Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@12:38:57 GMT

۲۵ درصد واحدهای تولیدی استان کرمان تعطیل است

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۸۳۴۱

۲۵ درصد واحدهای تولیدی استان کرمان تعطیل است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه ۲۵ درصد واحدهای تولیدی استان کاملا تعطیل است گفت: ۶۴ درصد این واحدها در تامین نقدینگی دچار مشکل هستند. ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، مهدی حسینی‌نژاد صبح امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان که با حضور فدایی استاندار کرمان در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری برگزار شد اظهار داشت: یکی از پروژه‌های صنعت و معدن، رونق تولید و حمایت از کالای ایرانی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره  به اینکه در راستای اجرای این پروژه 430 واحد تولیدی هدف قرار گرفت گفت: 88 واحد محقق شده و تاکنون 608 میلیارد تومان تسهیلات به این واحدها پرداخت شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه در مجموع 370 میلیارد تومان پرداخت تسهیلات رونق تولید داشتیم افزود: 24 واحدی که در استان راکد بودند فعال شد.

وزیر صنعت در کرمان: نقدینگی مشکل جدی صنعتگران کرمانی استمالیات مشاغل در شرایط رکود باید کاهش پیدا کندتورم، رکود، بیکاری و کوچکتر شدن سفرۀ مردم سوغات لایحه بودجه 98

وی با بیان اینکه 6 هزار و 600 شغل در حوزه صنعت و معدن در سال جاری ایجاد شده که از این تعداد 100 اشتغال مربوط به فعال کردن واحدهای تولیدی راکد بوده است افزود: استان کرمان پتانسیل‌های زیادی دارد و ما با استفاده از ظرفیت‌های داخلی استان مشکلات تعدادی از واحدهای نیمه فعال را حل کردیم.

حسینی‌نژاد با اشاره به اینکه برای نخستین بار در استان 12 میلیارد تومان برای زیرساخت‌های معادن اختصاص داده شده است گفت: اعتبار این کار از محل حوزه حقوق دولتی معادن تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه بحث امداد و نجات در معادن را پیگیری می‌کنیم افزود: یک مرکز امداد خیلی قدیمی در معدن اصلی پابدانا داشتیم که تجهیز آن پول بیرون ریختن بود از این رو رایزنی کردیم که در جای دیگری مرکز امداد و نجات در استان تجهیز شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه 25 درصد واحدهای تولیدی استان کاملا تعطیل هستند تصریح کرد: 64 درصد این واحدها در تامین نقدینگی دچار مشکل هستند.

وی با بیان اینکه مشکلات آنها عارضه‌یابی شده و به دنبال رفع مشکلات آنها با روش‌های مختلف هستیم گفت: متاسفانه در بحث رونق تولید به دلیل نرخ بالای تسهیلات و عدم همکاری بانک‌ها در بعضی جاها نتوانستیم خیلی به واحدهای تولیدی استان کمک کنیم.

انتهای پیام/ح

R7860/P/S6,67/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۸۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ رئیسی: بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور: واحدهای تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند. واحدهای تعطیل شده باید احیا شود و تلاش کنیم دیگر واحدی تعطیل نشود.

دریافت 3 MB

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشكل واحدهای توليدی
  • واحدهای تولیدی جهادگران عرصه صنعت و استاندارد هستند
  • بهره‌برداری از فاز توسعه شرکت کلران در سمنان
  • فیلم/ رئیسی: بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند
  • سیستم قضایی آماده شنیدن مشکلات واحدهای تولیدی است
  • وضع برخی قوانین موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود
  • حمایت از واحدهای تولیدی استان کرمان
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • بازگشت ۳۰ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید در هرمزگان
  • اختصاص ۳۰ درصد از مالیات واحدهای تولیدی به عمران گناباد