Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-25@17:19:28 GMT

تحصیل در خارج و بایدها و نبایدهای آن (+عکس)

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۰۰۶۶

تحصیل در خارج و بایدها و نبایدهای آن (+عکس)

پول‌نیوز -در این مقاله قصد داریم در مورد بایدها و نبایدهای تحصیل در خارج در مورد سه کشور محبوب تحصیلی یعنی انگلستان، کانادا و چین مطالبی را بیان کنیم.
تحصیل در انگلستان

دانشگاه های انگلستان به عنوان با کیفیت ترین دانشگاه های جهان شناخته می‌شوند و نیز با ارائه رشته‌های مختلف، تحصیل در انگلستان در بین بسیاری از دانشجویان بین المللی محبوب شده است که سالانه ۴۴۲,۰۰۰ دانشجوی خارجی در بریتانیا مشغول به تحصیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




مزایای تحصیل در انگلستان

 انگلستان یکی از بهترین سیستم های آموزش عالی دنیا را دارا می‌باشد.
 انگلستان به لحاظ کیفیت آثار پژوهشی در جهان رتبۀ اول را کسب کرده و از آمریکا پیشی گرفته‌است.
 دوره لیسانس در اکثر کشورها چهار سال است، در حالی که مقطع لیسانس در انگلستان تنها سه سال به طول می‌انجامد و کارشناسی ارشد تنها یک سال به درازا می‌کشد.
 فاصله کم، زمان و هزینه رفت و آمد شما و خانواده یتان از ایران را کاهش میدهد.
  مدرک تحصیلی که شما در انگلستان با آن فارغ التحصیل می‌شوید در تمام دنیا معتبر خواهد بود.
  معمولاً به دانشجویان خارجی ۲۰ ساعت در هفته اجازه کار داده می‌شود تا برای خود کمی درآمد کسب کرده و یا آن را صرف هزینه‌های زندگی‌شان کنند.

بورسیه تحصیل در انگلستان

تحصیل رایگان در انگلستان معمولا کاری مشکل است و تنها به افرادی با رزومه های بالا تعلق می‌گیرد، معمولا بورسیه تحصیلی مقطع دکتری و اخذ بورسیه مقطع فوق لیسانس یا کارشناسی ارشد انگلستان بیشتر از دیگر بورسیه های تحصیلی دوران کارشناسی در دسترس هستند.
تحصیل لیسانس در انگلستان

دوره لیسانس در انگلستان سه ساله است. برای ورود به‌ دانشگاه ‌های انگلستان‌ در مقطع لیسانس، گذراندن‌ موفقیت‌ آمیز امتحانات‌ دوره A-Level حداقل‌ در سه درس‌ و یا گذراندن دوره Foundation و در خیلی رشته ها داشتن مدرک پیش دانشگاهی از ایران الزامی است .
تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان

یکی از دوره هایی که دانشجویان فارغ التحصیل لیسانس می‌توانند برای خواندن دوره کارشناسی ارشد انتخاب نمایند، دوره MSc یا MA می‌باشد.

دوره MA یا MSc یک دوره ۱۲ ماهه است که به صورت حضور در کلاس و انجام پروژه پایانی برگزار می‌شود.

دانشجویان فارغ التحصیل دوره لیسانس ایران برای گذراندن دوره فوق لیسانس می‌توانند وارد دوره MSc یا MA انگلستان شوند. برای ورود به این دوره ها داشتن IELTS 6.5 به بالا الزامی است.
تحصیل دکتری در انگلستان

تحصیل دکتری در انگلستان بیشتر از سه سال نخواهد بود. برای ورود به حوزه دکتری علاوه بر مشخص نمودن پروپزال و طرح برگرفته از علایق و سوابق دانشجو، معمولا ارائه مدرک آیلتس با نمره ۷ نیز الزامی است.

هزینه تحصیل در انگلستان

هزینه تحصیل در انگلستان برای دانشجویان بین المللی از ۵ هزار تا ۳۰ هزار پوند در سال بسته به موسسه آموزشی یا دانشگاه، سطح، دوره تحصیلی و نوع رشته متفاوت است.

تحصیل در کانادا

کشور کانادا دومین کشور بزرگ جهان است و در جهان طولانی‌ترین مرز را با همسایه ی خود یعنی آمریکا دارد. کانادا در میان مقاصد تحصیلی برتر دنیا جایگاه خوبی را به خود اختصاص داده است. انتاریو، بریتیش کلمبیا و کبک که میزبان بسیاری از دانشگاه‌های برتر کانادا هستند، جزو محبوبت‌ترین استان‌های کانادا برای دانشجویان بین‌المللی که تحصیل در کانادا را انتخاب کرده‌اند به حساب می‌آیند.
مزایای تحصیل در کانادا

کانادا تحصیل کرده ترین کشور جهان است و بیش از نیمی از ساکنان این کشور دارای مدرک دانشگاهی هستند.
۹۵% از فارغ التحصیلان دانشگاه های کانادا مشغول به کار هستند و بیش از ۸۰ درصد ابراز نمودند که تحصیلات آنها به طور مستقیم با شغلشان مرتبط است.
  کانادا در رتبه بندی جهانی به عنوان دومین کشور دارای بهترین نظام آموزشی شناخته شده است، و در بین ۳۰ کشور جهان در بین باثبات ترین ها قرار دارد.

دوره کارشناسی در کانادا (تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم)

دوره‌ی لیسانس در کانادا، باتوجه به دانشگاه ها، سه یا چهار سال طول می‌کشد. برای تحصیل کارشناسی در کانادا، دانشجو باید مدرک دیپلم یا ۱۲ ساله دوره دبیرستان را دارا باشد.
شرایط ادامه تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد.
دوره فوق لیسانس در کانادا یک یا دو سال تحصیلی به طول می‌انجامد که شامل پایان‌نامه، کارآموزی، یا مقاله پژوهشی یا آموزش محور (course-based) می‌باشد. متقاضی می‌بایست مدرک ۴ ساله کارشناسی با معدل حداقل ۱۴ (B-) را ارائه دهد.
دوره دکترا در کانادا

کانادا مقصدی جذاب برای تحصیل و یادگیری است. این کشور با فراهم کردن فرصت‌ های غنی پژوهشی برای کمک به رشد تخصصی مخاطبان، به یکی از گزینه‌های عالی برای تحصیلات دوره‌ی دکتری تبدیل شده است. بیش از یک‌ سوم از کل تحقیقات و پژوهش‌های کانادا در دانشگاه‌هایش انجام می‌شود و همین میلیاردها دلار به اقتصاد این کشور کمک می‌کند.
هزینه تحصیل در کانادا

هزینه تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین المللی از ۱۲ هزار تا ۲۱ هزار دلار در سال بسته به موسسه آموزشی یا دانشگاه، سطح، دوره تحصیلی و نوع رشته متفاوت است.
تحصیل در چین


چین به دلیل تاریخ و فرهنگ غنی آن یکی از محبوبترین کشورها ،از نظر دانشجویان بین المللی می‌باشد، در سال ۲۰۱۲، بیش از ۳۲۰،۰۰۰ دانش آموز از بیش از ۱۸۰ کشورجهان برای تحصیل به چین آمدند.

مزایای تحصیل در چین

تحصیل در چین این مزیت را دارد که فرد می‌تواند با هزینه ای مناسب در کشوری پهناور و مدرن که لقب دومین قدرت اقتصادی جهان را در اختیار دارد به تحصیل و زندگی بپردازد. دانشگاه های چین در فهرست بهترین و ارزانترین دانشگاه های جهان به حساب می‌آیند. این کشور یکی از سریع ترین میزان رشدهای اقتصادی را به خود اختصاص داده است. برترین شرکت و کارخانه های جهان دارای دفتر و نمایندگی در کشور چین هستند و این امر موجب شده است بازار کار مناسبی برای فارغ التحصیلان دانشگاه های چین فراهم شود. از دیگر مزیت های تحصیل در چین می‌توان به تحصیل به زبان انگلیسی در چین اشاره نمود. می‌توانید در اکثر دانشگاه های چین به زبان انگلیسی درس بخوانید حتی بدون اینکه مدرک زبان انگلیسی ارائه دهید ولی باید سعی کنید در حد آیلتس ۵.۵ آکادمیک به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید.
بورسیه‌های تحصیل در چین

کشور چین یکی از مقاصد عالی دانشجویان جهت تحصیل در خارج بوده که از پتانسیل بسیار خوبی برای دانشجویان برخوردار می‌باشد. ارائه متنوع بورسیه های تحصیلی از طرف دانشگاه های مطرح و معتبر چین (مورد تایید وزارت علوم)، خصوصا که این بورسیه ها همراه با دریافت فاند هم می‌باشد تاثیر بسیار زیادی در جذب دانشجویان خارجی برای تحصیل در چین دارد.

به منظور گسترش درک متقابل، همکاری و مبادلات در زمینه های مختلف بین چین و کشورهای دیگر، دولت چین برنامه هایی را برای اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان، اساتید و پژوهشگران سایر کشورها، به اجرا گذاشته است. مسئولیت پذیرش داوطلبان و مدیریت بورس تحصیلی دولت چین از طرف وزارت آموزش جمهوری خلق چین (MOE (Ministry of Education، به شورای بورس تحصیلی چین (CSC (China Scholarship Council، محول شده است.
در حال حاضر، ۲۷۹ دانشگاه به این منظور تعیین شده اند که طیف وسیعی از برنامه های آکادمیک در علوم، مهندسی، کشاورزی، پزشکی، اقتصاد، مطالعات حقوقی، مدیریت، آموزش، تاریخ، ادبیات، فلسفه و هنرهای زیبا را برای دریافت کنندگان بورس تحصیلی در تمام سطوح ارائه می‌کنند.تحصیل پزشکی در چین

چین به سرعت در حال تبدیل به مقصدی مطلوب برای تحصیل رشته پزشکی و جراحی (MBBS) در آسیا می‌باشد. هرساله بیش از ۱۰.۰۰۰ دانشجوی خارجی برای تحصیل رشته پزشکی در چین به این کشور سفر می‌کنند. تحصیل کارشناسی رشته پزشکی و جراحی به زبان انگلیسی در چین از سال ۲۰۰۴ معروف شده است.

دانشکده های پزشکی که دارای کارشناسی رشته پزشکی و جراحی به زبان انگلیسی هستند، توسط سازمان نظام پزشکی کشور چین و سازمان بهداشت جهانی (WHO) در «راهنمای دانشکده های پزشکی جهان» به رسمیت شناخته شده اند. همچنین مدرک لیسانس پزشکی این کشور در سطح جهانی معتبر است. از طرفی هزینه تحصیل MBBS (لیسانس پزشکی و جراحی) در چین حدود ۷۰% ارزان تر از تحصیل رشته‌ای مشابه در آمریکا است.



منبع:کجارو

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: گردشگری پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۰۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاقو کشی دختر دانش آموز علیه معلمان در انگلستان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از لندن، پلیس اعلام کرد این دختر دانش آموز که دو معلم و یک دانش آموز را با ضربات کارد زخمی کرد به جرم تلاش برای قتل بازداشت شده است. به گفته پلیس افراد زخمی برای مداوا با آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند. منابع بیمارستانی می‌گویند زخم‌ها کاری نیست و زندگی مصدومان را تهدید نمی‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در پی انتشار این خبر شمار زیادی از والدین دانش آموزان سراسیمه به سوی مدرسه عزیمت کردند، اما پلیس راه‌های ورود و خروج مدرسه را مسدود کرد و ساعاتی بعد پس از انجام تحقیقات اولیه پلیس با تعطیلی مدرسه به دانش آموزان اجازه داد مدرسه را ترک کنند.
ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس چاقو کشی در مدرسه با شوک آور دانست و بر ضرورت پیگیری ماجرا تاکید کرد.
این واقعه نگرانی خانواده‌ها به ویژه والدین دانش آموزان را در جامعه انگلیس در پی داشته است وشماری از والدین دانش آموزان این مدرسه می‌گویند می‌ترسند فرزند خود را روانه این مدرسه کنند.
ساعاتی پیش در مدرسه‌ای به نام "امان ولی" (Amman Valley) در منطقه "کارمارثن شایر" (Carmarthenshire) چاقو کشی روی داد که دارای یکهزار و ۸۰۰ دانش آموز ۱۱ تا ۱۸ ساله است.
بر اساس گزارش‌های رسمی منتشر شده در انگلیس پارسال ۵۰ هزار و ۴۸۹ جرم مرتبط با چاقو و قداره در انگلیس ثبت شد که در مقایسه با سال پیش از آن، ۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

 

دیگر خبرها

  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • فیلم| عاقبت آزادی‌بیان درآمریکا؛ قرار دادن دانشجویان و اساتید اخراجی دانشگاه کلمبیا در لیست سیا و منع آنها از تحصیل و اشتغال
  • فهرست دانشگاه‌های خارج از کشور مورد تایید وزارت بهداشت اعلام شد
  • چاقو کشی دختر دانش آموز علیه معلمان در انگلستان
  • توزیع کتب درسی براساس محل تحصیل دانش آموزان
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • بایدها و نبایدهای رفتاری در برخورد با کودکان و 7 اشتباه والدین در تربیت فرزندان
  • هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می‌شود
  • هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
  • چرا فاصله لیگ برتر انگلیس روز به روز با سایرین بیشتر می‌شود؟ (زیرنویس فارسی)