Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@20:49:56 GMT

 برخورد با تخلفات کوچک اصناف،منطقی نیست

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۰۱۲۹

 برخورد با تخلفات کوچک اصناف،منطقی نیست

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی، جمال انصاری معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در جلسه هم اندیشی با رئیس اتاق اصناف ایران؛ گفت: سازمان تعزیرات همچون گذشته به دنبال افزایش تعامل با سایر دستگاه های همکار از جمله اتاق اصناف است و معتقدیم که باید استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود و توان کشوری اتاق اصناف برای احقاق حقوق مردم داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به پیش رو بودن ایام پایانی سال و ضرورت افزایش نظارت ها، اظهار داشت: ایام پایانی سال و افزایش تقاضای مردم در بازار، ضرورت تعامل ها و ارتقای سطح همکاری ها را بیشتر می کند.  مساله نظارت عید، نیازمند سازوکار و برنامه ریزی متفاوت با سایر ایام سال است.  

معاون وزیر دادگستری با بیان این مطلب‌که تعزیرات حکومتی دو رویکرد کنترل پیشگیرانه و کنترل برخوردی و مقابلهای را در پیش دارد، گفت: معتقدیم در هر دو رویکرد سازمان تعزیرات همراهی و ظرفیت های شما می تواند موثر واقع شود و با افزایش تعاملها میتوان پیشبینی کرد که این سازماندهی و خدمت مشترک موجب حل مشکلات مردم شود.

وی با اشاره به آسیب شناسایی های انجام شده و مشکلات مرتفع شده، تصریح کرد: با توجه به نیازسنجی های انجام شده، به دنبال افزایش ارتباط میدانی با مردم در چارچوب موارد قانونی برای پیشگیری و برخورد بهتر با تخلفات هستیم و در این راستا با توجه به نگاه پیشگیرانه سازمان و سیاست های موجود، به دنبال خود نظارتی اصناف هستیم و انتظار نگاه فراصنفی از جانب شما را داریم.  

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با ابراز امیدواری نسبت به اثربخشی اتاق اصناف در خودکنترلی این بخش، به تبیین مولفه های لازم برای تقویت ارتباط تعزیرات و اصناف در راستای دستیابی به اهداف مشترک پرداخت و گفت: تقویت هیئت‌های ۳ نفره به عنوان یک شاکله متفاوت در نظام دادرسی نیاز است و وقت آن رسیده تا در مورد ماهیت و نوع این اعضا به تصمیمات مشترک برسیم.

وی افزود: با توجه به محدودیتهای موجود در نیروی انسانی و امکانات، ورود به تخلفات اصناف در سطح خرد، منطقی و میسر نیست بنابراین باید سیاست کنترل و نظارت بر سطح کلان را در پیش داشته باشیم و طبیعی است که میتوان با کنترل سطح کلان، اصناف خرد را نیز کنترل کرد.  

انصاری با اشاره به ضرورت آموزش، عنوان کرد: بازآموزی و روزآمدی آموزش بسیار مهم است و برای اینکه بتوانیم نظارت را منطقیتر و بیخطاتر انجام دهیم بسیار میتواند موثر باشد و اگرچه آموزش مستقل به تنهایی برای سازمان خوب است اما در کارهای مشترک همچون هیئت های رسیدگی به تخلفات موثر نیست و نیاز به آموزشهای مشترک داریم.

وی همچنین تبادل ارتباطات را یکی از مولفه های بهبود ارتباط تعزیرات و اصناف عنوان کرد و گفت: سازمان تعزیرات آمادگی تبادل اطلاعات را دارد اما لازم است مقدمات دادههای ارسالی از اتاق اصناف برای تعزیرات تصحیح شود و پروندههایی که از اتاق می آید به منظور تسهیل امور به صورت الکترونیک ارسال شود.  

معاون وزیر دادگستری در پایان با بیان این مطلب که ورود همه دستگاهها در تنظیم بازار باید با احتیاط و تدبیر باشد و ورود هیجانی به مسائل صحیح نیست،  اظهار داشت: یک سیاست بسیار مهم در تنظیم بازار این است که مداخله و ورود موجب اخلال در بازار نباشد و مراقب باشیم که در امر کنترل بازار، موجب تضییع حقوق اصناف و کسبه نشویم و در عین حال شرایط را برای احقاق حقوق مردم فراهم کنیم.  

کد خبر 4547595 مهدیه محمدی

منبع: مهر

کلیدواژه: تعزیرات تعزیرات حکومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۰۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم درج قیمت و گرانفروشی بیشترین تخلفات گزارش شده به تعزیرات

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان با اشاره به اینکه عدم درج قیمت و گرانفروشی بیشترین تخلفات گزارش شده به تعزیرات، گفت: تعداد ۱۴ هزار و ۵۰۰ پرونده در تعزیرات همدان مورد رسیدگی قرار گرفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان،مرضیه یونسی امروز ضمن دیدار با مسلم مخفی، فرماندار همدان گزارشی از عملکرد تعزیرات حکومتی همدان ارائه داد و فرماندار نیز از عملکرد اداره کل تعزیرات حکومتی استان همدان در سال 1402 تقدیر کرد.

مدیرکل تعزیرات استان همدان نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد تعزیرات حکومتی همدان تاکید کرد: در سال 1402 تعداد 14 هزار و 500 پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت که 14 هزار و 460 فقره آن منجر به صدور رأی شد.

مرضیه یونسی عنوان کرد: بیشترین تخلفات گزارش شده شامل عدم درج قیمت 3282 فقره، گرانفروشی 2379 فقره، تقلب و کم فروشی 1875 فقره، عدم اجرای تکالیف صنفی  1439 فقره، عدم صدورو ارائه فاکتور 1329 فقره، عدم رعایت بهداشت 1188 فقره و قاچاق کالا و ارز  1053 فقره بوده است.

وی با اشاره به اینکه در  سال گذشته اصناف همدان 44 هزار و 617 میلیارد و 230 میلیون ریال جریمه شدند، گفت: 225 اکیپ گشت مشترک از مورخه 15 اسفند تا 18 فروردین 1949 فقره بازرسی را به انجام رساندند که در این بازرسی‌ها 534 پرونده با محکومیت 741 میلیارد و 345 میلیون ریال تشکیل شد.

مدیرکل تعزیرات استان همدان ضمن قدردانی از واحدهای صنفی و مراکز تولیدی و توزیعی که حقوق مصرف‌کنندگان را رعایت می‌کنند، بیان کرد: از آحاد مردم انتظار می‌رود با حساسیت ویژه تخلفات حوزه اصناف و بازار را به دستگاه‌های متولی گزارش دهند تا بر مبنای اصل سرعت در رسیدگی‌های تعزیرات حکومتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن با متخلفین به صورت قاطعانه و بازدارنده برخورد شود.

مسلم مخفی، فرماندار همدان در این دیدار، اظهار داشت: در بحث آرامش موجود در بازار، تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها اقدامات و عملکرد تعزیرات حکومتی همدان قابل تحسین است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • تشدید نظارتهای صنفی درچهارمحال و بختیاری
  • طرح ویژه بازرسی از بازار لاستیک خودرو
  • جریمه ۴۴ هزار میلیارد ریالی اصناف متخلف همدان
  • تعطیل‌کردن روزهای پنجشنبه «خودتحریمی» است
  • تعطیل کردن روزهای پنجشنبه «خودتحریمی» است
  • اعلام جایزه تحویل گندم راهکاری موثر در رسیدن به خودکفایی
  • طرح جدید اتاق اصناف / منتظر این بازرسان باشید
  • عدم درج قیمت و گرانفروشی بیشترین تخلفات گزارش شده به تعزیرات
  • تخلفات مشاوران املاک زیر ذره‌بین تعزیرات حکومتی استان اردبیل