Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس شورای اسلامی درآمدهای مربوط به خدمات زمین شناسی، اکتشافی و آزمایشگاهی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی در سال ۹۸ را اختصاصی تلقی کردند.

به گزارش ایسنا نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز(چهارشنبه) بند (ط) تبصره ۶ لایحه بودجه سال ۹۸ را بررسی کرده و آن را به تصویب رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به موجب این بند در سال ۱۳۹۸ درآمدهای سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور مربوط به خدمات زمین‌شناسی، اکتشافی و آزمایشگاهی موضوع ردیف‌های ۱۴۰۱۰۵، ۱۴۰۱۰۸ و ۱۴۰۲۰۳ جدول شماره (۵)، اختصاصی تلقی می شود و پس از ابلاغ تخصیص توسط سازمان برنامه و بودجه کشور قابل هزینه‌کرد است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بودجه 98 زمین شناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۸۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک حقوقدان: دستفروشی جرم نیست، بلکه صرفاً رفتاری غیرمجاز محسوب می شود

سعید اکرادی، حقوق‌دان و کارشناس مسائل قضایی درباره جرم تلقی‌شدن دستفروشی در مترو، بیان کرد: دستفروشی به صورت کلی جرم نیست، حال چه در مترو باشد و چه در خارج از مترو و این کار صرفاً رفتاری غیرمجاز به حساب می‌آید.

این حقوقدان ادامه داد: مطابق ماده ۵۵ شهرداری‌ها، سد معبر خلاف است و باید از آن جلوگیری شود. مطابق قانون شهرداری و سایر قوانین، ماموران مترو صرفاً وظیفه جلوگیری از سد معبر را دارند و حتی نمی‌توانند اموال دستفروشان را ضبط کنند یا از آن‌ها تعهد محضری بگیرند.

اکرادی بیان کرد: بنابراین به طور حتم ماموران حق برخورد نامناسب و هتک‌حرمت دستفروشان را ندارند و درخصوص این مورد، رفتار ماموران جرم بوده و به نوعی حق شهروندی رعایت نشده است.

این حقوقدان افزود: گاهی ممکن است دستفروشان رفتاری انجام دهند که آن رفتار به‌صورت مستقل جرم باشد، به‌طور مثال بساط کسب‌وکار خود را جلوی واگن مترو قرار دهند؛ البته چنین رفتاری خارج از عرف بوده و بعید است که انجام شود اما اگر چنین اتفاقی رخ دهد به نوعی مزاحمت محسوب شده و جرم تلقی می‌شود که البته این رفتار به دلیل ایجاد مزاحمت جرم تلقی می‌شود و جرم تلقی‌شدن آن ارتباطی با دستفروشی ندارد.

اکرادی بیان کرد: البته نباید احساسی با این موضوعات برخورد کنیم، بلکه باید مطابق قوانین جلو برویم‌. دستفروشی در مترو در قوانین ما همچون دستفروشی در محل‌های دیگر جرم نیست بلکه غیرمجاز است. البته در اینکه آیا مترو موجب سد معبر بوده یا خیر تفاوت نظر وجود دارد.

این حقوقدان گفت: لازم به ذکر است گرچه این رفتار جرم نیست ولی آرامش شهروندان را بر هم‌ می‌زند، عبور و مرور را کُند می‌کند و همچنین مطابق حقوق شهروندی هر شخص باید هنگامی که کالایی را خریداری می‌کند به‌طور مشخص بداند از کجا خریده است.

وی تاکید کرد: اگر اعلام شود این رفتار مجاز است تعداد آن‌ها به شدت افزایش یافته و آرامش شهروندان به‌طور کلی بر هم می‌خورد. باید این موضوع ساماندهی شود و شهرداری تهران و شهرهایی که در آن مترو وجود دارد، نظارتی درست انجام دهند تا آرامش شهروندان سلب نشود و این اشخاص بتوانند به فعالیت خود بپردازند.

منبع: پانا

دیگر خبرها

  • این شهر بحرانی‌ترین کانون فرونشست زمین در کشور
  • یک حقوقدان: دستفروشی جرم نیست، بلکه صرفاً رفتاری غیرمجاز محسوب می شود
  • هر جا نامی هست، داستانی دارد
  • اظهارات معاون رئیسی درباره تعطیلات آخر هفته، بودجه ۱۴۰۳ و لوایح بررسی نشده در مجلس یازدهم
  • بودجه کاشان به اندازه میزان خدمات ارائه‌ شده نیست
  • تصویب ۱۸۹۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری بوشهر
  • هیچ فناوری بدون مبنای هستی‌شناسانه نیست
  • هنانوف پا به توپ شد، عالیشاه و بیرانوند اختصاصی تمرین کردند
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • اختصاصی: واکاوی جنجالی‌ترین اتفاق روز فوتبال ایران