Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-25@18:56:50 GMT

روحانی از پاسخگویی فرار می‌کند

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۹۵۳۱

روحانی از پاسخگویی فرار می‌کند

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، سید حسین نقوی حسینی، در واکنش به اظهارات اخیر واعظی مبنی بر اینکه اگر لوایح FATF در مجمع تصویب نشود خودشان باید پاسخگوی مردم باشند، گفت: حال که برجام را مجلس تصویب و شورای نگهبان و مجمع هم تائید کردند و اجرا شد اما هیچ سودی برای ملت ایران نداشت، چه کسی پاسخگو است؟ آیا آقای واعظی، روحانی یا ظریف پاسخگوی عدم تحقق وعده هایشان درباره برجام هستند؟

وی با اشاره به اینکه دولتمردان همان استدلال هایی را که در زمان تصویب برجام مطرح کردند، امروز هم تکرار می کنند، افزود: آقایان مردم را می ترسانند که ایران در صورت عدم تصویب لوایح FATF در بلک لیست FATF می رود که سوال ما از آنان این است که حالا که در بلک لیست نیستیم، چه سودی برای ما داشته است؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: بهتر است ما واقع گرا باشیم و توجه داشته باشیم که تحریم های ثانویه فراتر از FATFT CFT و «پالرمو» است و با عضویت ایران در FATF به جز آنکه مجموعه ای از تعهدات دیگر بدهیم، هیچ سود دیگری برای کشورمان ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همه دارایی «روحانی» بهبود مناسبات بین المللی است

نقوی حسینی با بیان اینکه در شرایط فعلی عقلانی نیست که تعهدات جدیدی را بپذیریم، تصریح کرد: البته دولت حق دارد که برای تصویب لوایح FATF تلاش کند، چرا که همه دارایی آقای روحانی بهبود مناسبات بین المللی است که نتوانسته آن را هم محقق کند و در این ۶ سال جز خراب کردن، هیچ کاری نکرده است و تنها جایی که می تواند مانور دهد، بهبود روابط بین المللی است که این موضوع هم در حال به فنا رفتن است و تلاش می کند که آن را حفظ کند.

روحانی از پاسخگویی فرار می‌کند

وی با اشاره به عدم حضور رئیس جمهور در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام برای بررسی لوایح FATF اظهارداشت: این مسئله حاکی از فرار رئیس جمهور از پاسخگویی و از زیر بار مسئولیت است و وی باید در همه جلسات حضور پیدا کرده و استدلال های خود را مطرح کند.

نقوی حسینی گفت: آقایان که علاقه زیادی هم به غرب دارند، بهتر است به اصول دموکراسی اعتقاد داشته باشند.
 

مهر

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: نقوی حسینی پاسخگویی روحانی تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۹۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«قرآن مجید»کتاب خدا مهجور نماند

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: خداوند متعال خواندن قرآن را از مهم‌ترین و بهترین اعمال قرار داده است. گواه این است که خداوند متعال می‌فرماید: «إِنَّ هَٰذَا الْقرآن یَهْدِیلِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ؛ همانا این قرآن به راست و استوارترین طریقه هدایت می‌کند.» (سوره اسرا، آیه ۹). در روایتی از پیامبر نیز بر فضیلت خواندن روزانه قرآن شواهدی وجود دارد، چنان‌که پیامبر صلی‌الله علیه و آله می‌فرماید: «بخوانید قرآن را که شفیع شما در روز قیامت می‌شود.» لذا به‌منظور بهره‌مندی از اثرات مادی و معنوی قرآن باید قرآن را وارد متن زندگی خود کنیم.

حجت‌الاسلام وحید پیرشریف از جمله کسانی است که با فعالیت‌های ارزشمند خود در مسجد فاطمه الزهرا قمسال شهرستان خوی سعی دارد قرآن را از مهجوریت خارج کرده و با تدبر و تفکر در اقیانوس معرفت باعث انس بیشتر با قرآن شود.

حضور ۲۰۰ نوجوان در پویش قرآنی زندگی با آیه‌ها

این امام محله دغدغه‌مند، در ماه رمضان باتکیه برطرح «زندگی با آیه‌ها»، هر روز برنامه‌های متنوعی از قبیل آشنایی با احکام و نهج‌البلاغه، جز خوانی و مسابقات قرآنی را تدارک می‌دید و هر روز ۴۰۰ نفر را افطاری می‌داد.

حجت‌الاسلام پیرشریف در خصوص استقبال جوانان از طرح زندگی با آیه‌ها می‌گوید: «این طرح باعث انس بیشتر نوجوانان و جوانان با قرآن شده است؛ تا جایی که در ماه رمضان که ۴۰۰ نفر در مراسم قرآن‌خوانی شرکت می‌کردند، حدود ۲۰۰ نفر از آنها نوجوانان بودند.»

این روحانی فعال، در طول سال هم از این دریای علم و معرفت بهره جسته و در طول سال هر هفته دو روز را به تلاوت یک صفحه و تفسیر یک آیه از آن صفحه اختصاص می‌دهد. حدوداً دو سه ماه یک بار جز خوانی قرآنی نیز در این مسجد انجام می‌شود و جایزه بچه‌ها در آن محفل قرآن اهدا می‌گردد.

طرحی برای تشویق نوجوانان و جوانان

حجت‌الاسلام پیرشریف طرحی را در مسجد فاطمه الزهرا دنبال می‌کند و درباره آن توضیح می‌دهد: «حدود چهار ماه است که طرح بچه‌های مسجد را اجرا کرده‌ایم. در این طرح حدود ۳۵۰ نفر نوجوان را ثبت‌نام و برای آنها کارت نماز صادر کردیم؛ هر وعده نماز که آنها در مسجد حضور پیدا می‌کنند، ما در آن کارت‌ها مهر می‌زنیم و در نهایت به آنها جایزه می‌دهیم؛ این امر باعث تشویق نوجوانان به حضور در مسجد و خواندن نماز اول وقت شده است.»

جذب نوجوانان به حفظ قرآن با اهدای جوایز

برگزاری کلاس‌های حفظ و روخوانی قرآن در مسجد فاطمه الزهرا قمسال یکی دیگر از اقدامات این امام محله است و هر روز یک ساعت مانده به اذان برنامه قرآن‌خوانی و آشنایی با احکام و نهج البلاغه در این مسجد برگزار می‌شود.

این روحانی به‌منظور جذب کودکان و نوجوانان به حفظ قرآن مسابقه حفظ جز سی قرآن را در مسجد برگزار کرد و در این مسابقه حتی از بچه‌هایی که دو سوره از قرآن را حفظ بودند، دعوت به عمل آورد. او در این باره می‌گوید: «اگرچه این برنامه با عنوان مسابقه برگزار شد؛ اما سعی کردیم بین بچه‌ها رقابت ایجاد نکنیم و در پایان مسابقه به همه بچه‌ها جایزه اهدا کردیم و همین باعث شد تا بچه‌هایی انگیزه حفظ قرآن پیدا کنند.»

رونق مسجد با کمک‌های مردمی

تأمین مخارج مسجد یکی از دغدغه امام محله‌های مساجد است؛ اما این روحانی دغدغه‌مند با جلب‌اعتماد مردم توانسته تمایل به کمک‌های مالی را در مردم ایجاد نماید. به گفته او، در ماه رمضان امسال نزدیک به ۱۵۰ میلیون تومان بابت افطاری، قاریان و جوایز مسابقات در این مسجد هزینه شد که تمام این هزینه‌ها از کمک‌های مردمی تأمین شد. در هر سه شب قدر نیز نزدیک به هزار افطاری داده شد و هزینه این سه شب نزدیک به حدود ۸۰ میلیون تومان تمام شد که همه این هزینه را یک نفر از تهران تقبل کرد.

کارآمدی قرآن در رشد جوامع اسلامی

حجت‌الاسلام پیرشریف معتقد است کارآمدی قرآن کریم در رشد و بالندگی جوامع اسلامی بسیار مؤثر بوده و ملت‌ها را بیدار می‌کند. او دلیل بی‌رغبتی مردم به تلاوت و حفظ قرآن را ناشی از کم‌کاری مساجد در این زمینه می‌داند و دراین‌باره می‌گوید: «اگر مردم به خواندن قرآن اقبال نشان نمی‌دهند ما مقصر هستیم. اگر تمام مساجد تلاش کنند برای برگزاری برنامه‌های قرآنی ما تأثیر آن را در کل جامعه می‌بینیم.»

استفاده از ظرفیت مسجد برای دستگیری از نیازمندان

با توجه به سفارش‌های مؤکد ائمه معصومین (ع) درباره دستگیری از نیازمندان، این روحانی پرتلاش با کمک مرکز نیکوکاری مسجد، سالانه بالای ۲ میلیارد تومان را صرف کمک به نیازمندان کرده و هر ماه حدود ۲۰-۳۰ میلیون را هزینه درمان نیازمندان می‌کند. به دنبال ویران شدن برخی خانه‌ها در زلزله سال گذشته خوی نیز این روحانی با استفاده از ظرفیت مسجد ساخت و ساز خانه برای بچه یتیمان را دنبال کرد.

بها دادن به روحانیان راهی برای بهتر شدن وضع مساجد

حجت‌الاسلام پیرشریف که پنج سال است مسئولیت مسجد فاطمه الزهرا را برعهده دارد، یکی از مشکلات مساجد را محدود کردن روحانیان در اداره مساجد می‌داند و می‌گوید: «یکی از مشکلات خیلی از مساجد بر می‌گردد به اینکه امام محله کاره‌ای نیست. در همین محله ما شاید یکی - دو مسجد باشد که روحانی در رأس امور است و آنها موفق‌ترین مساجد شهر ما هستند.»

وی تأکید می‌کند: «اگر مسئولین ما به روحانیان بها دهند و مدیریت مساجد را به دست خود روحانیان بسپارند و کمی از نظر مالی به مبلغین رسیدگی کنند ما شاهد وضع بهتری از مساجد خواهیم بود.»

کد خبر 6086668

دیگر خبرها

  • عدم پاسخگویی مسئولان جشنواره آسمان هشتم در میناب بی‌اعتنایی به رسانه‌ است
  • نقوی حسینی: طیف پایداری، شریان و مصاف برای ریاست مجلس، روی ذوالنور به جمع‌بندی می‌رسند
  • بستر‌های فسادزا در دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل برچیده می‌شود
  • محمد خوش‌چهره: «اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!
  • دولت آماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: دولت آماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • دولت سیزدهم اماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • حضور سه مدیر گیلانی در مرکز پاسخگویی به سوالات مردمی
  • «قرآن مجید»کتاب خدا مهجور نماند
  • اظهارات معاون رئیسی درباره تعطیلات آخر هفته، بودجه ۱۴۰۳ و لوایح بررسی نشده در مجلس یازدهم