Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- شهر تهران، روز دوشنبه ۲۹ بهمن‌ماه بیست و پنجمین روز هوای پاک را در سال ۹۷ تجربه کرد و بدین ترتیب رکورد ۸ ساله هوای پاک در پایتخت شکسته شد.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان براساس آخرین اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا، بهبود مشهود کیفیت هوای تهران در بهمن‌ماه رکورد شکست، به طوری که تاکنون تهران در ۲۵ روز از سال ۹۷ هوای پاک را تجربه کرده و یک رکورد هشت ساله را شکسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سال ۱۳۸۹ اندازه‌گیری ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون در تهران آغاز شد و این عدد به عنوان شاخص اصلی کیفیت هوای پایتخت تعیین شد. از آن زمان تا امسال، در هیچ سالی تعداد روز‌های پاک به ۲۵ روز نرسیده بود و البته هنوز یک ماه دیگر تا پایان سال باقی است و احتمال افزایش این عدد نیز وجود دارد.

تعداد روز‌های پاک در طول ۸ سال گذشته به شرح جدول زیر است:

سال ۸۹، ۹۰، ۹۱، ۹۲، ۹۳، ۹۴، ۹۵، ۹۶، ۹۷
تعداد روز ۱۴، ۳، ۳، ۳، ۱۶، ۲۱، ۱۷، ۱۴، ۲۵

اگرچه تغییرات جوی و بارش باران و وزش باد در بهبود کیفیت هوای تهران تاثیر قابل توجهی داشته است، اما سازمان محیط زیست تایید کرده که بخش قابل توجهی از بهبود کیفیت هوا ناشی از اقداماتی است که در دوره جدید مدیریت شهری در تهران آغاز شده است و البته تا به ثمر رسیدن کامل نتایج آن‌ها هنوز باید صبر کرد.

از جمله برنامه‌هایی که در حوزه کنترل آلودگی هوای تهران در سال جاری به اجرا گذاشته شده می‌توان به اجرای مرحله دوم طرح کاهش و کنترل فراگیر معاینه فنی خودروها، اجرای طرح ترافیک جدید و تعیین استاندارد جدید معاینه فنی برتر برای خودرو‌های با آلایندگی کمتر، بهبود کیفیت سوخت دیزل، ممنوعیت مطلق تردد اتوبوس‌های فاقد معاینه فنی در خطوط شرکت واحد، بازدید‌های سرزده پیاپی از مسیر‌ها و نقاط توقف کامیون‌ها و اتوبوس‌های آلاینده، تشدید نظارت بر مراکز معاینه فنی و جلوگیری از شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری اشاره کرد.

بدین ترتیب، آنگونه که مدیران سازمان محیط زیست هم تایید کرده‌اند، نیمی از بهبود چشمگیر کیفیت هوای تهران در سال جاری را می‌توان به اینگونه اقدامات نسبت داد و البته هنوز کار‌های بسیاری دیگری برای حل همیشگی معضل آلودگی هوا در تهران باید انجام داد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هوای سالم تهران کیفیت هوای تهران پایتخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۹۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوا منصوب شد ​

تین نیوز

با حکم شهردار تهران، محمدصابر باغخانی پور به عنوان سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوا منصوب شد.

به گزارش تین نیوز  به نقل از روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در حکم صادر شده از سوی علیرضا زاکانی خطاب به باغخانی پور آمده است: «نظر به تعهد، شایستگی و تجارت جناب عالی به موجب این حکم به سمت سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای تهران منصوب می شوید. امید است بر اساس اسناد بالاستی و برنامه های مصوب شهرداری تهران در راستای ارتقای سطح کیفی شرکت و تسریع در انجام خدمت رسانی، ضمن هماهنگی با سایر اعضای هیات مدیره نسبت به برنامه ریزی برای اطمینان از حسن اجرای امور، حفظ منافع، سرمایه، اموال شرکت و رفع موانع همه توان و تجربه خویش را جهت تحقق چشم انداز «تهران، کلانشهر الگوی جهان اسلام» به کار گیرید.توفیفات روز افزون جناب عالی را در ایفای کامل مسوولیت محوله از خداوند منان مسئلت می نمایم.»

باغخانی پور دانش آموخته دکتری محیط زیست از دانشگاه شهیدبهشتی است و پیش از این دستیارویژه معاون وزیر و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور،مشاور سازمان جهاد کشاوزی استان تهران و مدیرعامل اندیشکده مطالعات و توسعه محیط زیست، آب و کشاورزی بوده است.

پیش از این سید محمد میرزایی قمی مدیر عاملی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران را بر عهده داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • کیفیت هوای تهران در آخرین روز فروردین
  • هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
  • کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول
  • هوای تهران در وضعیت قابل قبول قرار دارد
  • کیفیت هوای تهران در وضعیت قابل قبول
  • کیفیت هوای تهران قابل قبول است
  • سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوا منصوب شد ​
  • سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران منصوب شد
  • امروز هوای تهران پاک است
  • تداوم هوای قابل قبول در پایتخت