Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حسین نقوی حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر، در واکنش به اظهارات اخیر واعظی مبنی بر اینکه اگر لوایح FATF در مجمع تصویب نشود خودشان باید پاسخگوی مردم باشند، گفت: حال که برجام را مجلس تصویب و شورای نگهبان و مجمع هم تائید کردند و اجرا شد اما هیچ سودی برای ملت ایران نداشت، چه کسی پاسخگو است؟ آیا آقای واعظی، روحانی یا ظریف پاسخگوی عدم تحقق وعده هایشان درباره برجام هستند؟

وی با اشاره به اینکه دولتمردان همان استدلال هایی را که در زمان تصویب برجام مطرح کردند، امروز هم تکرار می کنند، افزود: آقایان مردم را می ترسانند که ایران در صورت عدم تصویب لوایح FATF در بلک لیست FATF می رود که سوال ما از آنان این است که حالا که در بلک لیست نیستیم، چه سودی برای ما داشته است؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: بهتر است ما واقع گرا باشیم و توجه داشته باشیم که تحریم های ثانویه فراتر از FATFT CFT و «پالرمو» است و با عضویت ایران در FATF به جز آنکه مجموعه ای از تعهدات دیگر بدهیم، هیچ سود دیگری برای کشورمان ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه دارایی «روحانی» بهبود مناسبات بین المللی است

نقوی حسینی با بیان اینکه در شرایط فعلی عقلانی نیست که تعهدات جدیدی را بپذیریم، تصریح کرد: البته دولت حق دارد که برای تصویب لوایح FATF تلاش کند، چرا که همه دارایی آقای روحانی بهبود مناسبات بین المللی است که نتوانسته آن را هم محقق کند و در این ۶ سال جز خراب کردن، هیچ کاری نکرده است و تنها جایی که می تواند مانور دهد، بهبود روابط بین المللی است که این موضوع هم در حال به فنا رفتن است و تلاش می کند که آن را حفظ کند.

روحانی از پاسخگویی فرار می‌کند

وی با اشاره به عدم حضور رئیس جمهور در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام برای بررسی لوایح FATF اظهارداشت: این مسئله حاکی از فرار رئیس جمهور از پاسخگویی و از زیر بار مسئولیت است و وی باید در همه جلسات حضور پیدا کرده و استدلال های خود را مطرح کند.

نقوی حسینی گفت: آقایان که علاقه زیادی هم به غرب دارند، بهتر است به اصول دموکراسی اعتقاد داشته باشند.

کد خبر 4547021 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۸۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رمزارزها به یکی از بسترهای فرار مالیاتی تبدیل شده اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بنیاد ملی نخبگان، فرشاد سلیمانی، معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان در نشست هم‌اندیشی جمعی از نخبگان گفت: برخی از مسائل کشور بدون نظارت و وضع قانون به یکی از ظرفیت‌های تخطی از قوانین موجود تبدیل شده‌اند که با کمک نخبگان این مسائل قابل حل هستند، به عنوان مثال حوزه رمز ارزها را شاهد هستیم که به سبب نبود قانون و نظارت‌های لازم به یکی از بسترهای فرار مالیاتی تبدیل شده است.

سیدمحمدهادی سبحانیان، معاون وزیر و رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور نیز با اشاره به توصیه‌های رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر به‌کارگیری توان و تفکر نخبگان در دستگاه‌های اجرایی و نظام مسائل کشور، گفت: پیش از این سیستم اداری کشور به‌صورت سنتی اداره می‌شد و بدنه اجرایی دستگاه‌ها ۳۰سال در همین فضا رشد کرده و با فناوری نامأنوس است.

وی ادامه داد: امروز دغدغه ما جذب نخبگان در سیستم است تا سازمان بعد از خروج نیروهای پیشین، دغدغه و مشکلی برای جذب نیروی توانمند و اثرگذار نداشته باشد.

همکاری بنیاد با ۱۵۰ هیات اندیشه‌ورز

در ادامه این نشست، یاسین کیخا معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان، گفت: بنیاد با ۱۵۰ هیات اندیشه‌ورز همکاری دارد که شناسایی اعضای آن به دو صورت فعال و فراخوان‌محور است. همچنین در دستگاه‌ها میزهای نخبگانی با حضور نخبگان و مدیران و افراد ذی‌نفع فعال است که با رویکردهای متعدد و با تضارب آرا ایده‌های خود را به رای افراد و اجرا می‌رسانند.

وی در ادامه بیان کرد: هدف هیات‌های اندیشه‌ورز همیشه حل مساله نیست، بلکه گاهی ایجاد گفتمان می‌تواند هدف اساسی آن باشد. لازم به ذکر است رویدادهای نخبگانی نیز با همین هدف و ایجاد فضای واقع‌بینانه از مشکلات کشور برگزار می‌شوند.

در پایان این دیدار ضمن ایجاد مقدمات همکاری‌های بین بنیاد ملی نخبگان و سازمان امور مالیاتی کشور، مقرر شد: بستر مشارکت نخبگان در حل مسائل ملی، فراهم شود و اقدامات لازم در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 6085195 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • محمد خوش‌چهره: «اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!
  • دولت آماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: دولت آماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • دولت سیزدهم اماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • جامائیکا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت
  • قائم مقام سازمان سنجش بیان کرد؛ هشدار درباره عضویت داوطلبان کنکور در کانال‌های مدعی تقلب
  • قانم مقام سازمان سنجش بیان کرد؛ هشدار در خصوص عضویت داوطلبان کنکور در کانال‌های مدعی تقلب
  • خانم ترانه علیدوستی، یک ایران نگران حال شماست!
  • ثبت ۱۱۷ درصدی تعهد اشتغال شهرستان اردستان
  • رمزارزها به یکی از بسترهای فرار مالیاتی تبدیل شده اند