Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@12:15:22 GMT

درخواست سازمان ملل از هند و پاکستان برای کاهش تنش

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۰۱۱۹

دبیرکل سازمان ملل از هند و پاکستان خواست گام‌های فوری برای کاهش دادن تنش بین خود بردارند. این سازمان پیشنهاد کمک به حصول راه حلی میان آنها در صورت موافقت‌شان را داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، اخیراً در پی حمله انتحاری ۱۴ فوریه علیه یک اتوبوس حامل نیروهای ارتش هند در منطقه کشمیر که ۴۰ کشته از میان این ارتش را برجای گذاشت هند و پاکستان درگیر جدال دیپلماتیک و تنش شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل اظهار داشت: ما عمیقاً از افزایش تنش بین این دو کشور نگران هستیم.

به گفته دوجاریک، گوترش بر اهمیت اینکه دو طرف حداکثر خویشتن داری را نشان داده و گام‌های فوری برای کاهش تنش بردارند، تاکید کرده و همزمان پیشنهاد میانجی‌گری میان آنها در صورتی که دو طرف تقاضا کنند را داده است.

این در حالی است که شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان در نامه‌ای از گوترش خواست تا برای کاهش تنش‌ها وارد عمل شود. در این نامه که روز دوشنبه ارسال شده آمده است این ضروری است که گام‌های برای کاستن تنش برداشته شود و سازمان ملل باید برای فروکاستن از تنش‌ها ورود کند.

مسؤولیت حمله مذکور از سوی یک گروه شبه نظامی خودخوانده به نام گروه جیش محمد پذیرفته شد. با این حال وزیر خارجه پاکستان تاکید کرد نسبت دادن به این حمله به پاکستان حتی پیش از هر گونه تحقیقات یک کار پوچ است. در پاسخ به افزایش این تنش‌ها کشورهای فرانسه، بریتانیا و آمریکا به دنبال اقدام از طریق شورای امنیت، سازمان ملل به منظور قرار دادن نام مسعود اظهر رهبر جیش محمد در فهرست تروریست‌های سازمان ملل هستند اما به گفته برخی دیپلمات با مخالفت چین روبه‌رو شدند.

در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ چین دو بار جلوی تلاش برای وارد کردن نام رهبر جیش محمد به این لیست سیاه را گرفت. خود این گروه در سال ۲۰۰۱ نامش به فهرست تروریستی اضافه شد. هند مدت‌هاست پاکستان را متهم به پناه دادن شبه نظامیانی کرده که در خاکش حمله تروریستی انجام می‌دهند.

ملیحه لودهی، سفیر پاکستان در سازمان ملل با گوترش و رئیس شورای امنیت دیدار کرده و خطاب به آنها هشدار داده بالا گرفتن تنش‌ها در کشمیر تلاش‌های صلح در افغانستان را تضعیف خواهد کرد.

وزیر خارجه پاکستان در عین حال از سازمان ملل خواست جنایات هند در کشمیر بعد از حمله پنج‌شنبه گذشته در منطقه پول واما را مورد توجه قرار دهد.

قریشی در مصاحبه‌ای با اعلام اینکه نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل درباره اینکه دولت مودی نخست وزیر هند در آستانه انتخابات در این کشور از تاکیتک‌های منفی استفاده می‌کند، اظهار نگرانی کرد.

وزیر خارجه هند در ادامه اظهار داشت: از دبیرکل سازمان ملل برای ایفای نقش در کاهش تنش‌های ایجاد شده به سبب رفتار غیرمسؤولانه دولت هند بعد از حمله پول واما مشارکت کند.

قریشی اظهار داشت: پاکستان پاسخی بسیار مسؤولانه و سنجیده به اتهامات بی‌اساس هند داده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: هند پاکستان تنش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۰۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌درخواست «بورل»برای کاهش تنش در منطقه وجلوگیری ازفاجعه بشری درغزه

به گزارش خبرگزاری مهر، در شرایطی که نوار غزه در سکوت مرگبار جامعه جهانی و محاصره ظالمانه صهیونیستی با حمایت واشنگتن و وضعیت شکننده منطقه با تحریک سران رژیم صهیونیستی روز به روز در آستانه وضعیت فاجعه‌باری قرار داده است، تلاش‌ها برای وضعیت امدادرسانی به ساکنان غزه با وجود مانع تراشی این رژیم ادامه دارد.

در همین ارتباط، شبکه خبری الجزیره گزارش داد که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) در سخنانی پس از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ در جمع خبرنگاران با اشاره به ادامه وضعیت «فاجعه‌بار انسانی» در نوار غزه هشدار داد که در صورت ادامه درگیری‌ها در منطقه، اوضاع در باریکه غزه آرام نخواهد شد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به وضعیت شکننده منطقه غرب آسیا تاکید کرد که فاجعه انسانی در غزه مادامی که منطقه روی آرامش نبیند و جنگ و خونریزی در منطقه ادامه یابد، فاجعه انسانی در باریکه ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: ما در ۳ موضوع اصلی مرتبط با جنگ غزه شاهد هیچ گونه پیشرفتی نبوده‌ایم. این موضوعات شامل: ۱- آزادی اسرای صهیونیست ۲- استقرار آتش بس و ۳- کاهش بحران بشردوستانه در این باریکه که اکنون در محاصره کامل قرار دارد.

بورل که پس از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ با خبرنگاران سخن می‌گفت، تاکید کرد: ۳ مسئله است که ما به آن احتیاج داریم. متأسفم که این را می‌گویم، اما در هیچکدام از این ۳ مسئله ما شاهد پیشرفت چشمگیر نبوده‌ایم. هیچ پیشرفتی در آزادی اسرا انجام نشده است، به آتش بس درخواستی قطعنامه شورای امنیت احترام گذاشته نشد، و در نهایت کمیسر اتحادیه اروپا که مسئول ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه است مثال‌هایی از ایجاد موانع در رسیدن کمک‌های بشردوستانه به غزه را مطرح می‌کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عنوان کرد: بروکسل خواستار دسترسی بدون مانع به نوار غزه به منظور ارسال و توزیع کمک‌های امدادی و بشردوستانه به این باریکه است. این مسئله روشن است که در روند امدادرسانی مانع ایجاد می‌شود و به همین دلیل نیز بحران بشردوستانه در غزه همچنان ادامه دارد.

با این حال، این مقام اروپایی حاضر به محکوم کردن اسرائیل به دلیل ایجاد مانع در روند امدادرسانی‌ها به غزه و ایجاد قحطی عامدانه در این باریکه نشد.

کد خبر 6085972

دیگر خبرها

  • درخواست این کشور از پاکستان و سریلانکا برای بازداشت وزیر کشور ایران!
  • درخواست آرژانتین از پاکستان و سریلانکا : احمد وحیدی وزیر ایران را بازداشت کنید
  • درخواست آرژانتین از پاکستان: وزیر کشور ایران را بازداشت کنید!
  • حماس: تعداد اسیران فلسطینی را به ازای هر سرباز اسرائیلی از ۵۰۰ به ۵۰ کاهش دادیم
  • درخواست آرژانتین علیه وزیر کشور ایران بعد از سفر خارجی
  • درخواست توقف کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه
  • ‌درخواست «بورل»برای کاهش تنش در منطقه
  • ‌درخواست «بورل»برای کاهش تنش در منطقه وجلوگیری ازفاجعه بشری درغزه
  • (ویدئو) درخواست کمک امام جماعت از طریق بلندگوی مسجد