Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-16@16:18:18 GMT

توزيع نهال رايگان در البرز آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۸۲۰۴

توزيع نهال رايگان در البرز آغاز شد

خبرگزاري آريا - کرج - ايرنا - مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري البرز گفت که با توجه به نزديکي هفته منابع طبيعي و درختکاري، توزيع نهال رايگان در سطح استان از امروز چهارشنبه آغاز شد.

حامد فرضي در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين اداره کل به منظور افزايش سرانه جنگل و فضاي سبز استان، ترويج و اشاعه فرهنگ منابع طبيعي و جنگلکاري، کاهش آلاينده­ هاي هوا و حفاظت از آب و خاک اقدام به توزيع نهال از گونه­ هاي جنگلي و فضاي سبز موجود در نهالستان بزرگ کرج کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه توزيع نهال رايگان تا بيست و يکم اسفند ماه جاري ادامه دارد، گفت:اين نهال ها شامل گونه هاي بومي ارس(سرو کوهي)، داغداغان، بنه، بادام جنگلي، کاج تهران، زبان گنجشک و... مي باشد.
وي اضافه کرد که طي اين مدت 500 هزار اصله نهال رايگان توزيع خواهد شد.
فرضي گفت: متقاضيان دريافت نهال در بخش خصوصي ودولتي مي توانند با مراجعه به ادارات منابع طبيعي شهرستان ها و استان تقاضاي خود را ارايه و نهال ها را از نهالستان بزرگ کرج دريافت کنند.
وي افزود: از 15 اسفند ماه در مصلاهاي نماز جمعه و بعضي از نقاط تعيين شده ، نهال رايگان در اختيار مردم استان قرار مي گيرد.
مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري استان البرز به برخي از برنامه هاي اين اداره کل در هفته منابع طبيعي اشاره کرد و گفت: در اين هفته 70 نفر منتخب در عرصه حفاظت از منابع طبيعي تجليل خواهند شد.
از 15 تا 21 اسفند ماه هر سال به عنوان هفته منابع طبيعي و درختکاري نامگذاري شده است.
6156/ 6155
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۸۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید از بناها و محوطه‌های تاریخی البرز ۳۰ فروردین رایگان است

به گزارش خبرگزاری مهر، رحیم خاکی با اشاره به اینکه ۳۰ فروردین ماه روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی است، گفت: بناها و محوطه‌های تاریخی البرز مانند کاروانسرای ینگی امام، محوطه ازبکی و کاخ سلیمانیه در این روز به صورت رایگان آماده استقبال از گردشگران و بازدیدکنندگان علاقه مند به آثار تاریخی هستند.

وی ضمن گرامیداشت فرارسیدن روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی بیان کرد: این روز که هر ساله ۱۸ آوریل گرامی داشته می‌شود، اهمیت حفظ بناها و محوطه‌های تاریخی را به مردم و دولت‌ها یادآور و هر ساله در تمام دنیا برنامه‌های متنوعی برای این منظور برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز با اشاره به برخورداری البرز از میراث غنی چند هزار ساله و مسؤولیت سنگین در مقابل بناها و محوطه‌های تاریخی افزود: حفظ و نگهداری میراث ارزشمند گذشتگان و معرفی و بالا بردن آگاهی نسبت به آن‌ها به عنوان آئینه فرهنگ و تمدن غنی این مرز و بوم وظیفه همگانی است.

کد خبر 6079813

دیگر خبرها

  • آغاز کوچ بهاره عشایر ورامین به مراتع جنوبی شهرستان
  • توسعه سطح کاشت گیاهان دارویی با توزیع ۷هزار نهال گل محمدی در سوادکوه
  • بازدید از بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی البرز روز ۳۰ فروردین رایگان است
  • بازدید از بناها و محوطه‌های تاریخی البرز ۳۰ فروردین رایگان است
  • مزایای احداث باغ در اراضی شیبدار چیست؟
  • ممنوعیت عرضه رایگان کیسه های پلاستیکی در فروشگاه های زنجیره ای از هفته زمین پاک
  • باغات استان بوشهر با توزیع نهال یارانه‌ای رونق می گیرد
  • پیش‌بینی تولید ۱۲۰ هزار نهال در نهالستان موقت بهار
  • توزیع 17000 اصله نهال گل محمدی در سوادکوه
  • پیش‌بینی تولید ۱۲۰ هزار نهال در نهالستان موقت بهار طی سال‌جاری