Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده روسیه در شورای امنیت از طرح پیشنهادی این کشور برای کار به روی برخوردی جامع برای حل و فصل اختلافات و تقویت اعتماد بین کشورهای منطقه خلیج فارس و سپس بطور گسترده‌تر حل و فصل مناقشات در کل خاورمیانه خبر داد. ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰ بین الملل اروپا آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "واسیلی نبنزیا" نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که این کشور به شورای امنیت پیشنهاد کار به روی برخورد جامعی برای حل و فصل اختلافات در منطقه خلیج فارس و سپس بطور گسترده‌تر در سراسر منطقه خاورمیانه را داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نبنزیا شب گذشته در نشست شورای امنیت با یادآوری این مسئله که روسیه از قبل چنین پیشنهادی را مطرح کرده، گفت: «صحبت بر سر مجموعه اقداماتی با هدف تامین امنیت همه جانبه و افزایش اعتماد متقابل بین کشورهای منطقه است. چنین ساختاری که لازم است تمامی کشورهای کلیدی منطقه، کشورهای عرب خلیج فارس و ایران در آن شرکت داشته باشند، نه تنها امنیت همه جانبه در این بخش از جهان را تقویت خواهد کرد، بلکه می‌تواند به حل و فصل مناقشات قدیمی و جدید در منطقه، از جمله بحران کنونی در یمن، کمک کند.»  

این دیپلمات بلندپایه روس تاکید کرد که تهدیدات امنیتی و اختلافات در منطقه خلیج فارس و در مجموع خاورمیانه باید تنها از طریق گفت‌وگوهای سازنده و مشارکت همه کشورهای منطقه از بین برود و برای این منظور لازم است تا سریعا با تلاشی مشترک، جو حاکم بر روابط سالم شود تا بتوان مشکلات موجود در منطقه، از جمله مناقشه نظامی در یمن را حل و فصل کرد.  

روسیه کنفرانس ورشو را عامل بی‌ثباتی در خاورمیانه می‌داندروسیه: هدف آمریکا از نشست ورشو اختلاف‌افکنی در خاورمیانه بودروسیه: تلاش آمریکا برای ایجاد ائتلاف ضدایرانی مخرب است

"سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه هم روز گذشته در پیام کتبی خود خطاب به شرکت کنندگان در کنفرانس بین‌المللی خاورمیانه در باشگاه مباحثاتی «والدای» تاکید کرد که تلاش برای تحمیل الگوهای بیگانه برای توسعه اوضاع در منطقه خاورمیانه، از جمله استفاده از راه حل نظامی، منجر به تضعیف و حتی فروپاشی دولت‌های منطقه شده و در مجموع باعث افزایش بی‌سابقه تهدیدات تروریستی، بحران مهاجرت و بهم خوردن توازن قومی-نژادی موجود در منطقه شده و باید از آن پرهیز کرد.  

انتهای پیام/

R1445/P/S8,89,90,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط خاورمیانه اخبار "روسیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خاورمیانه اخبار روسیه خاورمیانه اخبار روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۸۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا

روسیه پیش نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن به شورای امنیت در مورد عدم استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را که هدف آن بدنام کردن روسیه بود، مسدود کرد و به همراه چین اصلاحیه‌ای را برای روشن شدن مفاد قطعنامه قبلی در این زمینه پیشنهاد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که ایالات متحده با ارائه پیش نویس قطعنامه مورد نظر خود در شورای امنیت در مورد عدم استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا تلاش کرد روسیه را بدنام کند.

وی شب گذشته در نشست شورای امنیت گفت: نماینده دائم ایالات متحده در سازمان ملل (لیندا توماس-گرینفیلد)، با خواندن پیشنهاد کشورش، در واقع اهداف کشورش را افشا کرده و مستقیماً تأیید کرد که تنها هدفی که واشنگتن از ارائه این پیش نویس دارد، تحقیر  و بدنام کردن روسیه بود.

نبنزیا تاکید کرد که طرف روسی "حتی همین فردا" آماده است تا یک توافقنامه بین المللی الزام آور قانونی را امضا کنیم که شامل ممنوعیت جامع استقرار هر نوع سلاح در فضای ماوراء جو، و نه فقط تسلیحات کشتار جمعی، که قبلاً ممنوع شده است،  ولی اطمینان دارد که ایالات متحده مایل نیست از نظامی سازی فضا دست بکشد. او گفت: «مشکل اینجاست که شرکای غربی ما که فعالانه در اکتشافات فضایی-نظامی فعالیت می‌کنند، برای این کار آماده نیستند.»

روسیه و چین اصلاحیه‌ای را برای قطعنامه آمریکا و ژاپن پیشنهاد کردند

واسیلی نبنزیا همچنین گفت که روسیه و چین پیشنهاد کردند شورای امنیت سازمان ملل در مورد اصلاحیه پیش نویس قطعنامه آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا رای گیری کند. به عقیده او، اصلاحیه روسیه و چین تنها [پیش‌نویس پیش‌نویس آمریکا و ژاپن] را با مقرراتی در مورد غیرقابل قبول بودن استقرار هر نوع سلاح در فضا تکمیل می‌کند.

نماینده دائم روسیه در نشست شورای امنیت توضیح داد: واشنگتن و توکیو پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در شورای امنیت تهیه کرده‌اند که از کشورها می‌خواهد سلاح‌های هسته‌ای یا انواع دیگر سلاح‌های کشتار جمعی که برای قرار دادن در مدار زمین یا نصب بر روی اجرام آسمانی و همچنین قرار دادن آن در فضا به هر شکل دیگری را متوقف کنند. به نوبه خود، مسکو و پکن اصلاحیه‌ای را برای این پیش نویس پیشنهاد کردند که از همه کشورها خواسته "اقدامات فوری برای جلوگیری از استقرار تسلیحات نظامی در فضای بیرونی و تهدید استفاده از زور در فضا و از فضا به سمت زمین و همچنین از زمین به سمت اجرام در فضای بیرونی زمین، اتخاذ کنند. 

علاوه بر این، نبنزیا به این واقعیت توجه کرد که پیش نویس قطعنامه ایالات متحده و ژاپن در مورد عدم استقرار سلاح‌های کشتار جمعی در فضا فقط با هدف تقویت شکاف بین اعضای شورای امنیت سازمان ملل است و همچنین «ماهیت محدود و سیاسی شده ای» داشته و «هیچ ربطی به مسائل فضایی صلح آمیز ندارد».

این دیپلمات یادآور شد که اصلاحات روسیه در پیش نویس قطعنامه شورای امنیت درباره سلاح‌های هسته‌ای در فضا مورد توجه قرار نگرفته است. نبنزیا افزود که طرف روسی خستگی ناپذیر از نویسندگان این ابتکار خواسته تا "خط مشی مغرضانه خود را کنار بگذارند و به مسیر تعامل سازنده بازگردند تا نظرات همه اعضای شورا را در نظر بگیرند."

شب گذشته ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز توضیح داد که چرا این کشور پیش نویس قطعنامه مشترک آمریکایی و ژاپنی با هدف قرار دادن تسلیحات در فضا را مسدود کرده است. به گفته وی، اصلاحات پیشنهادی روسیه نادیده گرفته شد، علیرغم این واقعیت که آنها نشان دهنده اهمیت توسعه یک سند بین المللی الزام آور بوده و در عین حال تنها چندین مفاد متن اصلی پیش نویس قبلی را روشن می‌کند.

زاخارووا تاکید کرد که تصویب این پیش نویس به آمریکا عملا آزادی کامل می‌دهد تا به روشی مشابه توافقات مربوط به مسائل امنیت بین المللی و ثبات استراتژیک که منافع آمریکا را تامین می کند، به اقدامات خود مشروعیت ببخشد.

 او یادآور شد که روسیه پس از وتوی قطعنامه آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا، به زودی پیش نویس خود را به شورای امنیت ارائه خواهد کرد.

مسکو:آمریکا مانع تدوین سند درباره استقرار سلاح در فضا می‌شودروسیه اتهام‌زنی آمریکا درخصوص استقرار سلاح در فضا را رد کرد

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه امضا شد
  • جزئیاتی از حمله به سایت اتمی ایران و کنسولگری ایران در سوریه از زبان دبیر شورای عالی امنیت /۵ پیشنهاد به نشست سن پترزبورگ
  • ببینید | بازدید دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران از نمایشگاه محصولات نظامی روسیه
  • پنج پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • 5 پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • ۵ پیشنهاد ایران در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • علی‌اکبر احمدیان به روسیه می‌رود
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه سفر می‌کند