Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلام - ایرنا - معاون ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: عملیات حفاری تونل بزرگ کبیرکوه هفته دولت سال آینده به اتمام می رسد.

به گزارش ایرنا، محمد رضا شریفی راد روز چهارشنبه جریان در بازید معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور از تونل کبیرکوه اظهار داشت: از مجموع پنج هزار و 800 متر طول تونل کبیرکوه تاکنون عملیات حفاری هشت تونل فرعی به طول یک هزار و 200 متر مربع پایان یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: طول تونل اصلی چهار هزار و 600 متر است که تا کنون و از سمت شهرستان آبدانان عملیات حفاری سه هزار و 300 متر و از سمت شهرستان دره شهر نیز 300 متر انجام شده است.
شریفی راد با اشاره به عملیات حفاری یک هزار متر باقی مانده از این تونل، تصریح کرد: پیشرفت فیزیکی حفاری تونل بیش از 65 درصد است و هم اکنون 2 پیمانکار مربوطه با جدیت در حال کار هستند که تا هفته دولت سال آینده عملیات حفاری تونل به پایان می رسد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور نیز در این بازید با اشاره به نقش مهم تونل کبیرکوه در توسعه استان ایلام، گفت: تلاش خواهیم کرد تا روند عقب ماندگی برخی پروژه های استان چون تونل بزرگ کبیرکوه بدلیل بعضی از مشکلات جبران شود.
به گزارش ایرنا، تونل کبیرکوه یکی از بزرگترین تونل های جاده ای کشور است که با بهره برداری از آن ضمن رفع مشکل بار ترافیکی مسیر غرب و شمال غرب کشور به بنادر جنوبی، ارتباط استان های مرکزی به عتبات عالیات در کشور عراق نیز بطور چشمگیری تسهیل می شود.
بهره برداری از این تونل بیش از 360 پیچ خطرناک و گردنه صعب العبور بین 2 شهرستان دره شهر و آبدانان را حذف می کند، حذف 25 کیلومتر از پیچ های تند و پرحادثه گردنه کبیرکوه و روان سازی ترافیک در ایام اربعین و نیز انتقال سریع در مبادلات کالا و خدمات در بازارچه چیلات دهلران از جمله مهمترین مزایای این طرح بزرگ در جنوب استان است.
3032

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد تونل كبيركوه بازديد معاون اقتصادي وزارت كشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۸۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار باران و باد شدید در ۹ استان / ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی هفته آینده

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (پنجشنبه) در برخی نقاط کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان جنوبی رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

جمعه در ساعات بعدازظهر در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، بخش‌هایی از مرکز، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال فارس و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

شنبه در غرب سواحل دریای خزر، استان اردبیل، شمال شرق آذربایجان شرقی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال و شرق فارس، شمال هرمزگان، ارتفاعات کرمان، مناطقی از اصفهان و یزد رگبار باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

یکشنبه بعدازظهر ـ با ورود سامانه بارشی از غرب ـ به تدریج بارش در مناطقی از غرب، شمال غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی آغاز خواهد شد. همچنین یکشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی، شمال فارس و ارتفاعات کرمان رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

دوشنبه ـ با تقویت سامانه بارشی ـ در نیمه غربی و مرکز کشور رگبار و رعد و برق وزش باد شدید و در ارتفاعات استان کرمان رگبار پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

امروز شرق تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

منبع: همشهری آنلاین

tags # اخبار هواشناسی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • نهضت فیبر نوری در ۲۰۰ شهر کشور به اتمام رسید
  • رفع معارضین پروژه شاخه غربی پروژه یادگار امام(ره) در حال اتمام است + فیلم
  • رگبار باران و باد شدید در ۹ استان / ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی هفته آینده
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • پورابراهیمی: ضرورت تشکیل جلسه فوق‌العاده برای بررسی مسائل ارزی/ قالیباف: این جلسه هفته آینده برگزار می‌شود
  • پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
  • پیش‌بینی بارش‌ها تا شش هفته آینده در کشور
  • مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند | رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس : نگران وضعیت بازار ارز هستیم
  • هفته آینده مجلس وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
  • مهدی: ۳۱ خرداد ماه لیگ برتر به اتمام می‌رسد