Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمان پتانسیل بالایی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد؛آخرین آمارها حاکی از آن است که کرمان در رتبه بندی استان ها بر اساس تعداد جاذبه های گردشگری جایگاه چهارم اما بر اساس شاخص های رشد اقتصادی، رتبه چهاردهم کشور را دارا است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  راه آرمان؛ امروزه گردشگری به عنوان یکی از فعالیت های پویای اقتصادی عصر حاضر، نقش مهمی در توسعه ی اقتصادی جوامع انسانی ایفاء می کند و گسترش آن بر درآمد ملی، منابع ارزی، اشتغال و دیگر شاخص های کلان اقتصادی تأثیرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توسعه صنعت گردشگری می تواند به عنوان ابزاری برای مقابله با مشکلات اقتصادی باشد زیرا این صنعت علی رغم پیشرفت های فن آورانه همچنان بر محور نیروی انسانی استوار می باشد وسهم و نقش اقتصادی آن به دلیل اشتغالزایی و درآمدزایی بالا در کشورهای در حال توسعه روند صعودی دارد.

کرمان نیز به عنوان پهناورترین استان کشور یکی از تجلی گاه های تاریخ و تمدن غنی ایران است که با بهره گیری از آثار و جاذبه های گردشگری فراوان در کشور حرفی برای گفتن دارد .

وجود جاذبه های گردشگری طبیعی ، فرهنگی و تاریخی در استان از جمله باغ شاهزاده ماهان، باغ فتح آباد کرمان ، ارگ بم، ارگ راین، گنبد جبلیه ،یخدان مویدی و صدها اثر دیگر، هر ساله مورد توجه گردشگران قرار می گیرد.
حال با وجود چنین جاذبه های گردشگری و برخورداری از مناظر و چشم اندازهای طبیعی، کرمان پتانسیل بالایی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد و می تواند فضایی را فراهم کند تا منابع مالی در حوزه گردشگری را به جریان اندازد؛ آخرین آمارها حاکی از آن است که کرمان در رتبه بندی استان ها بر اساس جاذبه های گردشگری جایگاه چهارم اما بر اساس شاخص های رشد اقتصادی، رتبه چهاردهم را دارد.

کرمان با 7هزار اثر، بیشترین بنای تاریخی را در کشور دارد/کمبود اعتبار موجب عدم درآمدزایی در حوزه گردشگری

غلامرضا فرخی مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان با بیان این که استان کرمان ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری دارد ؛ اظهار داشت: در استان جاذبه های گردشگری بسیاری وجود دارد که استفاده از این جاذبه ها سبب شده تا امروزه با روند مهاجرت معکوس مواجه باشیم.

وی با اشاره به این که مردم از نقاط مختلف دنیا برای دیدن آثار و جاذبه های گردشگری کرمان می آیند؛ گفت : استان کرمان با داشتن بزرگترین بنای خشتی و خانه خشتی در جهان نقش مهمی در گردشگری می تواند داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان خاطر نشان کرد:
استان کرمان با داشتن 7 هزار اثر تاریخی و 7 اثر جهانی بیشترین بنای تاریخی در کشور را به خود اختصاص داده است؛ از این رو آمادگی جذب گردشگر در همه طبقات اجتماعی را دارد.

فرخی با اعلام اینکه کرمان در حوزه صنایع دستی نیز جزو بهترین های دنیاست؛ افزود: وجود شهر جهانی سیرجان در حوزه صنایع دستی نشان می دهد که در این عرصه نیز حرفی برای گفتن داریم .

وی با بیان اینکه استان کرمان دارای 307 اقامتگاه بومی است اظهار داشت: اکثر زیرساختهای گردشگری در این استان فراهم شده است حتی در دورترین نقاط استان که امکان ساخت هتل و اقامتگاه نبوده، اکنون با ایجاد بوم گردی ها توانمند شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در پاسخ به این سوال که آیا استان کرمان تا کنون توانسته از این 7 هزار بنای تاریخی درآمدزایی و ایجاد اشتغال کند، گفت : تا کنون به دلیل اعتبارات محدود نتوانسته ایم از آثار استان درآمدزایی لازم را داشته باشیم و با اعتباراتی که اختصاص می یابد نمی توان همه 7 هزار اثر را ساماندهی کرد؛ چرا که در ابتدا باید بخش های مهمی از آثاری که رو به تخریب هستند را مرمت کنیم.

فرخی ادامه داد : البته این کار نیازمند همت فرمانداران در شهرستان ها است تا پای کار بیایند بنابراین باید در ابتدای امر به این صنعت اعتقاد داشته باشیم تا بتوانیم موفقیت هایی را کسب کنیم .

وی گردشگری را یک صنعت جذاب دانست و تشریح کرد:با توجه به فراهم بودن زیرساخت های گردشگری در همه نقاط استان می توان این صنعت را با کمترین هزینه ایجاد کرد و فرمانداران باید بیش از گذشته روی این قضیه وقت بگذارند .

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در خصوص دیدار با مدیران گردشگری چینی در روزهای اخیراظهار داشت : استان کرمان همیشه شاهد توریست هایی از کشورهای مختلف بوده است ،حضورمدیران چینی می تواند نقش مهمی در ورود گردشگران چینی به کشور داشته باشد و اتفاقات خوبی در بخش رقم بخورد زیرا چینی ها در ایران و کرمان در حال انجام کارهای اقتصادی هستند.

فرخی ادامه داد : کشور چین با توجه به جمعیت بالا خود می تواند توریست های زیادی را روانه کشورهای خارجی کند و اگر ما بتوانیم بخشی از این افراد را به کشور و استانمان بیاوریم تاثیرات اقتصادی به سزایی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: اکنون تمام زیرساخت ها برای کسانی که بخواهند قبل از سال جدید و نوروز به استان کرمان سفر کنند آماده است و نواقصی که چینی ها بیان کرده اند ساده و قابل رفع است.

صنعت گردشگری باید به عنوان یک صنعت پایدار تلقی شود/ تا کنون از جاذبه های خدادادی به نحو احسن استفاده نکرده ایم

یحیی کمالی پور عضو مجمع نمایندگان استان کرمان در گفتگو با خبرنگار ما در این رابطه اظهار داشت : با وجود ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری فراوان در استان هنوز نتوانسته ایم از تمام ظرفیت ها به طور کامل استفاده کنیم .
وی گفت : باید نگاه ها نسبت به گردشگری عوض شود و اگر آن را به عنوان یک صنعت پایدار تلقی کنیم مطمئنا می تواند در حوزه اقتصاد استان تاثیر گذار باشد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمان با بیان این که تا کنون علی رغم همه تلاش ها و اقدامات شرایط نسبتا مناسبی در حوزه صنعت توریسم و گردشگری در کشور و استان نداشته ایم ؛ خاطر نشان کرد : ما تا کنون نتوانسته ایم از جاذبه های خدادادی به نحو احسن استفاده کنیم .

وی افزود: اگر جاذبه ها و توانمندی استان کرمان در زمینه گردشگری و توریسم به خوبی معرفی شود قطعا هر ساله پذیرای گردشگران بسیاری از اقصی نقاط جهان خواهیم بود.
وجود اظهارنظرهای ضد و نقیض در رابطه با وضعیت زیرساختهای گردشگری استان کرمان می طلبد که مسئولین استانی به کمک بخش خصوصی آستین همت را بالا زده و به طور ویژه و جهادی در این عرصه ایفای نقش کنند، تا دیار 7000 ساله به جایگاه حقیقی خود در عرصه گردشگری دست یابد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۸۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«بسته‌های گردشگری» خدمت جدید ناژوان برای شهروندان و مسافران

مدیر ناژوان شهرداری اصفهان از آغاز خدمت جدید این مدیریت در ارائه خدمات مراکز گردشگری ناژوان از نوروز ۱۴۰۳ خبر داد.

مهدی قائلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان و در سال ۱۴۰۳ که البته شروع ارائه این خدمات متبرک با روز ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) شد، ارائه خدمت ویژه مدیریت ناژوان در مراکز گردشگری در قالب بسته‌های گردشگری در سه طرح طلایی، نقره‌ای و بُرُنز اجرایی شد.

وی افزود: بر اساس پیشنهاد مدیریت ناژوان و سیر مراحل تصویب در کمیته عالی ناژوان و شورای اسلامی شهر اصفهان و ابلاغ آن از این پس خدمات مراکز گردشگری ناژوان علاوه بر فروش انفرادی مراکز تحت عنوان سه بسته فروش بلیت مراکز گردشگری نیز اجرا می‌شود.

مدیر ناژوان شهرداری اصفهان تصریح کرد: بر این اساس تا پایان روز بیست‌وچهارم فروردین سال جاری، بسته گردشگری طلایی ناژوان شامل خرید خدمت و بازدید از تمام مراکز گردشگری ناژوان (آکواریوم، باغ پرندگان، موزه صدف‌ها، باغ گیاهان گرمسیری و باغ نورانی گل رز)، با اعتبار یک روزه از قرار ۴۲۳ هزار تومان با اعمال تخفیف ۲۵ درصد به مبلغ ۳۱۷ هزار و ۲۵۰ تومان، بسته گردشگری نقره‌ای ناژوان شامل تمام مراکز گردشگری یاد شده ناژوان به جز باغ پرندگان با اعتبار یک روزه از قرار ۳۵۸ هزار تومان با اعمال تخفیف ۲۵ درصد به مبلغ ۲۶۸ هزار و ۵۰۰ تومان و بسته گردشگری بُرُنزی ناژوان شامل تمام مراکز گردشگری یاد شده به جز آکواریوم ناژوان با اعتبار یک روزه از قرار ۲۲۳ هزار تومان با اعمال تخفیف ۲۵ درصد به مبلغ ۱۶۷ هزار و ۲۵۰ تومان ارائه می‌شود.

قائلی افزود: پیش‌بینی این بسته‌ها در راستای ایجاد امکان تفریح و نشاط خانواده محور و تسهیل در استفاده از تمام مراکز گردشگری ناژوان برای شهروندان و گردشگران صورت پذیرفت و سایر تدابیر اتخاذ شده تکمیلی در فرصت‌های آتی به شهروندان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کد خبر 739658

دیگر خبرها

  • جزییات درآمدزایی شمس‌آذر از فروش بازیکن!
  • بازدید از جاذبه‌های تاریخی استان کرمان به ۵۳۰ هزار نفر رسید
  • زیارتگاه‌هایی که برای توسعه روستاها هم حاجت می‌دهند
  • قطعه‌ای از بهشت گمشده در این نقطه از ایران
  • قطعه‌ای از بهشت گمشده در این شهر
  • خصوصی سازی فرهنگ، بخش قابل توجهی از استعدادها را نابود کرد
  • کرمانشاه با استفاده از ظرفیت‌ گردشگری باید متحول شود
  • تصاویری از جاذبه های گردشگری رضوانشهر
  • موزه فسیل‌های ۲۰ میلیون ساله و حمام قدیمی سنگی دو جاذبه گردشگری شهرستان کبودراهنگ
  • «بسته‌های گردشگری» خدمت جدید ناژوان برای شهروندان و مسافران