Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-18@02:21:20 GMT

اسپوتنیک: رهبر هیئت تحریرالشام در کماست

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۰۲۱۳

اسپوتنیک: رهبر هیئت تحریرالشام در کماست

به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از یک منبع ترکیه‌ای آگاه اعلام کرد، به دنبال دو انفجاری که روز دوشنبه در کوی القصور واقع در شهر ادلب سوریه رخ داد،‌ ابو محمد الجولانی، رهبر هیئت تحریر الشام (النصره سابق) زخمی و به بیمارستان استان هاتای ترکیه در مرزهای سوریه منتقل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این منبع افزود، استخوان سر الجولانی آسیب دیده و او دچار ضربه مغزی شده و عمل جراحی روی سرش انجام گرفت. او در حال حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است و به دلیل وخامت وضعیت جسمانی‌اش در کما به سر می‌برد.

این درحالی است که افراد مسلح سوریه، فعالان در شبکه‌های مجازی و اصحاب رسانه‌ای وابسته به نزدیکان هیئت تحریر الشام پیرامون این خبر کاملا سکوت کرده‌اند.

به دنبال وقوع این دو انفجار در بخش امنیتی هیئت تحریرالشام در ادلب ۱۶ تن از افراد مسلح با تابعیت‌های خارجی کشته و ۸۰ تن دیگر زخمی شدند و تاکنون هیچ گروهی مسؤولیت انفجارها را برعهده نگرفته است.

خبرگزاری اسپوتنیک خبری به دنبال وقوع این دو انفجار منتشر و در آن اعلام کرد، هدف از انفجارها مورد هدف قرار دادن ابومحمد الجولانی بوده اما شبکه خبری مخالف "سوریا الیوم" این خبر را تکذیب کرد.

از زمان وقوع انفجارها تاکنون تصویری از الجولانی که بیانگر وضعیت سلامتی او باشد، منتشر نشده است.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۰۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» مهمترین گام ضد اسرائیل بعد از انقلاب بود

رئیس حزب توحید عربی لبنان با بیان اینکه اسرائیل بدون آمریکا لحظه‌ای نمی‌تواند از خودش محافظت کند تاکید کرد ایران با عملیات وعده صادق شجاعت بالای خود را نشان داد و این عملیات مهمترین گام ضد صهیونیست‌ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «وئام وهاب» وزیر سابق لبنانی و رئیس کنونی حزب توحید عربی طی سخنانی به بررسی عملیات تلافی‌جویانه «وعده صادق» جمهوری اسلامی ایران ضد رژیم صهیونیستی در عمق سرزمین‌های اشغالی و نیز نقش جبهه‌های مقاومت در حمایت از غزه پرداخت.

عملیات وعده صادق مهمترین‌گام ضد اسرائیل بعد از انقلاب بود

وئام وهاب طی گفت‌وگو با شبکه المیادین درباره این عملیات ایران گفت که پاسخ جمهوری اسلامی ایران به جنایات تروریستی صهیونیست‌ها در هدف قرار دادن کنسولگری این کشور در دمشق، مهمترین گامی بود که ایران بعد از بستن سفارت رژیم صهیونیستی هنگام پیروزی انقلاب اسلامی انجام داد. البته نباید فراموش کنیم که در همه این سال‌ها ایران در حمایت از مقاومت اقداماتی انجام داده که هیچ یک از کشورهای عربی نکرده‌اند اما به نظر من این عملیات مهمترین گام بود.

وی افزود که در این میان برخی طرف‌های «تهی مغز» می‌خواهند پاسخ ایران به اسرائیل را یک اقدام «نمایشی» توصیف کنند. باید بگوییم کاری که ایران انجام داد فراتر از یک پاسخ بود و درواقع انقلابی در سطح درگیری با اسرائیل محسوب می‌گردد؛ جایی که ایران در برابر اسرائیل و حامیانش شجاعت بالای خود را به نمایش گذاشت. بنابراین در سطح سیاسی هم عملیات ایران اهمیت بسیار بالایی دارد و نتایج آن در آینده از عملیات 7 اکتبر (طوفان الاقصی) هم مهمتر خواهد بود.

تاکید نصرالله بر قدرت مقاومت در نابودی اسرائیل

این سیاستمدار لبنانی در ادامه اظهار داشت: من چند ماه قبل از آغاز جنگ غزه با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله دیدار کردم و به او گفتم می‌ترسم موشک‌هایی که ما داریم مانند موشک‌های مصر باشد. اما سید حسن نصرالله خندید و گفت: آنها (صهیونیست‌ها) امکانات و تجهیزات دارند اما ما هم امکانات کافی برای نابودی آنها را داریم و تجهیزات دقیقی در اختیار ماست که مستقیما به هدف می‌خورند.

وهاب گفت که اکنون ما با واقعیت جدیدی روبرو هستیم که درواقع مرحله آغاز نابودی موجودیت اسرائیل است. درواقع اسرائیل در موقعیتی قرار دارد که قادر به حمایت از خودش هم نیست.

مفتی ممتاز لبنان: اسرائیل زیر پای ایران له شدحزب‌الله: عملیات «وعده صادق» آغازگر معادله‌ای جدید استبیانیه حزب‌الله در واکنش به عملیات ایران علیه اسرائیل

اسرائیل بدون حمایت آمریکا لحظه‌ای دوام نمی‌آورد

وی درباره تحولات غزه هم اظهار داشت که آمریکایی‌ها می‌توانند راهکارهایی برای پایان دادن به تجاوزات اسرائیل علیه غزه پیدا کنند، چه از طریق انحلال کابینه نتانیاهو و چه روش‌های دیگر.اسرائیل به مثابه پایگاه پیشرفته و حفاظت شده آمریکا در منطقه بوده و این رژیم بدون حمایت آمریکا لحظه‌ای قادر به محافظت از خود نیست.

وهاب درباره حمایت جبهه‌های مختلف مقاومت از مردم غزه هم با قدردانی از مواضع مردم و رهبری یمن تاکید کرد که یمنی‌ها شجاعت و جسارت بالای خود را به نمایش گذاشتند و بعد از پایان جنگ غزه موضع این کشور در منطقه بسیار قوی‌تر از قبل خواهد شد. سوریه هم با وجود اینکه از 12 سال قبل در معرض انواع توطئه‌های مخرب دشمنانش بود اما وظیفه خود را در حمایت از مقاومت به طور کامل انجام می‌دهد و این نکته‌ای است که سید حسن نصرالله همواره در سخنرانی‌های خود به آن اشاره می‌کند.

رئیس حزب توحید عربی لبنان افزود که مقاومت در فلسطین و لبنان از جبهه حمایتی سوریه برخوردار است و بنابراین هنگام آغاز جنگ تروریسم علیه سوریه، حزب‌الله تصمیم گرفت در کنار دولت سوریه برای حمایت از ملت و اراضی این کشور بایستد و رزمندگان آن با تروریست‌ها جنگیدند. همچنین سید حسن نصرالله بارها درباره نقش مهم سلاح‌هایی که سوریه در سال 2006 برای لبنان فرستاد از جمله موشک‌های کورنت صحبت کرده است.

وی در پایان به وضعیت داخلی لبنان به ویژه پرونده انتخاب رئیس جمهور اشاره کرده و از احزاب لبنانی خواست منافع ملی کشور را بر منافع شخصی خود ترجیح دهند و تاکید کرد کسانی که نامزدی «سلیمان فرنجیه» (نامزد مورد حمایت حزب‌الله) در ریاست جمهوری را رد می‌کنند، مسئول خلاء ریاست‌جمهوری کشور هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اسبقیان: سوم اردیبهشت مالکان استقلال و پرسپولیس مشخص می‌شود/ به دنبال حضور هیئت مدیره نیستیم
  • اسپوتنیک: پاسخ تنبیهی ایران، ضعف‌های نظامی اسرائیل را برملا کرد
  • نتانیاهو؛ آقای شکست
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضائی سوریه، عراق و ایران در دمشق
  • نامهربانی پاکستان در حق ایران
  • عملیات «وعده صادق» مهمترین گام ضد اسرائیل بعد از انقلاب بود
  • ببینید | روایت رفیق دوست از درخواست موشکی ایران از سوریه و لیبی؛ نقش آیت‌الله هاشمی چه بود؟
  • رهبر انقلاب با قدرت و حکمت امروز در حال اداره کشور است
  • (ویدئو) پهپاد ایرانی روی سیم‌های برق در اردن گیر کرد؟
  • عکس‌هایی از زندگی پس از جنگ در سوریه روی دیوار رفت