسم
  • بررسی آینده رژیمِ صهیونیستی در مستند «خراش»