Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرجع تقلید شیعیان گفت: در جریان سفر اخیر ولیعهد عربستان به پاکستان مردم این کشور دست به اعتراضات گسترده زدند، حاصل این سفر بن سلمان به پاکستان کمک ۲۰ میلیارد دلاری سعودی‌ها به دولت پاکستان بود. ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی صبح امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به تبعات گرفتن ربا اظهار داشت: سودجویی و حب دنیا سبب ربا در جامعه می‌شود که ضررهای بسیاری برای جامعه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام در مذمت رباخواری افزود: اگر دو گرگ گرسنه رهاشده در بین گله گوسفند و چقدر این دو گرگ به گله ضرر وارد می‌کند که مصداقی از خطرات ناشی از شیوع رباخوار در یک جامعه است.

مرجع تقلید شیعیان وادادگی به دنیا را سرمنشأ تمام فساد و گناهان دانست و  تأکید کرد: حب مال و دل‌بستگی به دنیا مهم‌ترین عامل فساد و انحراف بشر در دنیا است.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به سفر محمد بن سلمان به پاکستان ابراز کرد: با پول سعودی‌ها بیش از 10 هزار پاکستانی در کاخ‌های عربستان مشغول خدمت هستند، وهابیت در بخش‌های از پاکستان ریشه دوانده و از همین رو نیز سعودی‌ها نمی‌خواهند نفوذ خود را در پاکستان و همچنین در برخی کشورهای دیگر چون هند، مالزی و اندونزی را از دست بدهند.

آیت‌الله نوری همدانی: نیروهای مسلح باید مراقب کمین گاه‌های دشمن باشندآیت‌الله نوری همدانی: حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان چهره خبیث دست‌پرورده‌های استکبار جهانی را نمایان کردآیت‌الله نوری همدانی: مسئولان ایران باید الگویی برای سایر کشورهای جهان باشند

وی با بیان مخالفت مردم پاکستان با سفر بن سلمان ادامه داد: در جریان سفر اخیر ولیعهد عربستان به پاکستان مردم این کشور دست به اعتراضات گسترده زدند، حاصل این سفر بن سلمان به پاکستان کمک 20 میلیارد دلاری سعودی‌ها به دولت پاکستان بود.

آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر حرام بودن پول حاصل از ربا خاطرنشان کرد: ربا یک حرام و گناه بزرگی است، از دست دادن اصل پول یکی از معایب و مشکلات سیستم ربوی است.

وی با اشاره به حرام بودن پول حاصل از ربا در تمام مذاهب اسلامی عنوان کرد: تمام فرقه‌های اسلامی سود حاصل از ربا را حرام دانسته و در خریدوفروش اجناس و کالا نیز پولی که شایبه ربوی از آن برود حرام و شهبه ناک است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم اضافه کرد: حقیقت این است که بیشترین حجم از ربا در ربای معامله‌ای و در خریدوفروش جریان داشته که کم‌فروشی ازجمله مهم‌ترین آنها است، در منطق قرآن کریم رباخواری در حکم جنگ با خداوند متعال یادشده است.

انتهای پیام/ش

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۹۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی وارد لاهور شد

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و اعضای هیات عالی رتبه کشورمان صبح امروز به همراه وزیر مسکن پاکستان و در هوای بارانی وارد لاهور، قلب فرهنگی پاکستان، شدند.

بیشتر بخوانید: رئیسی: رشد اقتصادی در کشور محقق شد

مسئولان دولت ایالتی پنجاب برای تسهیل تردد هیات بلندپایه کشورمان همزمان فعالیت تمامی مراکز آموزشی، ادارات‌ دولتی و خصوصی را نیز تعطیل اعلام کردند.

رییس جمهور قرار است در طول این سفر از آرامگاه اقبال لاهوری شاعر و فیلسوف پاکستانی که میراث مشترک دو کشور همسایه شناخته می‌شود، بازدید کند.

حضور در مسجد تاریخی پادشاهی، بازدید از برخی اماکن فرهنگی و حضور در نشستی در قدیمی‌ترین دانشگاه از دیگر برنامه‌های آیت‌الله رئیسی و هیات همراه خواهد بود.

رئیس جمهور ایران همچنین قرار است با خانم مریم نواز سروزیر ایالت پنجاب و بلیغ الرحمان حکمران این ایالت دیدار نماید.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح دیروز (دوشنبه) به دعوت طرف پاکستانی برای سفر ۳ روزه رسمی وارد اسلام‌آباد پایتخت این‌ کشور شد.

رئیسی با اعضای هیات همراه با آصف علی زرداری همتای پاکستانی خود، محمد شهباز شریف نخست وزیر و همچنین فرمانده ارتش این کشور دیدار کرد.

در طول اقامت در اسلام‌آباد، ۸ یادداشت تفاهم میان مقامات ایران و پاکستان به امضا رسید.

کد خبر: 1228118 برچسب‌ها سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • آیت‌الله رئیسی دقایقی قبل به تهران بازگشت
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • آیا ارز دیجیتال حلال است؟
  • واکنش نوری قزلجه به ادعاهای عجیب کریمی قدوسی
  • واکنش نوری قزلجه به ادعاهای عجیب کریمی قدوسی درباره برنامه هسته ای ایران
  • کاظم موسوی نماینده مجلس: فروش نوکیای تقلبی حرام است
  • فروش نوکیای تقلبی حرام است!
  • تأکید آیت‌الله نوری همدانی بر توجه به تفسیر قرآن
  • آیت‌الله رییسی به کراچی رفت
  • رئیسی وارد لاهور شد