Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه روسیه از سازمان ملل، سازمان امنیت و همکاری اروپا و شورای اروپا خواست تا از عملکرد مقامات کی‌یف که عواقب منفی آن نه تنها گریبانگیر مردم اوکراین، بلکه کل اروپا را تحت تاثیر قرار می‌دهد، ارزیابی واقع‌بینانه‌ای داشته باشند. ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰ بین الملل اروپا آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، مقامات مسکو انتظار دارند تا سازمان ملل، سازمان امنیت و همکاری اروپا و شورای اروپا ارزیابی واقع‌بینانه‌ای نسبت به اوضاع در اوکراین داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه تاکید شده است: «ما بار دیگر از سازمان ملل، سازمان امنیت و همکاری اروپا و شورای اروپا می‌خواهیم تا ارزیابی اصولی و مطابق با واقعیت از تمامی اتفاقاتی که در اوکراین رخ می‌دهد، داشته باشند و از رهبران این کشور هم می‌خواهیم تا به سمت رعایت اصول حقوقی و رعایت کامل تعهدات بین المللی خود بازگردند. چرا که خودداری مقامات کی‌یف از این اقدامات، نه تنها عواقب منفی برای مردم اوکراین، بلکه برای کل اروپا خواهد داشت.»

در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده که کی‌یف با ممنوع کردن حضور ناظرین روسی در انتخابات اوکراین، بدون تردید تعهدات خویش در چارچوب سازمان امنیت و همکاری اروپا را زیر سئوال برده است.

پوتین به ماکرون: اقدامات دولت اوکراین مغایر با اصول دموکراسی استکرملین: روسیه ارتباطی به حمله سایبری در اوکراین ندارد22 درصد اوکراینی‌ها تیموشنکو را رئیس جمهوری آینده کشورشان می‌دانند

در این سند آمده است: «همانطور که مقامات مسکو بارها گوشزد کرده‌اند، بر کسی پوشیده نیست که دولت کنونی اوکراین راهکار سخت گیرانه‌ای را علیه شهروندان خود در پیش گرفته است، از جمله کسانی که مجبور شده‌اند برای یافتن کار به روسیه بیایند. در حالیکه میلیونها نفر از اتباع اوکراینی در حال حاضر در روسیه بسر می‌برند، مقامات کی‌یف امکان شرکت آنها در انتخابات ریاست جمهوری آتی اوکراین را از بین برده و قصد ندارد حوزه‌های رای گیری در خاک روسیه در نظر بگیرد که این اقدام دقیقا برخلاف قوانین سازمان امنیت و همکاری اروپاست.»

انتهای پیام/

R1445/P/S8,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اوکراین

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اوکراین اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۹۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس از بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی به اوکراین رونمایی می‌کند

شبکه روسی راشاتودی گزارش کرد، نخست‌وزیر انگلیس ریشی سوناک امروز (سه‌شنبه) در سفر به «ورشو» برای گفتگو با همتای لهستانی خود دونالد تاسک رسماً طرح کمک‌های جدید به اوکراین را اعلام خواهد کرد.

دفتر سوناک در بیانیه‌ای اعلام کرد که بسته فوق به ارزش ۶۱۷ میلیون دلار است و شامل بیش از ۴۰۰ وسیله نقلیه، ۶۰ قایق و تعداد فاش نشده‌ای از موشک‌های دوربرد «سایه توفان» است و آن را «بزرگ‌ترین عرضه مهمات حیاتی» خواند.

سوناک در توجیه این کمک مالی چند صد میلیونی، مدعی شده است «دفاع از اوکراین در برابر جاه‌طلبی‌های وحشیانه روسیه برای امنیت ما و تمام اروپا حیاتی است و اگر به پوتین اجازه داده شود که در این جنگ متجاوزانه پیروز شود، در مرز لهستان متوقف نخواهد شد».

جدیدترین دور کمک‌های تسلیحاتی لندن، کمک‌های نظامی بریتانیا به کی‌یف را فقط در سال جاری میلادی به ۳ میلیارد پوند می‌رساند. این بسته همچنین شامل ۱۶۰۰ موشک تهاجمی و پدافند هوایی و نزدیک به ۴ میلیون گلوله مهمات سلاح‌های سبک خواهد بود.

مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه هفته جاری، بسته امنیتی ۶۱ میلیارد دلاری را پس از ماه‌ها جنجال درکنگره بر سر درخواست جمهوریخواهان از کاخ سفید به منظور تقویت امنیت مرز با مکزیک، به تصویب درآورد. این لایحه هم‌اکنون باید به تصویب سنا با اکثریت دموکرات‌ها و امضای رئیس‌جمهور آمریکا جو بایدن درآید.

با این‌حال، روزنامه انگلیسی «فایننشال‌تایمز» به نقل از مقام‌های اوکراینی و تحلیلگران نظامی گزارش کرد که بسته جدید کمک ۶۱ میلیارد دلاری آمریکا، گرچه ممکن است، مقاومت کی‌یف در برابر روسیه را افزایش دهد، اما برای متوقف کردن موج درگیری با روسیه کافی نخواهد بود.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است
  • آماده‌سازی بسته کمک تسلیحاتی جدید آمریکا به اوکراین
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه
  • سازمان ملل خواستار تحقیق بین المللی درباره گور‌های جمعی شد
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است
  • انگلیس از بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی به اوکراین رونمایی می‌کند
  • برگزاری «دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات مسئول در امور امنیتی» در روسیه
  • «دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات مسئول در امور امنیتی» در روسیه برگزار می‌شود
  • ادامه صادرات گاز روسیه به اروپا با با وجود تحریم‌ها