Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- همایش بین المللی امام رضا(ع) و نهضت علمی تمدنی جهان اسلام روز چهارشنبه با حضور مهمانان داخلی و خارجی در سالن بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی مشهد آغاز شد.

دبیر اجرایی این همایش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تبیین جایگاه و مرجعیت علمی امام رضا(ع) و آشنایی جامعه علمی با میراث علمی، تمدنی اسلامی را از جمله اهداف همایش ذکر و بیان کرد: همایش یاد شده در سه محور نهضت علمی، نهضت تمدنی، و تاثیر متقابل تمدن ایرانی و اسلامی با محوریت امام رضا (ع) در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هادی هاشمی با بیان اینکه فراخوان برای حضور در این همایش اردیبهشت ماه امسال داده شد افزود: 180 اثر به دبیرخانه همایش ارسال شد که 110 اثر به صورت اصل مقاله و 70 اثرهم به صورت چکیده ارائه شده است.
وی ادامه داد: از این تعداد30مقاله به عنوان آثار برگزیده در مجموعه مقالات همایش منتشر و از پنج مقاله هم قدردانی می شود.
دبیر اجرایی همایش بین المللی امام رضا (ع) و نهضت علمی تمدنی جهان اسلام گفت: بیشتر صاحبان آثار ارسالی از طلاب جامعه المصطفی(ص) و از کشورهای دیگر هستند و همچنین از کشورهای عربستان، آمریکا و تایلند نیز مقالاتی به این همایش ارسال شده است.
هاشمی افزود: خرافه ستیزی در سیره امام رضا(ع)، شیوه های مقابله امام هشتم(ع) با انحرافات عقیدتی، نقش آن حضرت در تحکیم فرهنگ تمدنی و وحدت مسلمانان و واکاوی تواناییهای فرآیندی یک مدیر در تمدن رضوی از جمله مقالاتی است که صاحبان آنها در کمیسیونهای تخصصی همایش یادشده ارائه می دهند.
وی ادامه داد: این همایش با برنامه ریزی معاونت پژوهش جامعه المصطفای مشهد و مشارکت علمی و اجرایی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی و همکاری حوزه علمیه خراسان، بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، دفتر تبلیغات حوزه علمیه، معاونت تبلیغات آستان قدس رضوی، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه، دانشگاه مجازی المصطفی، نمایندگی های جامعه المصطفی در لبنان، اندونزی و گرگان برگزار می شود.
مراسم پایانی این همایش هم فردا در تالار قدس حرم امام رضا(ع) برگزار می شود.
1922/7507

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي همايش بين المللي امام رضا و نهضت علمي مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۸۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت ارسال آثار به همایش علمی پایداری و کارآمدی خانواده

حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد شفیعیان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: همایش علمی پایداری و کارآمدی خانواده مبتنی بر الگوی اسلامی ایرانی در ۶ محور و با هدف بررسی پایداری و کارآمدی خانواده از منظر علوم گوناگون برگزار شده است.

وی «همایش پایداری و کارآمدی خانواده» را مبتنی بر الگوی اسلامی ایرانی دانست و گفت: این همایش با مشارکت ۱۵ نهاد علمی و با دارا بودن درجه ISC در حال اجر می‌باشد و مجموعه مقالات رسیده به دبیرخانه همایش در قالب کتاب منتشر خواهد شد.

دبیر اجرایی همایش علمی پایداری و کارآمدی خانواده اذعان داشت: «حکمرانی، پایداری و کارآمدی خانواده»، «فضیلت‌های اخلاقی، پایداری و کارآمدی خانواده»، «فقه و حقوق خانواده، پایداری و کارآمدی خانواده»، «باورها و رفتارهای دینی، پایداری و کارآمدی خانواده»، «پویایی‌های اجتماعی و فرهنگی، پایداری و کارآمدی خانواده» و «مشاوره و برنامه‌های غنی‌سازی ازدواج، پایداری و کارآمدی خانواده»، ۶ محور همایش پایداری و کارآمدی خانواده هستند.

وی در پایان گفت: پژوهشگران می‌توانند تا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در دو بخش مقالات و طرح‌های پژوهشی، برای ارسال چکیده مطالب خود اقدام و پس از انجام داوری اولیه، افراد می‌توانند تا ۳۰ خرداد ۱۴۰۳، اصل مقالات و پژوهش‌های خود را از طریق پایگاه اینترنتی دبیرخانه همایش به نشانی www.khanevadeh.isca.ac.ir ارسال نمایند.

کد خبر 6078525

دیگر خبرها

  • همایش اقتصاد اسلامی در مواجه با چالش‌های اساسی اقتصاد ایران
  • فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه اعلام شد
  • اعلام گروه‌های منتخب جشنواره آیین‌های نمایشی روستایی رضوی
  • سومین همایش «روایت پیشرفت» در خرم‌آباد برگزار شد
  • اعلام فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه
  • یافته‌های علمی و تحقیقاتی حوزه علوم شناختی تبادل می‌شود
  • فراخوان نام نویسی در همایش روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد
  • روند افزایشی دما در خراسان رضوی آغاز شد
  • سامانه بارشی از خراسان رضوی خارج شد/ آغاز روند افزایشی دما در استان
  • تمدید مهلت ارسال آثار به همایش علمی پایداری و کارآمدی خانواده