Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-16@04:35:33 GMT

سایه‌افکنی تنش هند و پاکستان بر صلح افغانستان

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۰۰۸۳

سایه‌افکنی تنش هند و پاکستان بر صلح افغانستان

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «جمهور» افغانستان؛ زاهد نصرالله (سفیر پاکستان در کابل) با اشاره به افزایش تنش و احتمال درگیری نظامی میان هند و پاکستان پس از حمله به سربازان هندی در منطقه کشمیر، گفت: اگر هند علیه پاکستان دست به خشونت بزند، مذاکرات آمریکا و طالبان متأثر خواهد شد؛ بر این اساس هر نوع حمله هند به پاکستان، ثبات همه منطقه را تحت تأثیر قرار می‌دهد و ظرفیت صلح را نابود می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که قرار است مذاکرات بعدی آمریکا و طالبان در 25 فوریه (6 اسفند) در قطر برگزار شود و پاکستان در این روند، نقش تسهیل‌کننده دارد.

اظهارات سفیر پاکستان در کابل در حالی مطرح می‌شود که پس از حمله انتحاری طی پنجشنبه گذشته 25 بهمن (14 فوریه) به سربازان هندی در منطقه کشمیر (استانی در شمال غربی هند) که منجر به کشته شدن 41 سرباز و مجروح شدن 44 سرباز هندی شد، دولت هند هشدار داد که انتقام این حمله را خواهد گرفت.

دولت هند مدعی شده است که گروه «جیش محمد» که مسئولیت این حمله را برعهده گرفته، در پاکستان فعال است و زیر نظر ارتش و سازمان اطلاعاتی پاکستان قرار دارد. نخست‌وزیر هند طی روز گذشته 30 بهمن (19 فوریه) هشدار داد که بر علیه حامیان تروریسم اقدام جدی خواهد کرد.

گفته می‌شود که پس از این حمله، نیروهای هندی مانور گسترده نظامی را بر مناطق مرزی با پاکستان به اجرا گذاشته‌اند، ولی دولت پاکستان هر گونه ادعای دست داشتن در این حمله را رد کرده است.

گفتنی است که 95 درصد مردم کشمیر مسلمان هستند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا بین الملل قرآن هند پاکستان افغانستان کابل سفیر نصرالله کشمیر تنش صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۰۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان خواستار حداکثر خویشتن‌داری شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بی بی سی، در بیانیه وزارت خارجه پاکستان بدون نام بردن از حملات پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل، آمده است که در دوم آوریل، پاکستان به خطر حمله به کنسولگری ایران در سوریه به عنوان عامل تشدید تنش در منطقه اشاره کرده بود.

حمله به کنسولگری ایران در دمشق که در آن هفت نیروی قدس سپاه از جمله دو فرمانده ارشد کشته شدند، اول آوریل (۱۳ فرودین) رخ داد.

کد خبر 844366 منبع: ایسنا برچسب‌ها پاکستان حمله ایران به اسرائیل

دیگر خبرها

  • اخراج بیش از ۱۰۰ پناهجوی افغانستانی‌
  • شب آرامش غزه در سایه عملیات «وعده صادق» ایران
  • آغاز مرحله دوم اخراج اجباری پناهجویان افغان از پاکستان
  • اخراج بیش از ۸ هزار پناهجوی افغانستانی از پاکستان
  • مرحله دوم اخراج پناهجویان افغانستانی از پاکستان
  • جنگ سایه ایران و اسرائیل علنی شد
  • پاکستان خواستار حداکثر خویشتن‌داری شد
  • بازتاب حمله پهپادی ایران علیه اسرائیل در رسانه‌های هندی
  • بن‌بست ایجاد «گروه تماس» افغانستان به‌دلیل مخالفت پاکستان
  • طالبان: خبر واگذاری پایگاه به آمریکا ساختگی است + عکس