Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-25@06:50:35 GMT

یک قمر جدید در منظومه شمسی کشف شد

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۹۰۶۲

یک قمر جدید در منظومه شمسی کشف شد

به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، دانشمندان یک قمر جدید در منظومه شمسی کشف کرده اند.

این شی آسمانی جدید کهHippocamp نام دارد دور نپتون مدار می زند و کوچکترین قمر این سیاره است. Hippocamp رفتار عجیبی دارد.جالب آنکه در تصاویر نپتون، این قمر نیز وجود دارد. اما پیش از این توانایی های فنی ستاره شناسان برای رصد آن کافی نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هنگامیکه فضاپیمای Voyager ۲ در سال ۱۹۸۹ میلادی از کنار نپتون گذشت، ۶قمر را رصد کرد که دور سیاره مدار می زدند. هریک از آنها بسیار کوچک و جوانتر از نپتون بودند و احتمالا پس از تشکیل تایتان به وجود آمده بودند.

اما تحقیقات جدید نشان می دهد یک قمر کوچک دیگر نیز دور سیاره مدار می زند. به این ترتیب درکل ۱۴ قمر دور نپتون مدار می زنند. محققان با استفاده از فناوری جدید پردازش عکس و تصاویر تلسکوپ فضایی هابل، این قمر جدید را کشف کرده اند.

به هرحال این قمر نزدیکProteus مدار می زند که دوردست ترین قمر نپتون است. اکتشاف Hippocamp  همراه تحقیق جدید در نشریه Nature  منتشر شده است.  

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۹۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ سکه در مدار نزولی قرار گرفت

به گزارش قدس آنلاین، هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) بازار طلای تهران، ۴۲ میلیون و ۹۰۴ هزار تومان دادوستد شد.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز، ۳۹ میلیون و ۸۱۵ هزار تومان معامله شد.

امروز نیم سکه ۲۵ میلیون ۲۰۰ هزار تومان و ربع سکه ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت.

سکه گرمی نیز بدون تغییر هفت میلیون و ۵۰ هزار تومان دادوستد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی ناسا از سیاره زمین محافظت می‌کند
  • برقراری ۱۷ هزار تماس تلفنی با مرکز ارتباطات اورژانس
  • کشف گاز متان در سیاره مریخ
  • سیاره در برابر پلاستیک
  • نرخ سکه در مدار نزولی قرار گرفت
  • سیاره مشتری چه زمانی شروع به حرکت در منظومه شمسی کرده است؟
  • تصاویر نجومی چهارم اردیبهشت (۲۳ آوریل)
  • حقایقی در مورد سیاره آبی
  • نکوداشت مختومقلی فراغی در ۲۷ اردیبهشت
  • حیات بشر در قمر یخی زحل محتمل است