Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-23@09:12:41 GMT

آیا با ۴۰ میلیون تومان می توان خودرو خرید؟

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۰۲۷۴

صراط:

با وجود افزایش شدید قیمت در بازار خودرو، بسیاری از مصرف کنندگان همزمان با نزدیک شدن به ایام پایانی سال بدنبال تهیه خودرو مناسب با بودجه زیر ۴۰ میلیون تومانی هستند.

به گزارش تسنیم این روزها افزایش افسار گسیخته قیمت‌ انواع خودرو باعث شده تا خریداران خودرو به جای خرید خودروهای صفر به سمت کارکرده ها بروند تا با صرف هزینه‌ای کمتر صاحب خودرو شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما سؤال اینجاست خریداری که به دنبال خودروهای کارکرده زیر ۴۰ میلیون تومان هستند کدام خودروها را بخرند؟

درادامه این مطلب در صددیم بهترین گزینه ها را در بخش خودروهای زیر۴۰ میلیون تومان که مناسب با بودجه بسیاری از مصرف کنندگان است را معرفی کنیم.

در بخش خودروهای حدود ۴۰ میلیون تومانی یکی از گزینه‌های مناسب مراجعه به خودروهای با عمر بالای ۲۰ سال خارجی است. برای نمونه می‌توان به خودرو های دهه ۹۰ میلادی مثل میتسوبیشی لنسرها یا گالانتها یا تویوتا کرولا ها و از این قبیل خودروها اشاره کرد.

خودروی ۴۰ میلیونی

البته خودروهای دست دوم مونتاژ داخلی هم با توجه به قیمت مناسب و دسترسی آسان‌تر به لوازم یدکی از گزینه های جذاب برای متقاضیان داخلی به حساب می‌آیند.

اولین گزینه که به راحتی قابل حدس زدن است خودروی پراید با انواع و اقسام مدلهای آن است. پراید با مدل سالهای ۷۱ تا ۹۳ به راحتی با بودجه زیر ۴۰ میلیون تومان قابل خریداری است. بعد ازپراید می توان به ام وی ام ۱۱۰ اشاره کرد مدل سالهای ۸۵ الی ۹۴ نیز با رنج بودجه ۴۰ میلیون تومان قابل خریداری هستند.

تیبا مدل سالهای ۹۱ال ۹۴ نیز از گزینه های جذاب این حوزه به حساب می‌آید. گفتنی است، دوو سیلو مدل سال های ۷۶الی ۸۱ در این لیست قرار خواهد گرفت. همچنین گزینه جذاب پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل سال های ۸۱ الی ۸۴ هم گزینه خوبی به نظر میرسد.

سمند معمولی یا همان اس ئی مدل سال های ۸۱ الی ۸۵ ، سمند ال ایکس مدل سال های ۸۳ الی ۸۴، همچنین پژو پارس مدل سال های ۸۲ الی ۸۶، پژو ۴۰۵ مدل سال های ۷۶ الی ۸۷ هم با بودجه ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومانی قابل خریداری هستند.

البته باید یادآوری کرد در خرید خودرو دست دوم به نکات زیاد باید توجه کرد از قبیل وضعیت بدنه، موتوری ،شاسی و... که در گزارشهای بعدی کامل مورد بررسی قرار می دهیم.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: خودرو قیمت بازار صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۰۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدل قیمت‌گذاری گواهی اسقاط خودرو تغییر می‌کند

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به جلسه با وزیر «صمت» درباره اسقاط خودرو، گفت: مقرر شد مدل قیمت گذاری منصفانه گواهی اسقاط تا یک ماه آینده از سوی وزارت صمت ارائه و این آیین نامه مورد بازنگری قرار گیرد. - اخبار سیاسی -

علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در تشریح جلسه کمیسیون متبوعش که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاونین و مدیران وزارت صمت به ریاست حجت‌الاسلام پژمانفر برگزار شد، اظهار داشت: در بخش اول این جلسه موضوع اسقاط خودروهای فرسوده مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اینکه اسقاط خودروهای فرسوده یکی از  مؤثرترین سیاست‌های غیر قیمتی مدیریت در جهت کاهش مصرف بنزین در شرایط ناترازی تولید بنزین است، حمایت از اسقاط خودروهای فرسوده امری ضروری است و لازم است با دقت اجرا شود.

لطفی: سن اسقاط خودرو باید کاهش یابدسخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس افزود: بر اساس بررسی‌های کارشناسی آیین نامه اجرایی مربوط به اسقاط خودروهای فرسوده که در اسفند 1402 به تصویب رسیده دارای ایراداتی است. به عنوان مثال در تبصره 5 ماده 11 آیین نامه اجرایی، قیمت گذاری گواهی اسقاط به سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده سپرده شده و فاصله زمانی به روز رسانی قیمت نیز 6 ماه تعیین شده و قیمت گذاری دستوری باعث زیان عرضه کننده می‌شود و در نهایت این ناترازی باعث کاهش عرضه خواهد شد و با توجه به نرخ بالای تورم اسقاط خودرو فرسوده غیر اقتصادی می‌شود. لذا مقرر شد مدل قیمت گذاری منصفانه گواهی اسقاط تا یک ماه آینده از سوی وزارت صمت ارائه و این آیین نامه مورد بازنگری قرار گیرد.

وی با اشاره به دستور دیگر کمیسیون در مورد میزان تخصیص خودرو به ازای اسقاط خودرو گفت: مقرر شد وزارت صمت میزان فروش خودرو در سامانه یکپارچه و میزان تخصیص سهمیه به خودروهای فرسوده را اعلام و برنامه زمان‌بندی جبران عقب ماندگی از قانون در مورد تخصیص خودرو به دارندگان خودروهای فرسوده را اعلام کند. همچنین این وزارتخانه موظف شد تا سه ماه آتی برنامه اسقاط انواع خودروهای فرسوده را جهت اجرا در طول پنج سال برنامه هفتم اعلام نماید. به نحوی که میزان خودروهای فرسوده سالانه حداقل 10 درصد کاهش باید.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با اشاره به برخی نگرانی‌ها در خصوص کاهش کیفیت مواد اولیه مورد استفاده در خودروهای تولید داخل  و کاهش ایمنی خودروها گفت: تیراژ تولید خودروهای ایمن در کشور بر اساس آمار تولید کنندگان خودروها بسیار کم است و این موضوع در بلند مدت می‌تواند سبب افزایش تلفات جاده‌ای شود. لذا مهم است که به منظور افزایش تولید خودروهای ایمن وزارت صمت برنامه‌ای تهیه کند که خودروهای ایمن جایگزین خودروهای قدیمی شود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی ادامه داد: بررسی‌ها نشان دهنده کاهش کیفیت ورق‌های مورد استفاده در تولید خودرو است و این موضوع سبب نارضایتی مصرف کنندگان شده است و وزارت صمت موظف شد تا دوماه آینده برنامه و نظام مشوق جایگزین پلتفرم‌های ایمن با قدیمی را ارایه کند و گزارشی در مورد کیفیت بدنه خودروها تولیدی ارائه و به کمیسیون ارائه کند.

خضریان تصریح کرد: نظارت بر حسن اجرای قانون واردات خودروهای کارکرده مصوب مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از موضوعات مورد بحث در جلسه امروز با وزیر صمت بود و با اعلام وزیر صمت آیین نامه اجرایی آن 22 مرداد 1402 به دولت ارائه شده است. لذا مقرر شد جهت تسریع در تصویب این آیین نامه پیگیری‌های لازم انجام شود.

وی تصریح کرد: کاهش ارزبری خودروهای مونتاژی در شرایط فعلی اقتصادی موضوع دیگر مورد اهتمام کمیسیون اصل نود بود و از آنجایی که دو میلیارد 400 میلیون دلار برای واردات قطعات خودروها مونتاژی هزینه می‌شود، مقرر شد اصلاح نظام تعرفه‌ای جهت حداکثر سازی ساخت داخل، اختصاص سهمیه ارزی و حمایت از تولید کنندگان و قطعه سازان داخلی از سوی وزارت صمت پیگیری شود. همچنین براساس اعلام وزیر صنعت، معدن و تجارت، تولید خودرو در سال جاری رکورد 1 میلیون 700 هزار خودرو را جهت جبران کسری نیاز بازار خواهد زد.

خضریان در پایان گفت: مسأله تأمین ناوگان حمل و نقل شهری و بین شهری با عنایت به مشکلات ناوگان حمل و نقل که موجب نارضایتی و کمبود بلیط در ایام خاص شده است نیز مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد جلسه‌ای مشترک با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی جهت ساماندهی اختصاص منابع برای تولید مورد نیاز این ناوگان تشکیل شود.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • مدل قیمت‌گذاری گواهی اسقاط خودرو تغییر می‌کند
  •  قدم جدید مدیران خودرو برای رهبری بازار خودروهای برقی در ایران
  • خانه به دوشان؛ ۴ دهک توان اجاره مسکن را ندارند
  • واردات خودروهای دست دوم در دستور کار قرار بگیرد
  • طلا در این کشورها ارزان است
  • طلا در این کشورها ارزان است | نکته‌های مهم برای خرید طلا در سطح بین‌المللی
  • کتاب نو بخریم یا کتاب دست دوم؟
  • تاج: باشگاه‌ها توان پرداخت همین سقف بودجه را هم ندارند، اما می‌گویند آزاد بگذارید
  • کفی خودروبر تهران
  • ۶ دهک جامعه توان خرید خانه را ندارند