Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@10:51:53 GMT

توزیع نهال رایگان در البرز آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۸۱۸۸

توزیع نهال رایگان در البرز آغاز شد

کرج - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز گفت که با توجه به نزدیکی هفته منابع طبیعی و درختکاری، توزیع نهال رایگان در سطح استان از امروز چهارشنبه آغاز شد.

حامد فرضی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اداره کل به منظور افزایش سرانه جنگل و فضای سبز استان، ترویج و اشاعه فرهنگ منابع طبیعی و جنگلکاری، کاهش آلاینده­ های هوا و حفاظت از آب و خاک اقدام به توزیع نهال از گونه­ های جنگلی و فضای سبز موجود در نهالستان بزرگ کرج کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه توزیع نهال رایگان تا بیست و یکم اسفند ماه جاری ادامه دارد، گفت:این نهال ها شامل گونه های بومی ارس(سرو کوهی)، داغداغان، بنه، بادام جنگلی، کاج تهران، زبان گنجشک و... می باشد.
وی اضافه کرد که طی این مدت 500 هزار اصله نهال رایگان توزیع خواهد شد.
فرضی گفت: متقاضیان دریافت نهال در بخش خصوصی ودولتی می توانند با مراجعه به ادارات منابع طبیعی شهرستان ها و استان تقاضای خود را ارایه و نهال ها را از نهالستان بزرگ کرج دریافت کنند.
وی افزود: از 15 اسفند ماه در مصلاهای نماز جمعه و بعضی از نقاط تعیین شده ، نهال رایگان در اختیار مردم استان قرار می گیرد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز به برخی از برنامه های این اداره کل در هفته منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: در این هفته 70 نفر منتخب در عرصه حفاظت از منابع طبیعی تجلیل خواهند شد.
از 15 تا 21 اسفند ماه هر سال به عنوان هفته منابع طبیعی و درختکاری نامگذاری شده است.
6156/ 6155

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد توزيع نهال منابع طبيعي البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۸۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۲۱۴ میلیون متر مکعب گاز از جایگاه‌های سوخت اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، میرسعید سیدمتین با اشاره به توزیع ۲۱۴ میلیون و ۵۳۴ هزار متر مکعب گاز به جایگاه‌های CNG استان گفت: از این میزان گاز تحویلی، بیش از ۱۹۶ میلیون متر مکعب مربوط به جایگاه‌های داخل شهری و بیش از ۱۸ میلیون متر مکعب مربوط به جایگاه‌های بین راهی بوده است.
وی با اشاره به در دسترس بودن جایگاه‌های سوخت گاز طبیعی در اقصی نقاط استان، افزود: ۷۰ جایگاه CNG در استان برای توزیع گاز فعالیت می‌کنند و از این تعداد ۲۶ جایگاه در سطح شهر اردبیل و ۴۴ جایگاه در سایر نقاط استان فعال هستند.
مدیرعامل شرکت گاز اردبیل گفت: با توجه به تعداد جایگاه‌های سوخت در استان اردبیل، در زمینه توزیع و تحویل گاز به خودرو‌ها مشکلی وجود ندارد و دسترسی به جایگاه‌های سوخت سی ان جی در اقصی نقاط استان به سهولت امکانپذیر است.
سیدمتین ارتقای ضریب نفوذ گاز طبیعی در صنعت حمل و نقل را از اهداف استراتژیک صنعت گاز عنوان و اظهار کرد: در دسترس بودن، درصد بالای ایمنی، بازدهی مطلوب سوخت، حذف رسوبات سرب از مواد حاصل از احتراق، هزینه پایین تعمیر و نگهداری وسایل نقلیه گاز طبیعی نسبت به وسایل نقلیه با سوخت فسیلی، عمر بالاتر روغن موتور، کاهش گاز‌های گلخانه‌ای در مقایسه با وسایل نقلیه بنزینی و ارزان بودن نسبت به بنزین از مزایای گاز طبیعی است.

دیگر خبرها

  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیب‌دار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیبدار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • آغاز کوچ بهاره عشایر ورامین به مراتع جنوبی شهرستان
  • توسعه سطح کاشت گیاهان دارویی با توزیع ۷هزار نهال گل محمدی در سوادکوه
  • بازدید از بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی البرز روز ۳۰ فروردین رایگان است
  • بازدید از بناها و محوطه‌های تاریخی البرز ۳۰ فروردین رایگان است
  • مزایای احداث باغ در اراضی شیبدار چیست؟
  • توزیع بیش از ۲۱۴ میلیون متر مکعب گاز از جایگاه‌های سوخت اردبیل
  • ممنوعیت عرضه رایگان کیسه های پلاستیکی در فروشگاه های زنجیره ای از هفته زمین پاک
  • آغاز تولید نهال در جنوب کرمان